کد خبر: ۱۱۲۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
«کافه مجازی»؛

سلفی شرم آور خواص در جلو چشمان عوام/نشان دادن خود به دیگران به هر قیمتی در فضای مجازی!

این روزها جای خواص و عوام تغیر کرده است و به جای اینکه خواص با بصیرت خود، عوام را از اشتباهاتشان آگاه کنند، این عوام هستند که هر روز بی بصیرتی عده ای را به آن ها یاد آور میشوند و فضای مجازی مکانی شده است برای این یاد آوری.

 به گزارش شیرازه، بالغ بر ۳۰ میلیون ایرانی در شبکه های اجتماعی و پیام رسانهای خارجی فعالیت دارند و محبوبیت این شبکه ها واقعیتی است که باید پذیرفت، ایرانی ها به لحاظ فراگیری استفاده از فضای مجازی رتبه اول دنیا را دارند؛ چرا که متوسط استفاده از فضای مجازی در کشورهای دنیا 42 در صد است اما در ایران 82 در صد است،  با توجه به این فراگیری، در بسیاری از مسائل روز کشور و جهان شاهد واکنش های از سوی کاربرای فضای مجازی در ایران نسبت به آن مسائل هستیم؛ بر همین اساس شیرازه در نظر دارد گلچینی از واکنش های کاربران فضای مجازی در ایران را نسبت به اتفاقات روز دنیا در قالب بسته خبریی بصورت هفتگی در روزهای یکشنبه باعنوان« کافه مجازی» منتشر نماید.

سلفی شرم آور خواص در جلو چشمان عوام با بصیرت

موگرینی مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در نشستی گفته بود« تحریم های سخت گیرانه تر از آمریکا علیه ایران وضع کرده ایم» و  امروز شاهد آن بودیم که نمایندگان ملت ایران که باید از حقوقی که توسط غرب زیر پا گذاشته شده دفاع کنند، با کمال خوشحالی تلاش میکنند برای یک بار هم شده عکسی با موگرینی بگیرند.

اماکاربران فضای مجازی به این رفتار عجیب واکنش نشان دادند و برخی نوشتند: از عکس یادگاری با هواپیمای وارداتی تا موگرینی، با هرچه بوی فرنگ بدهد ذوق می کنند!

یکی از کاربران فضای مجازی هم در توییتر خود نوشت؛ خود باختگی را اینبار نه در عوام جامعه بلکه در بین خواص جامعه میبینیم.

این هوشیاری و بصیرت ملت ایران تا جایی رخ نشان داد که فرج الله رجبی نماینده مردم شیراز از این حرکت خود عذر خواهی کرد و این نشان میدهد که مردم اگر بخواهند میتوانند مسئولان را با خود همراه کنند.


عملی که تاوانش سلب تابعیت است

چند روز پیش خبر بازی کردن دو فوتبالیست تیم ملی ایران با رژِیم صهیونیست فضای مجازی را پر کرد؛ اما ملت ما هیچ گاه فراموش نمی کنند که این رژیم چه ظلم هایی بر ایران و دیگر کشور های مسلمان وارد کردند و حالا این دو بازیکن با رسمیت شناختن این رژیم در مقابل آن ها بازی کردند.

کاربران فضای مجازی هم مثل همیشه مطالبات خود را از طریق این فضا به گوش مسئولان رساندند.

یکی نوشت: بازی کردن در مقابل تیمی که قاتل دانشمندان هسته ای ما است چه توجیهی دارد؟ آیا از علیرضا و آرمیتا خجالت نکشیدید؟

و کاربر دیگری در توییت خود عنوان کرد: مسعود شجاعی و احسان حاج صفی؛ خیانتی کردند که شریک جنایتشان کرد و کمترین مجازات آن ها سلب تابعیت ایرانی از آن هاست.


نشان دادن خود به دیگران به هر قیمتی در فضای مجازی

فضای مجازی در این روزها تنها جایی برای بیان دغدغه های افراد نیست بلکه برخی هم با رفتارهای بی خردانه سعی در نشان دادن خود دارند؛ مثل فردی که ماشین میلیاردی را نابود کرده و با گرفتن عکس در کنار آن، خود را در فضای مجازی مطرح می کند.

اما گاهی هم کاربران نکته هایی را بیان می کنند که مدتها از چشم مسئولان دور مانده است؛ مانند کاربری که در صفحه خود با نشان دادن دختری که در چهار راه مشغول گدایی است نوشت: پیام کسانی که به بلوغ سیاسی رسیده اند را نمی دانم اما پیام مردم ایران این است که فقر باید بشکند.



نظرات بینندگان