کد خبر: ۱۱۲۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
کاندیداهای شهرداری شیراز از برنامه های خود می گویند؛

انصراف یکی از کاندیداهای شهرداری/ ایجاد سرزندگی در بافت فرسوده شیراز/ جلوگیری از تخریب باغات تاکنون تنها در حد حرف بوده

اولین جلسه بررسی رزومه و ارائه برنامه‌های کلان 10 کاندیدای تصدی پست شهرداری شیراز، با حضور منتخبین شورای پنجم شیراز و اصحاب رسانه برگزار شد.
انصراف یکی از کاندیداهای شهرداری/ ایجاد سرزندگی در بافت فرسوده شیراز/ جلوگیری از تخریب باغات تاکنون تنها در حد حرف بودهبه گزارش شیرازه، اولین جلسه بررسی رزومه و ارائه برنامه های کاندیداهای شهرداری شیراز با حضور اعضای منتخب شورای پنجم اسلامی شهر شیراز برگزار شد.

سید احمد موسوی اولین کاندیدای تصدی شهرداری شیراز به ارائه اولویت اصلی برنامه های خود پرداخت و گفت: تحقق شهر عدالت محور و محرومیت زدایی در نقاط کم برخوردار شهر، بهبود سطح و کیفیت زندگی در شیراز، استفاده حداکثری از مشارکت مردم از جمله برنامه های مهمی است که حتما به آنها می پردازم.

وی در ادامه اصلاح نظام درآمدی شهر، بازآفرینی شهری پایدار و فعال کردن نقش ها در حوزه سیاست گذاری شهری را از دیگر برنامه های خود اعلام کرد و اظهار داشت: آسیب های اجتماعی بسیاری در کلان شهر شیراز وجود دارد که این موضوع نیز از اولویت های کاری ام در پست شهرداری خواهد بود.

موسوی به سوال اعضای شورای شهر پنجم درباره ارایه لیست اموال پاسخی نداد و در بین مباحث جواب به این سوال مغفول ماند.

این کاندیدای تصدی پست شهرداری با بیان اینکه زمین فروشی و تراکم فروشی و از بین بردن عرصه ها علاوه بر اینکه موارد تهدیدزایی هستند که آینده شهر را به خطر می اندازند، جزو درآمد ناپایدار محسوب می شوند که مفاسد اقتصادی را به دنبال دارند.

وی با تاکید بر اینکه باید به دنبال سرمایه گذاری و درآمد پایدار باشیم، اظهار داشت: هوشمندسازی شهرداری و کم کردن مراجعات مردم از برنامه های دیگرم در شهرداری است.

موسوی گفت: مقایسه نقشه هوایی درسال های متمادی حاکی از نابودی باغات است و باید برایش فکری کرد.

وی در انتها با انتقاد از تاکیدها در محافل مختلف در خصوص مخالفت با تخریب باغات شیراز، تصریح کرد: همگی این ادعاها تنهادر حد حرف هستند چرا که در واقعیت شاهد کوچکتر شدن و از بین رفتن باغات هستیم.


حسن پور انصراف داد


به گزارش شیرازه، محمدرضا حسن پور که دومین کاندیدا برای ارایه برنامه شهرداری بود از ادامه راه انصراف داد.


توجه به بافت فرسوده را در توسعه پایدار باید جدی گرفت

عنایت اله رحیمی، کاندیدای بعدی شهرداری شیراز بود که در ابتدا رزومه کاری خود و سپس برنامه هایش را درهشت سرفصل به اعضا شورای پنجم شهر شیراز ارایه داد.

رحیمی به تقویت زیرساخت های فرهنگی واجتماعی تاکید کرد و گفت: ما 1800 هکتار بافت فرسوده داریم که 19.3 درصد از مساحت شهر را شامل می شود ومورد بی توجهی قرار گرفته که میتوان در آن سرزندگی ایجاد کرد.

وی با تاکید بر توسعه پایدار در شهر، اظهار داشت: باید به بافت های تاریخی و فرسوده توجه ویژه ای کرد.

رحیمی افزود: می توان طی نه ماه با 10 پروژه بودجه بیش از سه هزار میلیاردی شهر شیراز را محقق کرد.

وی در خصوص طرح ۵۷ هکتاری توسعه حرم نیز توضیح داد: این طرح در گیروداراداری معطل مانده ولازم است در چارچوب های کارشناسی تمهیدات لازم برای درست اجرا شدن ان تدابیری انذیشیده شود.

این کاندیدای شهرداری شیراز با بیان اینکه منایع کنونی شهرداری وحی منزل نیست، اعلام کرد: میتوان این منابع را تغییر داد به گونه ای رشد و ارتقا داشته باشد.


سیروس سلمان‌ پور آخرین کاندیدایی بود که در این جلسه برنامه های خود را برای اداره کلان شهر شیراز تشریح کرد.

وی شعار محوری اش را شیراز مهمان نواز شهری هوشمند با جلوه ای کهن اعلام کرد و گفت : انسان محوری با رویکرد هوشمندسازی تمایز برنامه ما با سایر کاندیداهاست.

سلمان پور ما قصد داریم برای شیراز برندسازی جهانی داشته باشیم و در کاهش آلودگی زیست محیطی گام برداریم.

سلمانی با اشاره به اینکه در برنامه ریزی خود چهار نظام اصلی داریم تصریح کرد: نظام برنامه ریزی، نظام  بودجه ریزی پویا ، نظام فنی و اجرایی، نظام سنجش و نظارت از جمله این چهار نظام اصلی است.
نظرات بینندگان