کد خبر: ۱۱۲۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس در پاسخ به شیرازه:

شناسایی و معرفی ۲۰ نیاز اولویت‌دار سلامت به خیران/ کمپین حمایت بانوان خیر برای ساخت بیمارستان بانوان تشکیل شود

رامجردی از شناسایی بیش از دو هزار مورد نیاز در حوزه سلامت از طریق سامانه نیازسنجی و اولویت‌بندی نیاز‌ها خبر داد و گفت: حدود ۲۰ نیاز اولویت‌دار شناسایی و به خیران برای هدایت‌ نیت خیر آنان معرفی شده است.

شناسایی و معرفی ۲۰ نیاز اولویت‌دار سلامت به خیران/ کمپین حمایت بانوان خیر برای ساخت بیمارستان بانوان تشکیل شودبه گزارش شیرازه، علی اکبر رامجردی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار ما پروژه‌های نیمه تمامی که در حال اجرا هستند از جمله بیمارستان سرطان جنوب، بیمارستان حضرت رسول(ص) و بیمارستان مرحوم کریمی در جنوب شهر را در اولویت نیازهای حوزه سلامت برشمرد و گفت: کار‌شناسان سلامت مجمع خیرین سلامت فارس نیازهای حوزه سلامت را پس از بررسی دسته‌بندی و اولویت بندی می‌کنند تا در اختیار خیران قرار دهند که از نظر نوع خدمات و حوزه جغرافیایی بسیار متنوع عمل کرده‌ایم.

صندوق مهر حضرت فاطمه(س) پشتیبان بیماران بی‌بضاعت

وی درخصوص کمک به بیماران نیازمند و تامین داروهای کمیاب گفت: صندوق حمایت از بیماران با نام صندوق مهر حضرت فاطمه(س) حدود ۶ سال است که راه‌اندازی شده و طی مدت فعالیت به حدود ۶۰ هزار بیمار خدمات مالی، مددکاری، اسکان همراه بیمار، اخذ نوبت و غیره ارائه داده است که ارزش ریالی این کمک‌ها به ۳ میلیارد تومان در سال رسیده است. همچنین با توجه به فعالیت انجمن‌های مختلف در زمینه بیماری‌های خاص، کمتر مشکل تهیه دارو پیش می‌آید.

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس فعالیت‌های ۱۵ ساله مجمع خیرین سلامت فارس را تشریح و اظهار کرد: تا کنون بیش از ۲هزار و ۵۰۰ خیر با مجمع همکاری داشته‌اند که برخی کمک‌های موردی داشته و برخی در قالب تفاهم‌نامه اقدامات ماندگاری را انجام داده‌اند.

رامجردی میزان کمک خیران سلامت فارس در طول ۱۵ سال گذشته را بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: خیرین در سال گذشته نیز ۱۰۳ میلیارد تومان تعهد داده‌اند که بیش از ۵۰ درصد آن محقق شده است و علیرغم رکود چند ساله میزان کمک خیرین سلامت در جذب و انجام تعهدات همواره رشد صعودی داشته است.

به گفته این مقام مسئول سهم دولت در تکمیل پروژه‌های مشترک با خیرین در کل کشور ناچیز است اما در فارس با همکاری خوب ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز تعهدات دولت محقق شده است.

وی با بیان اینکه در طول ۱۵ سال گذشته تعداد ۱۰ اورژانس در شهر شیراز و ۴۴ اورژانس در نقاط دیگر استان توسط خیرین ساخته شده است، گفت: توجه به سلامت و بهداشت یکی از اولویت‌های مجمع بوده است که در طول فعالیت خود اقدام به ایجاد ۱۵ پایگاه و مرکز جامع سلامت در شهرستان شیراز و ۱۰۵ پایگاه بهداشت یا مرکز جامع سلامت در سراسر استان کرده است.

دفتر مجمع خیرین سلامت فارس در تمام شهرستان‌ها فعال شد

رامجردی از فعال کردن دفا‌تر مجمع خیرین سلامت فارس در ۳۰ شهرستان فارس خبر داد و گفت: در دفا‌تر شهرستانی با همکاری شبکه بهداشت و درمان و خیرین شهرستانی اقدام به نیازسنجی شده است و به منظور قانونمند کردن اقدامات خیرین به نحوی که با تغییر مدیریت، نیات خیرین تحریف نشود، کمیته حقوقی کار تنظیم تفاهم‌نامه و ثبت نیات خیرین را انجام می‌دهد.

