کد خبر: ۱۱۲۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۶
معاون اداره‌كل راهدار و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس خبر داد:

ساماندهی نقاط پرتصادف فارس تا پايان شهريورماه

معاون اداره‌كل راهدار و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس گفت: ساماندهی نقاط پرتصادف استان فارس تا پايان شهريورماه صورت می‌گیرد.
به گزارش شیرازه، معاون اداره‌كل راهدار و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس پیرامون اهمیت رفع و اصلاح نقاط پرتصادف گفت: در سال 95 از مجموع 204 نقطه شناسایی‌ شده توسط گروه استانی 170 نقطه به تصویب کمیسیون ایمنی راه‌ها رسید که شامل 121 نقطه پرتصادف و 49 نقطه دارای تصادف بود.

عزیزالله روشن اظهار داشت: 10 نقطه را که تاکنون در آن تصادفی رخ نداده است را به نقاط حادثه خیز اضافه کردیم تا از حوادث احتمالی در این نقاط پیشگیری شود و همچنین برای 30 کیلومتر از راه‌ها عملیات بخشنده کردن صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: 47 نقطه از 121 نقطه آشکارسازی شده است که عملیات 27 نقطه تا آخر هفته به پایان می‌رسد و سایر نقاط تا پایان شهریورماه به‌طور کامل آشکارسازی می‌شود.

روشن با اشاره به علل بالا بودن تصادفات در فارس خاطرنشان کرد: علل تصادفات بستگی به سه مورد اصلی شامل جاده، خودرو و انسان دارد که متأسفانه خطاهای انسانی زیاد است و با ارتقاء فرهنگ رانندگی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تعداد تصادفات به میزان قابل‌توجهی کاهش خواهد یافت.

وی گفت: خودروهای داخلی نیز نیاز جدی به ارتقاء سطح کیفی خوددارند و در برخی خودروها و به‌ویژه پراید سطح امنیت بسیار پایین است اما در حوزه جاده، شرایط جغرافیایی، میزان ترافیک جاده، کیفیت ساخت و علل بسیار دیگری باعث پایین آمدن و یا بالا رفتن امنیت جاده می‌شوند.

این مقام مسؤول ادامه داد: راهداری عملیات متعدد و متفاوتی از قبیل آشکارسازی، آرام‌سازی، اصلاح‌شیب‌ شیروانی، بخشنده کردن، تعریض، اجرای شیارهای لرزاننده، نصب دیوارهای جداکننده، نصب حفاظ و گارد ریل و بسیاری امور دیگر را به‌صورت شبانه‌روزی در تمام طول سال با تمام توان و ظرفیت خویش انجام می‌دهد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان