کد خبر: ۱۱۲۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۶
در پیام تبریک ناجا عنوان شد

اصحاب رسانه وجدان بیدار جامعه، تصویرگر وقایع و پرچمداران تعهد و وظیفه‌اند

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با ادای احترام به شهدای حوزه رسانه و اطلاع رسانی با صدور پیامی فرا رسیدن 17 مرداد ماه، روز خبرنگار را به خبرنگاران عزیز و اصحاب رسانه تبریک گفت.

به گزارش شیرازه، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با ادای احترام به شهدای حوزه رسانه و اطلاع رسانی با صدور پیامی فرا رسیدن 17 مرداد ماه، روز خبرنگار را به خبرنگاران عزیز و اصحاب رسانه تبریک گفت.

متن این پیام بدین شرح است:

« هفدهم مرداد ماه، روز خبرنگار و بزرگداشت اصحاب رسانه، برگ زرینی در تقویم ملی و فرصتی مغتنم برای ارج نهادن به تلاش پرچمداران وادی قلم و آگاهی است.

اصحاب رسانه وجدان بیدار جامعه، تصویرگر وقایع و پرچمداران تعهد و وظیفه اند، اهمیت جایگاه و نقش خبرنگار تا حدی واضح و روشن است که با وجود تعدد رسانه ها و گسترش فناوری های نوین در دنیای امروز، این قشر فهیم همواره نقش موثر و محوری دارند و با تخصص، تعهد و نحوه عملکردشان به رسانه و شبکه های گسترده ارتباطات هویت می بخشند».

این پیام با بیان اینکه خبرنگاران رسالت خطیر آگاه سازی و تنویر افکار عمومی را عهده دار هستند، می افزاید: اصحاب رسانه با آگاهی بخشی عمومی در تسریع و تسهیل حرکت قافله انسانی به سوی قله های پیشرفت و دانایی نقش موثر و غیرقابل انکاری دارند.

عصر امروز، عصر انفجار اطلاعات است و هر حادثه ای که در گوشه از جهان اتفاق می افتد، خیلی سریع با امواج ارتباطاتی به اقصی نقاط جهان مخابره می شود و در کنار خبر، تصاویر و فیلم مستند وقایع و رخدادها در لحظه و آنی ارسال می شود ... در چنین شرایط حساسی، خبرنگاران چشم بینا و زبان صادق مردم هستند که شایسته است رسالت خود را از دریچه تعهد، صداقت و امانتداری تعریف و اجرایی و به عنوان  معتمدان مردمی برای اطلاع رسانی دقیق و صریح تلاش کنند و تحت تأثیر جوسازی، شایعه پراکنی، هیاهو آفرینی، شانتاژهای خبری و ... قرار نگیرند.

شایسته است اصل امانتداری در کنار توجه به اولویت های جامعه با رویکرد حفظ وفاق، انسجام جامعه و آرامش عمومی اصلی ترین خط مشی اصحاب رسانه باشد.

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ضمن ادای احترام به شهدای این عرصه و با تبریک روز خبرنگار به تلاشگران عرصه خبررسانی متعهدانه، اخلاق مدارانه و روشنگرانه می افزاید: امید است چون گذشته با پیروی از منویات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز مدظله العالی و در کنار تعامل سازنده با اصحاب رسانه، موفقیت ها در توسعه نظم و امنیت روزافزون باشد.

منبع: پایگاه خبری پلیس

نظرات بینندگان