کد خبر: ۱۱۲۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۶

گلایه جوانان سپیدانی ازبیکاری و گردشگری

شهرستان سپیدان شهرستانی خوش آب و هوای زیبا با طبیعتی بکر و دست نخورده و دارا بودن صدها اثر وجاذبه طبیعی است و اما این روزها با مشکل آمار بالای بیکاری و سیل مهاجرت مردم وجوانان جویای کار به شهرهای نزدیک ودور ازجمله شیراز ویاسوج روبه روست.

به گزارش شیرازه، شاید با شنیدن نام سپیدان در ذهن ها طوری خطور کند باتوجه به ظرفیت های گردشگری در درون آن تمامی جوانها وخانواد های سپیدانی مشغول هستند اما انسان یاد ضرب مثل آواز دهل شنیدن از دور خوش است می افتد سپیدان با توجه به داشتن ظرفیت بالا درزمینه گردشگری می تواند با سرمایه گذاری در بخش گردشگری قطب گردشگری جنوب ایران شود، چراکه هم از نظر گردشگری طبیعت گردی با داشتن طبیعت زیبا و رودخانه های روان  وهم از نظر گردشگری مذهبی حضور حرم مطهر امامزاده سید نورالدین غازی علوی(ع) و ده ها امامزاده واحب التعظیم در سطح شهرستان جاذبه های گردشگری سپیدان بی نظیراست.

وجود صنایع دستی از جمله نمدمالی وگلیم وگبه و همچنین داشتن میوه های مرغوب مانندسیب وهلو وانار و گردو سپیدان را شهرستانی ایده آل برای گردشگری تبدیل می کند.

اما در نگین زاگرس؛شهرستان سپیدان و با این وجود از نظر جذب گردشگران که صنعتی بسیار اشتغال زا است و می تواند مشکل بیکاری جوانانش را حل کند.

تاکنون ناموفق بوده است.گردشگران بی بهره از این ظرفیت بوده اند و یکی از عوامل آن نیز نبود زیر ساخت های گردشگری در سپیدان است.

اما حال سهم جوانان ومردم شهرستان از این خیل عظیم وسیل گردشگر به شهر وروستا چیست؟ جوانانی تحصیلکرده که در شهر وروستا به دلیل نداشتن استطاعت مالی  ونبود شغل مجبورمی شوند برای به دست آوردن شغل مناسب وکسب درآمد شهر ودیار خودراترک کرده وبه شهرهای همجوار عزیمت کنند.

حال با داشتن این مواهب ونعمتهای بی شمار الهی که به صورت گسترده در شهرستان سپیدان قرار گرفته است سهم جوانان از صنعت گردشگری وجذب توریسم دراین قطب گردشگری منطقه جنوب کشور صفر وشاید هم زیر صفر می باشد . شاید این سئوال در ذهن مردم خطور کند که این حضورگردشگر ومسافر ایا برای مردم وجوانان منفعتی دارد یا خیر ؟ متاسفانه اکثر گردشگران مواد واقلام مورد نیاز را از خانه ویا شهرهای خود تهیه می کند وتنها برای مکان استراحت وتفریح وخرید مایحتاجی مانند آب ونان شهر وروستای این خطه گردشگرپذیر را انتخاب می کنند.

حال اگر مجمتع گردشگری ویا نمایشگاههایی در خصوص گردشگری وصنایع دستی دراین شهر افتتاح شود میتواند برای مردم شهر وجوانان این خطه اشتغال زایی داشته باشد که این امر هم همت ومدد مسئولان را می طلبد. 

منبع: مارگون


برچسب ها: سپیدان ، بیکاری ، گردشگری
نظرات بینندگان