کد خبر: ۱۱۲۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۶ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۶

افزایش ناگهانی قیمت آب شرب در سروستان و سکوت مسئولین!

علیرغم افزایش چند صد در صدی هزینه آب شرب در سروستان، مساله کمیت و به ویژه کیفیت آب این شهر طی چند سال گذشته هیچ تغییری نکرده و مسئولین امور آبفای استانی و همچنین مسئولین ارشد دولتی که وظیفه نظارت و رسیدگی به امور مردم را دارند تاکنون هیچ گونه پاسخی در خصوص اعتراضات مردمی نسبت به این مساله نداشته اند.

به گزارش شیرازه، از ابتدای سال جاری علاوه بر افزایش هزینه آبونمان قبوض آب شرب شهری در سروستان، گزینه های دیگر مندرج در این قبوض که شامل هزینه توسعه تاسیسات و مالیات بر ارزش افزوده نیز روند افزایشی داشته است.

علاوه بر موارد فوق گزینه تبصره 3 نیز در قبوض آب فعال شده و با قیمت های نجومی بین 3 تا بیش از 10 هزار تومان بدون هیچ توضیحی اضافه شده است که این موارد منجر به افزایش 5 برابری مبلغ نهایی قبوض آب از یک طرف و از سوی دیگر اعتراض و نگرانی مردم این شهر شده  و این در حالی است که هنوز دولت خبری از گران شدن آب شرب نداده است.


به گفته یکی از کارکنان اداره آبفای شهری سروستان، تغییرات اعمال شده در قبوض فوق الذکر از سوی تهران بوده و امور آبفای سروستان دخالتی در افزایش این هزینه ها نداشته است.


نکته قابل توجه اینکه علیرغم افزایش چند صد در صدی هزینه آب شرب در سروستان، مساله کمیت و به ویژه کیفیت آب این شهر طی چند سال گذشته هیچ تغییری نکرده و مسئولین امور آبفای استانی و همچنین مسئولین ارشد دولتی که وظیفه نظارت و رسیدگی به امور مردم را دارند تاکنون هیچ گونه پاسخی در خصوص اعتراضات مردمی نسبت به این مساله نداشته اند.


حال سوال اینجاست با توجه به وضعیت کمی و کیفی آب شرب سروستان که سال هاست مورد اعتراض مردم می باشد، آیا شهروندان و همه مشترکان آبفای شهری سروستان باید هزینه آب را مطابق مراکز استان ها و یا پایتخت پرداخت نمایند؟

منبع:  سروستان ما
انتهای پیام/س

نظرات بینندگان