کد خبر: ۱۱۲۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
کاندیداهای شهرداری شیراز از برنامه های خود گفتند؛

تراکم فروشی در شهر مشکلات شهری بسیاری به بار می آورند/ شیوه بودجه بندی در شهرداری شیراز عملیاتی و هدفمند نیست

دومین جلسه بررسی رزومه و ارائه برنامه‌های کلانِ 2 نفر ازکاندیداهای تصدی پست شهرداری شیراز در حضور منتخبین شورای پنجم شیراز و اصحاب رسانه برگزار شد.
به گزارش شیرازه، دومین جلسه بررسی رزومه و ارائه برنامه‌های کلانِ 2 نفر ازکاندیداهای تصدی پست شهرداری شیراز ظهر چهارشنبه هجدهم مرداد ماه با حضور منتخبین شورای پنجم شیراز و اصحاب رسانه برگزار شد.

سید عظیم عظیمی فر محوریت برنامه های خود در شهرداری شیراز را استفاده حداکثری از مشارکت با اجماع نظرات و دوری از اختلافات سیاسی عنوان و تاکید کرد: مردم را باید در امور شهری مشارکت بدهیم.

این کاندیدا که تمایل بسیاری بر اجرای مدیریت شهری غربی در شیراز دارد و در جلسه ارائه برنامه های خود از امکانات و مدیریت مناسب و خوب شهر ونکوور سخن گفت و تاکید داشت که مدیریت شهری به بخش خصوصی واگذار بشود چرا که اداره شهر نباید به صورت بخشنامه ای و بی نتیجه باشد.

وی از مدیریت شهری با توجه به الگوهای صحیح و تجربه های موفق کشورهای مدرن دنیا سخن گفت اما در این زمینه به بعد فرهنگسازی، توجه به ظرفیت موجود شهری و ارزش های موجود در شهر و کشورمان نپرداخت و گفت: در کشورهای خارجی مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در مدیریت شهر حائز اهمیت بسیاری است.

عظیمی فر با انتقاد از اینکه شهرداری شیراز از تراکم فروشی برای کسب درآمد استفاده می کرد و به یک منبع درآمدی تبدیل شده بود، تاکید کرد: این راهکار درآمدزایی مشکلاتی برای شهر و شهروندان رقم می زند، باید با آن مقابله کرد.

این نامزد متصدی پست شهرداری شیراز به معضل ترافیک در شهر شیراز اشاره کرد و اظهار داشت: توسعه عمرانی ساخت پل و زیر گذر و روگذر از اهمیت ویژه ای برخوردار نیست و در اولویت چندم قرار دارد.

وی افزود: امروزه با شرایط موجود باید از روش های نوین دیگر و فرهنگ سازی استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی بهره برد.

توزیع ناعادلانه منابع و خدمات شهری معضلی است که مورد تاکید این نامزد تصدی پست شهرداری و عدم استفاده از ظرفیت بالای گردشگری در بافت تاریخی مورد انتقادی وی قرار گرفت.


سرمایه گذار باید مشتاق سرمایه گذاری در تمام نقاط شیراز را داشته باشد

نادر طالبی در گفتگو با شیرازه، با اظهار اینکه در مناطق حاشیه نشین شهر باید برنامه ریزی کنیم تا سرمایه گذار مایل به سرمایه گذاری در تمامی نقاط شهر شیراز باشد، گفت: در حال حاضر تمام امکانات و ارگان های خدمات رسان در مرکز و شمال غرب شیراز است.

وی افزود: در شهرداری فعلی شیراز شیوه بودجه بندی عملیاتی و هدفمند نیست، منابع تامین درآمد شهرداری در حوزه هایی که تعریف کرده مناسب نبوده و از مشکلات شهر عدم تحقق بودجه پیش بینی شده است.

این کاندیدای متصدی پست شهرداری شیراز توسعه صنعت گردشگری و ساماندهی باغات قصردشت در قالب پروژه های گردشگری را از اولویت های خود در شهرداری عنوان کرد.

طالبی وجود متکدیان و معتادان در شهر را از آسیب های اجتماعی دانست و تصریح کرد: علاوه بر شهرداری متولیان دیگری در این حوزه وجود دارد که باید به مسائل توجه کنند، شهرداری شیراز با احداث مرکز سلامی نسبت به جمع آوری و بازپروری معتادان اقداماتی کرده است اما کافی نیست و بنده اگر شهردار شدم از امکاناتی که در اختیارم است برای بهبود این وضعیت تلاش خواهم کرد.

وی با اشاره به اینکه توجه به زیر ساخت های شهری باید همراه با کار نرم افزاری باشد، بیان کرد:بنده 8 پروژه را با چشم انداز شیراز 1400 تعریف کردم که هرسال 2 پروژه عملیاتی و در بودجه شهرداری نیز به نیازهای فرهنگی و اجتماعی شهر توجه شود.

طالبی به لزوم کوچک سازی شهرداری شیراز نیز اشاره کرد و گفت: شهرداری حال حاضر خیز هایی در این جهت برداشته است اما یک نفر هنوز از نیرو های شهرداری شیراز کاهش پیدا نکرده است، کوچک سازی شهرداری با ایجاد شرکت های زیر مجموعه امکان پذیر می شود.

وی با بیان اینکه شهرداری باید مدیریت پذرانه داشته باشد تصریح کرد: اگر از مردم شیراز سوال شود حتما از روند طولانی شدن کار در شهرداری ابراز گلایه می کنند.


نظرات بینندگان