کد خبر: ۱۱۲۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۹ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
امروز همزمان با سراسر کشور انجام شد؛

برگزاری نخستین گردهمایی منتخبان هفتمین انتخابات سازمان نظام پزشکی شیراز/ منتخبان مدافع حقوق بیماران و جامعه پزشکی باشند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابراز امیدواری کرد دوره جدید نظام پزشکی دوره‌ای خوب و فعال برای تمام پزشکان باشد.

برگزاری نخستین گردهمایی منتخبان هفتمین انتخابات سازمان نظام پزشکی شیراز/ منتخبان مدافع حقوق بیماران و جامعه پزشکی باشندبه گزارش شیرازه، نخستین نشست منتخبان هفتمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام پزشکی شیراز با حضور مسوولان هیات‌های نظارت و اجرایی انتخابات و اعضای هیات مدیره این سازمان، همزمان با سراسر کشور امروز هجدهم مردادماه در سالن اجتماعات سازمان نظام پزشکی شیراز برگزار شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تبریک به منتخبان، گفت: امیدواریم دوره جدید نظام پزشکی دوره‌ای خوب و فعال برای تمام پزشکان باشد، در روند اجرایی انتخابات تلاش کردیم تا بهترین روند اجرایی را داشته باشیم تا هیچ کس نتواند، ایرادی به این روند وارد کند.

دکتر «علی بهادر» افزود: هر کسی که انتخاب شده است نماینده همه جامعه پزشکی است، دوستان باید رقابت‌ها را پشت سر گذاشته باشند و در هیات مدیره جدید با وحدت و همدلی بتوان کار‌ها را انجام داد.

رییس هیات نظارت بر انتخابات هفتمین دوره هیات مدیره نظام پزشکی شیراز، گفت: امروز پس از اینکه انتخابات برگزار شد و با مشارکت خوبی همراه بود، بر اساس آیین نامه مقرر شده جلسه معارفه هیات مدیره جدید، برگزار می‌شود.

دکتر «سید بصیر هاشمی» افزود: در این جلسه، هیات‌های نظارت و اجرایی گزارشی از روند برگزاری انتخابات و روش نظارت، بررسی صلاحیت‌ها و بررسی اعتراضات به حاضران ارایه شد و تمام گزارش‌ها حاکی از این بود که یک انتخابات سالم با مشارکت خوب در شیراز برگزار شده است.

او اضافه کرد: هفده منتخب هیات مدیره سازمان نظام پزشکی در این جلسه حضور پیدا کردند، با هم آشنا شدند و نظرات همکاران مختلف را شنیدند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات هفتمین دوره هیات مدیره نظام پزشکی شیراز، ابراز امیدواری کرد: جلسه امروز شروعی برای همکاری‌های بیشتر در جامعه پزشکی باشد و سبب همکاری بیشتر بین دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی باشد و یک تعامل خوب وجود داشته باشد تا فعالیت‌ها و شرایطی که در جامعه پزشکی حاکم است در مسیر حمایت از حقوق بیماران و حمایت ازحقوق جامعه پزشکی، ارتقا پیدا کند.

دکتر هاشمی، گفت: تمام مسیر انتخابات از ابتدا تا انتها، زیر نظر هیات نظارت انجام شد؛ پس از تشکیل هیات‌های نظارت، نام نویسی کاندیدا‌ها اعلام شد و پس از آن در مدت چند روز صلاحیت افراد مختلف از منابعی که مشخص شده بود بررسی و مشخص شد، پس از اعلام صلاحیت‌ها هیات‌های نظارت به اعتراضات افرادی که تایید صلاحیت نشدند رسیدگی کردند و این اعتراضات به هیات نظارت مرکزی ارسال شد و به طور کلی هیچ فردی رد صلاحیت نشد و همه افراد توانستند در این رقابت انتخاباتی شرکت کنند.

او با تقدیر از مشارکت خوب جامعه پزشکی در این انتخابات، افزود: پزشکان با احساس مسوولیت وارد انتخابات نظام پزشکی شدند و این امر سبب شد تا مشارکت بالایی داشته باشیم، تیم‌های نظارتی، اجرایی و همکاران قسمت‌های خدماتی و به ویژه حوزه معاونت درمان در برگزاری این انتخابات همکاری نزدیکی داشتند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات هفتمین دوره هیات مدیره نظام پزشکی شیراز، اضافه کرد: این انتخابات یک سری ویژگی‌های خاص داشت، برای برگزاری انتخابات تسهیلات خوبی فراهم شد و انتخابات بسیار روان اجرا شد، معطلی در حوزه بسیار کم بود و افراد به راحتی می‌توانستند رای بدهند و از حوزه خارج شوند، به همین دلیل درصد مشارکت بالایی را شاهد بودیم که نسبت به دوره گذشته، قابل مشاهده بود.

