کد خبر: ۱۱۲۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
نامه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شیراز به فراکسیون امید مجلس

نمایندگان مجلس به مبانی و اصول انقلاب اسلامی رجوع کنند

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شیراز در نامه‌ای خطاب به فراکسیون امید مجلس انتقاد خود از سلفی گرفتن نمایندگان بیان کرده و کتاب غرب‌زدگی آل‌احمد را به نمایندگان اهدا کردند.
به گزارش شیرازه، بسیج دانشجویی 8 دانشگاه و مرکز آموزش عالی شیراز در نامه‌ای سرگشاده به اعضای فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ضمن اهدا کتاب «غرب زدگی» به قلم جلال آل احمد نوشت: آقایان نماینده نظر به بروز اتفاق تاسف‌آور اخیر در خانه ملت و ذوق‌زدگی شما و جمعی از هم قطارانتان از مشاهده یک مهمان خارجی و گرفتن عکس سلفی آن هم با آن شکل و ظاهر، کتاب غرب زدگی جلال آل احمد را با نهایت امید به مطالعه آن، به شما اهدا می‌کنیم. 

در ابتدای این نامه با اشاره به بیانات امام خمینی مبنی بر ویژگی‌های مجلس، آمده است: «نقش بسیار فعال داشته باشید، که خدای نخواسته، مجلس یک مجلسی نشود که به واسطه ورود بعضی عناصر غیر صالح به تدریج کشانده شود به طرف شرق یا به غرب، و همان بشود که در زمان سابق بود و همان بگذرد به ما و شما که در زمان سابق می‌گذشت». 

در بخش دیگر نامه بسیج دانشجویی 8 دانشگاه شیراز با مخاطب قرار دادن اعضای فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی آمده است: شما به عنوان نمایندگان مردم، در جایگاه والای مسئولیت قانون‌گذاری، تکیه بر مسندی زده‌اید که از گذشته تاکنون بزرگانی همچون شهید مدرس، شهید آیت، شهید دیالمه و امثالهم به این جایگاه قداست و مشروعیت بخشیده‌اند؛ مشروعیتی که خون‌ها بابت آن ریخته شده و میراث‌دار آن اکنون شما هستید!

در ادامه این نامه آمده است: این امانت بزرگ الهی و حسن اعتماد مردم به شما، تکلیفی سنگین بر دوش شماست و شما را زیر دین ملتی می‌برد که با نهایت حسن ظن شما را جهت دفاع از آرمان‌ها و حقوقشان برگزیده‌اند و اما اکنون...

در بخش دیگر نامه نوشته شده است: آقایان نماینده نظر به بروز اتفاق تاسف‌آور اخیر در خانه ملت و ذوق‌زدگی شما و جمعی از هم قطارانتان از مشاهده یک مهمان خارجی و گرفتن عکس سلفی آن هم با آن شکل و ظاهر(!) و دستاویز قرار دادن این مساله توسط رسانه‌های بین‌المللی کتاب غرب‌زدگی جلال آل احمد را با نهایت امید به مطالعه آن، به شما اهدا می‌کنم، باشد که با رجوع به مبانی و اصول انقلاب ریشه بروز این مسائل از بن خشکانده شود و شانیت یک ملت بزرگ با چنین حرکاتی مخدوش نشود.

این نامه را بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز، بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز، بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شیراز، بسیج دانشجویی دانشکده فنی مهندسی شهید باهنر شیراز، بسیج دانشجویی دانشگاه‌های غیر انتفاعی شیراز و بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علمی کاربردی شیراز امضا کرده‌اند.

منبع : روابط عمومی بسیج دانشگاه شیراز

نظرات بینندگان