کد خبر: ۱۱۲۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۹ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۶

پایگاه‌های نظامی آمریکا در شرق آسیا کدامند؟

روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی تمامی پایگاه‌های نظامی آمریکا در شرق آسیا را معرفی کرد که بر اساس این گزارش ده‌ها هزار نیروی نظامی و تسلیحات و تجهیزات نظامی بسیاری در آن‌ها مستقر است.
به گزارش شیرازه، بعد از تنش های اخیر میان کره شمالی و آمریکا، پیونگ‌یانگ تهدید کرد پایگاه آمریکا در گوآم را هدف حملات موشکی قرار می‌دهد.

روزنامه گاردین در گزارشی به بررسی پایگاه‌های نظامی آمریکا در شرق آسیا پرداخته است. آمریکا متحدان زیادی در شرق آسیا دارد و ده‌ها هزار نیروی نظامی در این منطقه مستقر کرده است.

ژاپن از متحدان اصلی آمریکا در شرق آسیاست که نزدیک به 40 هزار نیروی نظامی آمریکایی نیز در 112 پادگان آمریکایی دراین کشور مستقر هستند.

علاوه بر تجهیزات و ادوات نظامی آمریکا مستقر در ژاپن، ارتش آمریکا ماه آوریل سال جاری میلادی ده‌ها بالگرد، جنگنده و هواپیمای جاسوسی برای مقابله با کره شمالی در پایگاه‌هایش در ژاپن مستقر کرد.

ارتش دو کشور نیز هرچند وقت یکبار رزمایش نظامی مشترک برگزار می‌کنند.

ناوگان هفتم دریایی آمریکا هم که بزرگترین ناوگان این کشور در خارج از خاک‌های خودش است با ده‌ها کشتی جنگی و زیردریایی به اضافه 140 فروند هواپیمای جنگنده و 20 هزار قایق در اقیانوس هند و آرام فعال است.

در کره جنوبی 23 هزار و پانصد نیروی نظامی آمریکایی در 83 پایگاه نظامی مستقر هستند و صدها تانک و وسایل نقلیه زرهی در این کشور استقرار یافته‌اند. همچنین سامانه دفاع موشکی تاد آمریکا به مرور در حال استقرار در کره جنوبی است.

از دیگر پایگاه‌های نظامی امریکا در منطقه شرق آسیا که در غرب اقیانوس آرام قرار دارد، گوآم است. این جزیره 2 هزار کیلومتر با کره شمالی فاصله دارد و نزدیک به 4 هزار نیروی نظامی آمریکایی در آن مستقر هستند.

دیگر کشورهای شرق آسیا که شاهد حضور نظامیان آمریکایی بوده‌اند، کشورهای تایلند و فیلیپین هستند که محل حضور نظامیان آمریکایی و کشتی‌های جنگی و جنگده‌های این کشور هستند.

همچنن آمریکا تعداد 40 هزار نیروی نظامی در جزایر هاوایی دارد که نزدیکترین ایالت آمریکا به شبه جزیره کره است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان