کد خبر: ۱۱۲۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۹ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز مطرح شد:

نه به آئین‌نامه رعایت الزامات زیست‌محیطی پروژه‌های عمرانی!/ رونمایی از اتوبوس های جدید شهری/ شهردار باید پاکدست باشد

شهردار شیراز گفت: هیچ گروه سیاسی نباید منافع عمومی مردم را قربانی منفعت خودش بکند و شهرداری شیراز محل خدمت است نه جایی برای سیاسی کاری!
به گزارش شیرازه، دویست و بیست و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز شامگاه دوشنبه (شانزدهم مرداد ماه) برگزار شد.

دستورکار چشم انداز راهبردها و برنامه های اجرایی طرح بهنگام سازی مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک شهری شیراز پس از بررسی و به شور گذاشتن در شورا، به تصویب رسید.

لازم به ذکر است این طرح که از دهه 70 به مدت 10 سال مصوب و لازم الاجرا شد تاکنون مبنای تعریفی تمامی طرح های عمرانی در شهر بوده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر شیراز که سه دوره متوالی و بیش از 12 سال در شورای شهر حضور داشته است، با بیان اینکه بروزرسانی این طرح در دوره سوم شورا مورد تاکید قرار گرفته و مصوب شده بود، گفت: بازنگری طرح فوق با مشارکت دانشگاه شیراز در این دوره از شورا شروع شد.

احمدرضا نقیب زاده چشم‌اندازها، راهبردها و برنامه های اجرایی طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شیراز را در راستای حمل و نقل پایدار، ایمن و دوستدار محیط زیست دانست که با 13 راهبرد اجرایی خواهد شد.


نه به آئین‌نامه رعایت الزامات زیست‌محیطی پروژه‌های عمرانی!

آئین‌نامه رعایت الزامات زیست‌محیطی پروژه‌های عمرانی که طرح پیشنهادی کمیسیون خدمات شهری، محیط‌ زیست و بهداشت بود با رای منفی برخی از اعضای شورای شهر و شهردار شیراز به تصویب نرسید.

شهردار شیراز بر این باور بود که یک بیستم طرح های عمرانی در شهر زیست محیطی هستند و نیازی نیست برای شهرداری نسخه پیچی بشود!

عده ای از اعضای شورای شهر نیز توجیه کند شدن روند اجرای پروژه های عمرانی را دلیل محکمی بر رد کردن این دستورکار دانستند.


رونمایی از اتوبوس های جدید شهری/ امکان استفاده از اتوبوس های جدید برای معلولان فراهم شده است

به گزارش شیرازه، شهرداری شیراز طی یک سال و نیم گذشته تعداد 286 دستگاه اتوبوس خریداری کرده بود که در مرحله اول تقریبا نیمی از این تعداد وارد شهر شدند و اکنون آماده بهره برداری در خطوط واحد حمل و نقل عمومی هستند.

از این اتوبوس ها بعد از ظهر هجدهم مرداد ماه(چهارشنبه) ساعت 18 در بلوار شهید چمران خیابان شاهد و با حضور مدیران شهری رونمایی خواهد شد.

شهردار شیراز با اشاره به آمار پلیس راهور در خصوص کاهش 22 درصدی تصادفات منجر به فوت در شهر شیراز، هوشمند سازی حمل و نقل در شیراز را الگویی کشوری در کاهش تصادفات دانست.

البته این در حالی است که استان فارس همچنان پرچمدار تلفات در تصادفات جاده ای است.

پاک فطرت اظهار داشت: برای اولین بار در کشور اتوبوس هایی با امکان استفاده معلولان در شیراز طبق یک برنامه مشخص در نقاط مختلف شهر وارد چرخه حمل و نقل عمومی می شود.

این درحالی است که تعداد زیادی معلول در کلان شهر شیراز زندگی می کنند و تقریبا از بیشتر امکانات شهری محروم هستند؛ امید است تحولی در نحوه رسیدگی و فراهم سازی امکانات رفاهی خدماتی به جامعه معلولان در شهر صورت بگیرد.

شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت خدمت رسانی به مردم توسط یک فرد پاکدست در جایگاه شهردار، تصریح کرد: هیچ گروه سیاسی نباید منافع عمومی مردم را قربانی منافع خودش بکند و شهرداری شیراز محل خدمت است نه جایی برای سیاسی کاری!
نظرات بینندگان