کد خبر: ۱۱۲۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۶

افتتاح اولین پمپ خورشیدی تحت فشار در داراب

اولین پمپ کشاورزی خورشیدی تحت فشار که در نوع خود برای اولین بار در کشور اجرا شده بود توسط جمعی از فعالان خصوصی افتتاح شد.

به گزارش شیرازه،  امروز اولین پمپ کشاورزی خورشیدی تحت فشار که در نوع خود برای اولین بار در کشور اجرا شده بود توسط جمعی از فعالان خصوصی افتتاح شد.

فرشید زاهدانی یکی از اعضای تیم سه نفره شرکت کیاکیهان فناوری با تاکید بر ظرفیت بالای استفاده از انرژی های تجدید پذیر در ایران و بویژه در داراب گفت: این سیستم ها توسط شرکت کیاکیهان به صورت بومی شده طراحی شد و به صورت سیستم های با قابلیت ها صنعتی و کشاورزی در اختیار عموم قرار گرفته است.

وی افزود: سیستم پمپاژ آب کشاورزی که امروز در داراب افتتاح شد در نوع خود در کشور بی نظیر است و می تواند در ظرفیت های گوناگون حجمی و عمق زیاد پاسخگوی کشاورزان باشد.این مجموعه فنی کاملا به صورت باکیفیت و گارانتی 20 ساله عرضه می شود.

در ادامه محمد حسن دادگر دیگر طراح این سیستم درباره ظرفیت های انرژی خورشیدی ادامه داد: ما می توانیم به مانند گذشته در تامین برق مناطق مختلف محروم از این نعمت گام های بزرگی را برداریم.تامین برق قابل حمل به صورت بومی شده مناطق مختلف فارس جهش بزرگی در جهت توسعه عدالت محور بوده است.

وی تصریح کرد: ظرفیت اجرای سیستم های خورشیدی یا سرمایه گذاری سامانه های برق خانگی به صورت کامل در داراب فراهم شده است.

در ادامه حجت الاسلام خسروی امام جمعه جنت شهر در آیین افتتاح ضمن اشاره به ظرفیت های گوناگون انرژی خورشید گفت: ما می توانیم با نگاه دانش بنیان به مساله برق خورشیدی، زمینه های توسعه هرچه بیشتر منطقه را فراهم کنیم. ما برای اولین بار با طرحی مواجه هستیم که به صورت کامل و بومی شده در منطقه افتتاح می شود.

وی ضمن تقدیر از تیم اجرایی پروژه مذکور تاکید کرد: در گذشته برداشت آب و آبیاری کشاورزی با سختی های فراوانی می روبرو بود که هم اکنون و با همت جوانان این منطقه، این مشکل به بهترین شکل برطرف شده است.

منبع: داراب آنلاین

نظرات بینندگان