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس با اشاره به ساخت ۱۹ اقامتگاه همراه بیمار در مراکز بیمارستانی گفت: مجمع فارس در این زمینه پیشتاز بوده و ساخت اقامتگاه از نوآوری‌های این مجمع بوده است که اکنون در سراسر کشور جزو الزامات خدمات درمانی بیمارستانی محسوب می‌شود.

وی به برگزاری ۴ اردوی نورآوران در استان فارس اشاره و تصریح کرد: در هر اردو حدود ۲ میلیارد تومان خدمات پزشکی از جمله چشم‌پزشکی، کودکان و زنان به مردم مناطق محروم و حاشیه شهر‌ها ارائه می‌شود.

ساخت بیمارستان بانوان نیازمند کمک خیرین

رامجردی با بیان اینکه در کشور آمریکا حدود ۶ بیمارستان ویژه بانوان وجود دارد، برای تکمیل و ساخت پروژه بیمارستان ویژه بانوان شیراز خواستار تشکیل کمپین بانوان خیر شد و گفت: مجمع خیرین تامین سلامت فارس با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ۱۵ سال اخیر ۱۸ بیمارستان با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ تخت ساخته و یا در حال ساخت دارد.

وی ضمن بیان اینکه در چند ماه گذشته صندوق حمایت از دانشجویان ۱۰۰ فقره وام به متاهلین اعطا کرده است، گفت: در جهت حمایت از سازمان‌های مردم نهاد حوزه سلامت، آن‌ها را ساماندهی کردیم و در اجلاس سالانه مجمع خیرین نیز معرفی می‌شوند.

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس از ارائه خدمات مشاوره‌ای همیاران سلامت در سه بیمارستان شیراز خبر داد و افزود: با استفاده از نیروهای بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی طرح حمایت، راهنمایی و آرامش‌بخشی به بیماران و همراهان آنان را در اورژانس‌ بیمارستان‌های شهید چمران، شهید رجایی(تروما) و شهید فقیهی اجرا می‌کنیم.

تقدیر از خردسال‌ترین خیر سلامت در پانزدهمین نشست سالانه مجمع خیرین سلامت

رامجردی با بیان اینکه پانزدهمین اجلاس سالانه مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس روز پنجشنبه ۱۹ مردادماه از ساعت ۹ الی ۱۳ در مجتمع رفاهی دانشگاه شیراز واقع در خیابان ساحلی برگزار می‌شود، گفت: در این اجلاس از ۴ مدیر برگزیده همکار خیرین سلامت و ۷۶ نفر از خیرین برگزیده که در سال ۹۵ کار خیر آنان به صورت عملیاتی شروع شده یا اینکه به ثمر نشسته است تقدیر می‌شود که از این تعداد ۱۳ نفر بانوان و ۶۳ نفر آقایان می‌باشند و ۴۱ نفر از آنان اهل شیراز و ۳۵ نفر از سایر شهر‌ها هستند.

به گفته وی دکتر ایرج ملک‌پور با اهدای ملک به ارزش ۱۲ میلیارد تومان بیشترین کمک را در سال گذشته داشته و فاطمه مهرآور با ۹ سال سن نیز خردسال‌ترین خیر سلامت است که ۵میلیون تومان پس‌انداز خود را به حوزه سلامت اهدا کرده است و سال گذشته نیز جایزه یک میلیون تومانی مسابقات قرآن خود را به مجمع خیرین هدیه داده بود.

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس در پایان با اشاره به اجرای ۳۰۰ برنامه رادیو تلویزیونی و معرفی خیران سلامت گفت: با گسترش فضای مجازی نحوه ارتباط و اطلاع‌رسانی حوزه خیرین سلامت از حلقه‌های رسمی خیرین معروف گذشته است و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت khayerinsalamatfars. sums. ac. ir و آدرس کانال تلگرام خیرین سلامت فارس khayerinsfبا ما در ارتباط باشند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان