کد خبر: ۱۱۲۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۶

بعضی از مردم و مسئولان نفع خود از رسانه نا آگاهند

اصلی ترین رسالت یک خبرنگار عبارت است از انعکاس واقعی رویدادها، تحلیل های واقع ببینانه و بی طرف، انعکاس خواسته های مردم به مسئولان و همچنین انعکاس تلاش ها و زحمات مسئولان.

به گزارش شیرازه، عارف ابراهیمی، سردبیر نشریه الکترو نیکی پرگون در یادداشتی به مناسبت روز خبرنگار نوشت: اصلی ترین رسالت یک خبرنگار عبارت است از انعکاس واقعی رویدادها، تحلیل های واقع ببینانه و بی طرف، انعکاس خواسته های مردم به مسئولان و همچنین انعکاس تلاش ها و زحمات مسئولان برای مردم.

یقیناً بسیاری از مردم و حتی برخی از مسئولان جامعه از قدرت تأثیرگذاری رسانه ها اطلاع چندانی ندارند، و البته برخی هم هستند که منفعتشان در این است که رسانه ها را نادیده بگیرند.

در واقع می توان گفت در برابر رسانه ها دو دسته وجود دارند، دسته اول کسانی که اطلاعی از قدرت رسانه ندارند و دسته دوم کسانی هستند که منفعتشان در این است که از رسانه ها دور باشند.

متأسفانه باید اعتراف کنیم که هر دو گروه برای جامعه مضرّند، چرا که جهل باعث می شود برای رسیدن به مقصد بیراهه بروند و سالها طول بکشد تا یک مشکل اجتماعی حل شود؛ و از طرف دیگر آن دسته که نمی خواهند رسانه ها حقایق را بازگو کنند تا شاید آنها به منافعشان دست یابند بسیار خطرناک تر و مضرتر هستند.

گاهی با انعکاس یک خبر، می توان هزاران شبهه را برطرف کرد و یا یک حرف حق را به گوش هزاران نفر دیگر رساند که از قدرت رسانه است. امّا هستند کسانی که ترجیح می دهند از این قدرت سریع و آسان استفاده نکنند و سالها طول بکشد تا این حرف به گوش همگان برسد.

رسانه ها و خبرگزاری ها مهمترین عوامل پیشرفت در جامعه، مهمترین عامل جلوگیری از فساد و مهمترین عامل ایجاد انگیزه برای خدمت رسانی و تلاش مضاعف هستند.

با توجه به بیان این اهمیت ها، باید بگوییم که خبرنگاری در واقع سربازی قلم در راه اعتلای کشور است.

بگذریم از بی مهری ها، استفاده ابزاری از خبرنگاران، کج فهمی و کوته بینی عده ای خاص، عدم تحمل نقد و مانند اینها. شاید امروز مناسب پرداختن به این دلخوری ها نباشد.

امیدوارم روزی برسد که دیگر نه شاهد ناآگاهی مردم و برخی از مسئولان نسبت به قدرت و اهمیت رسانه ها و خبرگزاری ها باشیم، و نه شاهد سوء استفاده و یا نادیده گرفتن عمدی رسانه ها از طرف مردم و مسئولان.

روز خبرنگار، روز خدمت صادقانه، عاشقانه و مخلصانه گرامی باد.

پایان/

نظرات بینندگان