کد خبر: ۱۱۲۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۶

گذری بر وضعیت مسکن در خرامه/ مردمی که به «رهن کامل» بیشتر علاقه دارند

یکی از مهم‌ترین دلایل رکود ایجاد شده در بخش مسکن، ناشی از ناتوانی مالی تقاضاکنندگان و خریداران است چنانچه با توجه به مشکلات عدیده اقتصادی مردم شهرستان خرامه و عدم توانایی در تامین پول مورد نیاز برای خرید مسکن، رونقی هم در خرید و فروش در این منطقه وجود ندارد.

به گزارش شیرازه، دوره رکود بخش مسکن و ساختمان از سال 1391 آغاز شده و طبق داده‌های رسمی مراجع آماری تا پایان سال 95 ادامه داشته است هرچند که مسکن با توجه به ویژگی‌ها و ارتباطش با بسیاری از صنایع دیگر می‌تواند یکی از اصلی‌ترین موتورهای رشد اقتصادی کشور عمل کند اما طی این چندسال چنین عمل نکرده است.

یکی از مهم‌ترین دلایل رکود ایجاد شده در بخش مسکن، ناشی از ناتوانی مالی تقاضاکنندگان و خریداران است چنانچه با توجه به مشکلات عدیده اقتصادی مردم شهرستان خرامه و عدم توانایی در تامین پول مورد نیاز برای خرید مسکن، رونقی هم در خرید و فروش در این منطقه وجود ندارد.

http://sedaykherameh.ir/files/images/96-Mordad/14%20bongah/14%20mordad%20%D8%A7%D9%85%D9%84%D8%A7%DA%A9%DB%8C%201.jpg

پس تا زمانی که این مشکل حل نشود، نمی توان انتظار زیادی در جهت رونق این بخش داشت و بر همین اساس، بهترین راه حل و درمان مقطعی این موضوع، روی آوردن مردم این منطقه به «رهن کامل» ملک است تا یک خانواده فشار کمتری را از حیث پرداخت اجاره متحمل شود.

رحیم ایزدی یکی از بنگاه داران خرامه است؛ او می گوید: وضعیت اجاره ها به نسبت سال قبل عموما ثابت است، افرادی هم که به دنبال افزایش اجاره بها یا رهن هستند به این دلیل است که صاحب خانه آنها در شیراز، اجاره بها را بالا برده است.

http://sedaykherameh.ir/files/images/96-Mordad/14%20bongah/14%20mordad%20%D8%A7%D9%85%D9%84%D8%A7%DA%A9%DB%8C%202.jpg

وی افزود: همین حالا بیش از 120 متقاضی در دفتر ما اسم نوشته اند که اگر منزلی با رهن کامل وجود داشت به آنها خبر دهیم، عموم مردم نمی توانند اجاره دهند، بیشتر مردم میخواهند ملک مورد نظرشان را رهن کامل کنند.

ایزدی ادامه داد: خشکسالی در این منطقه باعث مشکلات زیادی شده، اگر مسکن مهر نبود وضعیت بحرانی می شد، ممکن است مسکن مهر مشکلاتی داشته باشد اما برای اجاره نشینی فضای مناسبی است.

محمدامین زارعی یکی دیگر از بنگاه داران این منطقه است؛ او می گوید: از اردیبهشت تا شهریور بازار رهن و اجاره ها داغ است که میزان مبلغ آن نسبت به سال قبل تغییری نکرده اما به خاطر تحویل منازل مسکن مهر تعداد آنها کمتر شده است.

http://sedaykherameh.ir/files/images/96-Mordad/14%20bongah/14%20mordad%20%D8%A7%D9%85%D9%84%D8%A7%DA%A9%DB%8C%203.jpg

وی ادامه داد: بازار خرید و فروش منزل راکد است، کسانی هم که منزلی ساخته اند با وام بوده پس به همین خاطر است که صاحب ملک حداقل برای توانایی پرداخت اقساط وام، مجبور است با مستاجر بر سر میزان رهن و اجاره کنار بیاید.

منبع: صدای خرامه

برچسب ها: خرامه ، مسکن ، بحران
نظرات بینندگان