کد خبر: ۱۱۲۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۶
در چهارماهه نخست امسال صورت گرفت؛

اجرای 53 مورد طرح اشتغال‌زایی در شهرستان لارستان

مدیر کمیته امداد لارستان از اجرای 53 مورد طرح اشتغال‌زایی بااعتباری بالغ‌بر 6 میلیارد و 430 میلیون ریال در چهارماهه نخست امسال در این شهرستان خبر داد.
به گزارش شیرازه، مدیر کل کمیته امداد لارستان شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از فعالیت‌های اساسی کمیته امداد امام خمینی (ره)، انجام فعالیت‌هایی است که به ایجاد روحیه خوداتکایی و اعتماد به خود، علاقه و استقبال از کار منجر می‌شود، به‌نحوی‌که افزایش حجم اینگونه فعالیت‌ها در مقایسه با سال‌های قبل را می‌توان به‌عنوان نشانه‌ای از اهمیت این موضوع تلقی کرد.

وی افزود: هدف این فعالیت‌ها کمک به درآمد خانوارها و ایجاد مشاغل مکمل جهت بهبود رفاه خانوارهای تحت پوشش است.

مدیر کمیته امداد لارستان بابیان اینکه توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت با ایجاد بسترهای آموزش فنی و حرفه‌ای امکان‌پذیر است، تصریح کرد: آموزش‌های فنی و مهارتی باهدف توانمندسازی خانوارهای تحت پوشش و ارتقای سطح دانش و مهارت آنان در حوزه‌های مختلف کشاورزی، دام‌پروری، صنایع‌دستی خدماتی ارائه می‌شود.

دلاور ابراز امیدواری کرد میزان استقبال و تمایل مددجویان نسبت به طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد می‌تواند منجر به اثربخشی چنین طرح‌هایی در راستای توسعه کارآفرینی اقشار فقیر جامعه شود.

مدیر کمیته امداد لارستان با اشاره به اینکه در همین راستا و در ادامه اجرای چنین طرح‌هایی، در سال جاری و در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، این نهاد اقدام به پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه درزمینهٔ اشتغال و خودکفائی کرده است، تصریح کرد: در چهارماهه نخست سال جاری تعداد 53 مورد وام اشتغال‌زایی بااعتباری بالغ‌بر 6 میلیارد و 430 میلیون ریال به مددجویان تحت حمایت پرداخت‌شده است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان