کد خبر: ۱۱۲۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱:۲۸ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
به بهانه روز خبرنگار

گوشمان از وعده‌ها پر است به عمل بیندیشید

مسئولین عزیز! متولیان کار رسانه، گوش ما از وعده‌ها پُر است، به عمل بیندیشید که دو صد گفته چون نیم کردار نیست.

مرضیه امیری، خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری شیرازه در یادداشتی نوشت:


من یک خبرنگارم و خُرسندم از جایگاه رفیعی که در آن قرار گرفته‌ام؛ بضاعتم قلم است و هیچ سرمایه‌ای فراتر از آن نیست، مگر نه آن است که خداوند به آن سوگند خورده است؟

« ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ»

زندگی من در قلم است و تا قلم هست، من هستم.

در جست و جوی خبری سازنده تمام دارایی خود را که همان قلم است برمی‌دارم و قلمم را قدم می‌سازم و تا آن‌گاه که قلمم را قلم نکنند می‌نگارم.

روز شهادت شهید صارمی است، روز خبرنگار و چه زیباست نام این شهید؛ صارم.

صارم را اگر اسم بنگریم «شمشیر» است و اگر صفت فاعلی «برنده» است و هر دو ویژگی‌های قلم است، قلم یک نگارنده؛ خبر باید شمشیری برنده باشد.

خبرنگاران عزیز روزتان مبارک

رسمی‌ها، غیررسمی‌ها روزتان مبارک

ماندگارها، تعدیلی‌ها روزتان مبارک

بیمه‌دارها، بی‌بیمه‌ها روزتان مبارک

فصلی‌ها، اصلی‌ها روزتان مبارک

بگذارید به بهانه شهادت صارمی عزیز هم که شده یک روز در سال دیده شویم، یک روز اگرچه اسمی مال ما باشد.

یک روز وعده‌های خوب بشنویم.

می‌دانم که خیلی‌ها در این روز خبرنگار می‌شوند اگرچه الفبای این کار را هم نمی‌دانند. می‌دانم که در این ماه نشریات زیاد می‌شوند و دائمی‌ها کم‌رنگ می‌مانند. می‌دانم که گاهی خبرنگارنماها با رفتارهای غیرحرفه‌ای بدنامی به بار می‌آورند. با وجود همه این‌ها این روز را گرامی بداریم.

من یک خبرنگارم و مشکلات صنف خود را خوب می‌دانم. ممانعت از ورود به جلسات خاص، عدم دعوت به جلسات ویژه، تهدیدها و تطمیع‌ها، نبود امنیت شغلی، عدم بیمه یا ناکافی بودن پوشش بیمه‌ای، فعال نبودن انجمن‌ها و تشکل‌های خبرنگاری، وابستگی درآمد نشریات به آگهی‌ها و مشکلات حقوقی و رفاهی و خیلی از مشکلات که در این روز بیانشان ملال‌آور است؛ همه و همه را می‌دانم و با وجود همه این‌ها روزتان مبارک!

و اما مسئولین عزیز! متولیان کار رسانه، بهترین گل و شیرینی و هدیه به خبرنگاران حمایت شما از آنان است، گوش ما از وعده‌ها پُر است، به عمل بیندیشید که دو صد گفته چون نیم کردار نیست.

به امید روز خبرنگاری که تنها دغدغه ما خبرنگاری باشد.

رزوتان مبارک


نظرات بینندگان