کد خبر: ۱۱۲۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۶

پاسخ سیاسی استاندار فارس به مطالبات مردم سروستان

واکنش سرد و بی روح سید محمد افشانی به دو مطالبه اساسی مردم سروستان در سفر وی به این شهرستان به معنای برخورد سیاسی محض نماینده عالی دولت در استان فارس با دو چالش اصلی در مسیر توسعه سروستان می باشد.

به گزارش شیرازه، پس از سنگ تمام گذاشتن مردم سروستان در استقبال و پذیرایی از استاندار فارس که اوایل مردادماه جاری صورت گرفت و به دنبال آن حضور شایسته فعالین اجتماعی، اقتصادی و حتی جمعی از خانواده های معزز شهدا در این برنامه، انتظار آن می رفت که استاندار محترم فارس بنابر وظایف قانونی خویش ضمن توجه به مطالبات بحق و قانونی مردم این دیار، پاسخی شایسته نسبت به درخواست های آنان داده که بنابر آنچه که از نتایج جلسات برگزار شده در این سفر شنیده شد، ظاهرا زیاد نباید به وعده های این سفر امیدوار بود.

فارغ از اینکه؛ به زودی تغییراتی در عرصه مدیریت استانداری فارس صورت خواهد گرفت و جابجایی استاندار فارس در ابتدای کار دولت دوازدهم قطعی شده  لازم  شد چند نکته ای راجع به مطالبات مردم سروستان از استاندار فارس و پاسخ های داده شده از سوی ایشان به مردم سروستان عرض نماییم.


1-واکنش سرد و بی روح  سید محمد افشانی به دو مطالبه اساسی مردم  سروستان از وی ( الحاق حوزه انتخابیه سروستان به شیراز و تغییر وضعیت این شهرستان نسبت به بی عدالتی ناشی از قرار گرفتن سروستان در لیست مناطق  برخوردار کشور که  هر دو مطالبه  اساسی فوق الذکر، منجر به برون رفت کامل و سریع سروستان از مشکلات و مصائب اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی چند سال اخیر این شهرستان می شود) به معنای  برخورد سیاسی محض نماینده عالی دولت در استان فارس با دو چالش اصلی در مسیر توسعه سروستان می باشد.  


گواه این مدعا، اعلام نظر خصوصی اکثر کارشناسان و مدیران ارشد استانداری فارس مبنی بر اینکه؛ برگزاری  انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه سروستان، کوار و خرامه (هر چهار سال یکبار) باعث مشکلات و معضلات اجتماعی و امنیتی در هر سه منقطه بوده و  خسارات مادی و معنوی گوناگونی به ویژه برای شهرستان سروستان به ارمغان داشته و دارد. 


قطعا تبعات ناشی از مساله فوق الذکر باعث تفرقه عمومی بین مردم سروستان شده و این در حالی است که بنابر تاکیدات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و همچنین مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه؛ زمینه سازی و ایجاد  بستر لازم جهت انسجام و وحدت بین مردم از جمله وظایف مسئولین می باشد.


علی ایحال؛ پاسخ منفی استاندار فارس به درخواست الحاق حوزه انتخابیه سروستان به شیراز که هیچ گونه هزینه مادی و حتی معنوی برای دولت و حکومت اسلامی ندارد، ماسوای تاکیدات فوق الذکر می باشد.


2-درخصوص قرار گرفتن سروستان در لیست مناطق برخوردار و مطالبه مردم این شهرستان از بی عدالتی  های ایجاد شده ناشی از این وضعیت باید یادآور شویم که اولا؛ دلیل مهم و اساسی طرح تقسیم بندی مناطق مختلف کشور  به دو قطب محروم و برخوردار؛ ایجاد عدالت اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و حتی سیاسی در سراسر کشور بوده که با توجه به وضعیت سال های گذشته و حال سروستان، نه تنها  عدالتی برقرار نشده بلکه این شهرستان در معرض بی عدالتی محض قرار گرفته و پاسخ استاندار فارس مبنی بر اینکه؛ گدا پروری نمی کنیم! پاسخی سطحی و روشی برای فرار از این سوال بود که چرا با همین تقسیم بندی فعلی، پس از چهل سال نتوانستید عدالت را در زمینه های  اشاره شده را برقرار نموده و مناطق محروم پس از حدود چهل سال از دریافت انواع خدمات مادی و معنوی ویژه و گوناگون هنوز محروم اند؟!؟


لازم به ذکر است؛ معیارهای لازم برای قرار گرفتن سروستان در فهرست مناطق برخوردار نیز نداشته که این ادعا قابل تحقیق و بررسی است.


3-درخصوص مسائلی چون احداث استخر سرپوشیده،انتقال پسآب تصفیه شده فاضلاب شیراز به سروستان و مشکل آب شرب سروستان نیز باید گفت که اولا؛ بیش از چهار ماه از درخواست و پیگیری یکی از سرمایه گذاران بخش خصوصی این شهرستان جهت اخذ مجوز احداث استخر سرپوشیده در قالب طرح بزرگ فرهنگی، ورزشی و تفریحی پدیده سرو می گذرد و هنوز مجوز آن از سوی اداره کل ورزش و جوانان فارس صادر نشده و درگیر بروکراسی ادارای است که در این راستا نه فرماندار سروستان و نه دیگر مطلعین حاضر در مراسم دیدار با استاندار فارس، توجهی به آن نکردند.  


 دوما؛ انتقال پسآب تصفیه شده فاضلاب شیراز به سروستان به عنوان یک طرح ملی با عمر 30 ساله نیازمند دریافت بیش از 130 میلیارد تومان اعتبار می باشد که علیرغم وعده های داده شده  طی 8 سال گذشته، با شعار ناتوانی مالی دولت  یازدهم و احتمالا دولت دوازدهم ادامه عملیات اجرایی آن در هاله ای از ابهام قرار دارد و این درحالی است که پروژه انتقال آب  سد درودزن به شهرستان خرامه با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد تومان چند روزی است که آغاز شده آن هم در اوج خشکسالی اعتبارات دولتی! 


آخرین نکته درخصوص حل مشکل آب شرب نیز باید به عرض نماینده  عالی دولت در استان فارس برسانیم که؛  علیرغم وعده های داده شده در دولت یازدهم هیچ اقدامی طی 3 سال گذشته در این خصوص صورت نگرفته و مردم با فرهنگ و صبور سروستان در حال حاضر هزینه آب شرب خویش را با سختی بالای هزار را معادل آب شرب با کیفیت و بعضا کمیت موجود در مراکز استان های برتر کشور پرداخت  می کنند  !


امید آنکه مسئولان پیگیری دستاوردهای سفر نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس به سروستان، عرایض فوق را به عنوان  پیش زمینه پیگیری مطالبات مردم این دیار بصیر، ولایتمدار، انقلابی و شهید پرور در جهت تحقق وعده های داده شده و همچنین وعده های فراموش شده به خاطر بسپارند. ان شاءالله

منبع:  سروستان ما

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان