کد خبر: ۱۱۲۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
هشدار؛

در هواپیما چای یا قهوه ننوشید

محققان دریافتند که آب مصرفی در چای و قهوه به دلیل اینکه در منبع آب هواپیما که اغلب استریل نمی شود نگهداری می شود حاوی انواع باکتری است و باید از آب بطری استفاده کرد.
در هواپیما چای یا قهوه ننوشیدبه گزارش شیرازه، بسیاری از شما  سفر با هواپیما را تجربه کرده اید و با بوی خاص و گردش هوای کم در این وسیله نقلیه غول پیکر آشنا هستید.

نوشیدن چای یا قهوه یکی از کار‌های آرام بخش و معمول در سفر با هواپیما محسوب می‌شود و بسیاری حال خوشی با نوشیدن این نوشیدنی‌ها بدست می‌آورند، اما گزارش‌های مسئولان پرواز و امتناع خدمه پرواز از نوشیدن نوشیدنی های گرم در هواپیما نشان از یک راز در سلامت آب های موجود این وسیله نقلیه است.

بسیاری از افراد به سلامت چای و قهوه به دلیل آنکه آب گرم در آن‌ها استفاه می‌شود اعتماد می‌کنند، اما باید بدانید که در بسیاری از هواپیما‌ها از بطری استفاده نمی‌شود و آب مصرفی برای چای و قهوه از یک شیر که به منبع آب هواپیما متصل است تامین می‌شود و به همین دلیل امکان به خطر افتادن سلامت بدن در سفرهای هوایی وجود دارد.

در سال ۲۰۰۴، آژانس حفاظت محیط زیست آمریکا (EPA) گزارشی را درباره سلامت آب‌های هواپیما منتشر کرد که نشان می‌داد نمونه‌های گرفته شده از ۱۵۸ هواپیما ۱۳ درصد حاوی باکتری‌هایی بودند که در دستگاه گوارش حیوانات و انسان وزباله‌های انسانی یافت می‌شوند.

علاوه بر این محققان در ۲ هواپیما از 158 مورد باکتری خطرناک اشرشیا کلی را مشاهده کردند و بر اساس نتایج این مطالعه در آمریکا از هر هشت هواپیما تنها یک مورد آب استاندارد و سالم برای مصرف دارند.

بر اساس گزارش حفاظت محیط آمریکا اغلب هواپیما‌ها از یک منبع تمیز برای آب آشامیدنی استفاده نمی‌کنند.

به گفته دکتر سدریک اسپاک متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه بیلور، سیستم ایمنی سالم بدن می‌تواند با باکتری‌ها زیادی مبارزه کند همچنین هیچ آب شیرینی به طور کامل استریل نیست و آب مصرفی در هواپیما نیز از این قاعده مستثنی نیست.

یکی از نکات مهم در مسافرت های هوایی مقابله با کم آبی بدن است به همین دلیل ما توصیه می‌کنیم که افراد سالم در  طول سفر با هواپیما در صورت وجود بطری آب حتما از آب معدنی بطری  مصر ف کنند و از درخواست چای یا قهوه گرم اجتناب کنند تا سلامت بدن در سفرهای هوایی حفظ شود  اما اگر آب بطری موجود نبود مصرف آب هواپیما برای افراد سالم در برابر خطر کم آبی ناچیز است  اما در صورتی که فردی سیستم ایمنی ضعیفی دارد و در گروه‌های سنی حساس مانند نوزادان بهتر است مایعات بدن خود را در طول پرواز فقط از طریق مصرف آب بطری‌ یا آب میوه تامین کنند.
برچسب ها: هشدار ، هواپیما ، چای ، قهوه ، نوشیدن
نظرات بینندگان