کد خبر: ۱۱۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۷ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰

استانی که کنگره شهدایش \'استاندار\' نداشت

کنگره عظیم سرداران و 14600 شهید استان فارس طی 10 روز، اردیبهشت ماه در شیراز برگزار شد اما حواشی به وجود آمده درباره عدم حضور استاندار و معاون سیاسی اش در این مراسم، به نقاط ضعف استاندار جوان فارس افزوده شد.

کنگره سرداران و 14600 شهید استان فارس در اواسط اردیبهشت ماه به مدت 10 روز در شهر شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) برگزار شد.

در این کنگره عظیم که همه دستگاه های استان از بیش از یک سال گذشته تا کنون درگیر هماهنگی ها و فراهم کردن مقدمات برگزاری آن بودند، هر روز کنگره شهدای اقشار مختلف برگزار شد، یعنی عملا چندین یادواره شهدا در قالب کنگره عظیم سرداران و شهدای استان فارس برگزار شد.

تقریبا در همه این یادواره ها که طی 10 روز در شیراز برگزار شد، مهمانانی از مقامات کشوری حضور داشتند که از سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، حسین صفارهرندی وزیر سابق ارشاد و سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران به عنوان برخی از این میهمانان نام برد.

با همه این اوصاف، روح الله احمدزاده استاندار فارس در هیچکدام از این یادواره ها و کنگره ها حضور نیافت.

در عین حال، مراسم اصلی کنگره سرداران و شهدای استان فارس به 2 روز آخر آن با سخنرانی آیت الله مکارم شیرازی، سردار جعفری فرمانده کل سپاه و علی لاریجانی رئیس مجلس برگزار شد که در کمال تعجب، استاندار فارس در جلسه این جلسات عمومی نیز حضور نداشت.

گفته می شد که برخی دستگاه های مسئول با استانداری فارس و دستگاه های دولتی زیرمجموعه استانداری درباره برگزاری این کنگره اختلافات و تنش هایی داشته اند اما اینکه استاندار فارس در هیچکدام از مراسم های این کنگره و حتی در مراسم اصلی آن که با حضور شخصیت های برجسته کشوری برگزار شد، حضور نیافت، نکته ای که هنوز پاسخ مناسبی به آن داده نشده است.

برخی منابع، عدم دعوت از استاندار و یا تنش های ماه های گذشته استاندار با برخی نهادهای دیگر استان را علت غیبت سوال برانگیز استاندار فارس در این مراسم مهم که طی 10 روز در شیراز برگزار شده، می دانند.

حتی اگر بتوان، عدم حضور استاندار در این مراسم مهم که شاید در طول تاریخ استان فارس بی سابقه بوده را به گونه ای توجیه کرد، باز این سوال مطرح خواهد شد که آیا معاون سیاسی استاندار هم نمی توانسته وقت خود را به کنگره سرداران و 14600 شهید استان فارس اختصاص دهد؟

ماجرا از آنجایی جالب تر می شود که برای دومین بار طی ماههای گذشته، به جای استاندار، معاون سیاسی استاندار در فرودگاه به استقبال علی لاریجانی رئیس مجلس رفت و حتی تا حرم شاهچراغ همراه رئیس مجلس بود ولی همراهی علی لاریجانی در محل برگزاری کنگره شهدا را برای خود مجاز ندانسته و از حضور در کنگره شهدا خودداری ورزیده است.

همه این اقدامات از سوی استاندار فارس و معاون سیاسی اش در حالی انجام شد که احمدزاده استاندار فارس خرداد ماه سال 89 یعنی حدود یک سال پیش در "جلسه شورای سیاستگذاری این کنگره" که با حضور امام جمعه شیراز، فرمانده سپاه فجراستان و جمعی از مسئولان برگزار شده بود، گفته بود: "برنامه ریزی هایی که در خصوص اجرای باشکوه این کنگره مدنظر است باید به گونه ای دنبال شود که اجرای مطلوب و بی عیب و نقص این رویداد بزرگ فرهنگی استان را به مهمترین دغدغه مدیران، مسئولان و مردم ولایتمدار استان تبدیل نماید؛ برگزاری این کنگره که در اردیبهشت 90 در شهر مقدس شیراز برگزار خواهد شد باید به دغدغه اصلی استان تبدیل شود".
پس کنگره شهدا بازیچه دعواهای سیاسی نبود که استاندار فارس و معاون سیاسی اش با تحریم آن بخواهند چیزی را ثابت کنند و قطعا این اقدام سوال برانگیز استانداری فارس در کنار سایر اقدامات جنجالی اش، از کارنامه روح الله احمدزاده کرمانی حذف نخواهد شد.

انتهای پیام/85

نظرات بینندگان