منتخبان دوره جدید مدافع حقوق بیماران و جامعه پزشکی باشند

رییس هیات اجرایی هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی شیراز، گفت: در استان فارس همزمان با سراسر کشور، از اردیبهشت فرآیند اجرایی انتخابات با ثبت نام از پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان و اعضای جامعه پزشکی آغاز شد و پس از انجام مراحل نظارت، کاندیدا‌ها اعلام شدند.

دکتر «عبدالخالق کشاورزی»، افزود: مراحل انجام تبلیغات از سوی اعضای کاندیدا مورد بررسی قرار گرفت، تایید صلاحیت‌ها در مرحله نخست انجام و به هیات نظارت ارجاع شد، امسال انتخاباتی برگزار شد که در آن سعی شد تا کمبود‌ها و کاستی‌های دوره گذشته برطرف شود، میانگین زمان رای دادن برای هر فرد بین یک تا دو دقیقه و روند انتخابات به گونه‌ای بود که تکریم ارباب رجوع انجام شود و ماندگاری در حوزه نداشته باشیم.

او اضافه کرد: شمارش آرا با صحت و دقت خاصی انجام شد، نماینده کاندیدا‌ها و نماینده هیات نظارت و اجرایی در زمان شمارش آرا حضور داشتند، انتخابات به صورت پرشور، سالم و با کمترین حاشیه برگزار شد و با تلاش همکاران، در نخستین ساعت بامداد نتیجه آن اعلام شد.

رییس هیات اجرایی هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی شیراز، اظهار امیدواری کرد: منتخبان دوره جدید مدافع حقوق بیماران و جامعه پزشکی باشند و بتوانند روز به روز در تدوین آیین نامه‌های صنفی، حقوقی و مسایل مربوط به حوزه پزشکی موفق باشند.

دکتر کشاورزی گفت: در این انتخابات، هفت برگزیده به عنوان اعضای تیم هیات اجرایی فعالیت داشتند و در کنار هیات نظارت نسبت به انجام فرآیند به صورت شورایی تصمیم گیری می‌کردند و در ‌‌نهایت پس از مذاکره با هیات نظارت، عملیاتی می‌شد.

افزایش ۱۷ درصدی مشارکت جامعه پزشکی در هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی شیراز

رییس هیات مدیره ششمین دوره سازمان نظام پزشکی شیراز، گفت: امسال انتخابات نظام پزشکی، سی‌ام تیر با افزایش هفده درصدی مشارکت جامعه پزشکی، برگزار شد که یک اتفاق خوب و نشان دهنده این است که جامعه پزشکی بیشتر در امور صنفی و علمی خود دخالت می‌کند و می‌تواند با این افزایش مشارکت، به ارتقای جامعه پزشکی و بهتر شدن وضعیت سلامت جامعه کمک کند و نتیجه نهایی آن به نفع تمام مردم است.

دکتر «حمیرا وفایی» افزود: در این انتخابات مشکلات سیستمی و ساختاری وجود داشت، الکترونیک نشدن انتخابات در حالی که وعده الکترونیکی بودن آن داده شده بود، نگرانی‌هایی را در بین همکارانی که موفق به شرکت در انتخابات نشدند، ایجاد کرد، اما این مشکل در واقع یک مشکل مرکزی بود و در تمام کشور به صورت یکسان اتفاق افتاد.

او اضافه کرد: جامعه پزشکی با افزایش مشارکت در تمام کشور در حدود ۲۶ درصد و در استان فارس با حدود ۱۷ درصد، نشان دادند که به پای صندوق‌های رای می‌رسانند تا در انتخاب افراد شایسته برای حضور در هیات مدیره کمک کنند.

منتخب نخست دوره هفتم انتخابات نظام پزشکی شیراز، با تبریک به منتخبان جدید، ادامه داد: منتخبان جدید توانستند اعتماد جامعه پزشکی را جلب کنند و با همتی که دارند، با همکاری و تعامل خوبی که با دستگاه‌های مختلف دارند و با همکاری تمام جامعه پزشکی که نمایندگی آن‌ها را دارند، می‌توانند گام‌های موثری را در ارتقای جایگاه سازمان نظام پزشکی و بحث سلامت بردارند.

دکتر وفایی، بیان کرد: اولویت‌هایی که شاید در این دوره باید بیشتر به آن‌ها رسیدگی شود، شامل مسایل قانونی، حقوقی، اخلاق حرفه‌ای، مسایل صنفی و ورود بیشتر سازمان نظام پزشکی در امر آموزش و پژوهش است.

او در زمینه برگزاری این جلسه، گفت: بر اساس قانون، پس از برگزاری انتخابات و تایید از سوی هیات نظارت مرکزی، هیات نظارت و هیات اجرایی هر شهرستان، افراد منتخب جدید را معرفی می‌کنند و اعتبارنامه‌های این افراد به آنان تحویل داده می‌شود؛ جلسه امروز برای تحویل اعتبارنامه منتخبان جدید در این دوره و با همت و تلاش بسیار خوب هیات نظارت و هیات اجرایی استان فارس و به ویژه شهر شیراز و به ویژه با همکاری بسیار خوب دانشگاه علوم پزشکی، انتخابات برگزار شد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان