کد خبر: ۱۱۲۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۳ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
وقتی اراده جهادی به میدان عمل آید؛

داستان هدیه رهبر معظم انقلاب به دکتر ایمانیه با دستان دخترانی از مناطق محروم فارس/ منظم‌تر شدن ضربان قلب تپنده مناطق محروم فارس

دخترانی از دورترین نقاط فارس به پاس خدمات دکتر ایمانیه به مناطق محروم هدیه مقام معظم رهبری را به وی اعطاء کردند.

به گزارش شیرازه، پانزدهمین اجلاس سالانه مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس با حضور مسئولان کشوری و استانی نوزدهم مردادماه در مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز برگزار شد. این اجلاس با برنامه ای ویژه همراه بود و هدیه ای دیگر از جانب رهبر معظم انقلاب، به دکتر محمدهادی ایمانیه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اهدا شد.

جمعی از دختران مناطق محروم استان فارس که در طی مکاتبات خود به رئیس دانشگاه، خواستار توسعه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم منطقه و رفع مشکلات موردی خانواده‌ها در این خصوص شده بودند، با تحقق درخواست های خود، این موضوع را طی نامه‌ای به مقام معظم رهبری اعلام کرده و خواستار تقدیر از دکتر ایمانیه می شوند.

در پی این مکاتبه و پیگیری صحت موضوع، یک جلد قرآن کریم و یک جانماز از سوی مقام معظم رهبری، برای اهدا به نیابت از ایشان، ارسال می شود. این هدیه ارزشمند، در جمع نیک اندیشان عرصه سلامت استان فارس که برای پانزدهمین مرتبه پس از تشکیل مجمع خیرین تامین سلامت فارس گرد هم آمده‌اند، به دست فضه نصیری، خواهر او ام‌البنین نصیری، زهرا تاجری و ساجده قوی پنجه، به دکتر ایمانیه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اهدا شد.

ماجرای هدیه مقام معظم رهبری به رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز

داستان هدیه مقام معظم رهبری به رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از آنجایی آغاز می شود که دختری از سرزمین «پاقلات» لامرد، به امید پیگیری برای کاهش آلام خانواده و اطرافیانش به شیراز می آید.

این دختر که در یکی از روستاهای دورافتاده استان، رنج یک برادر عقب مانده و یک خواهر ناشنوا را از کودکی لمس کرده، با عزمی راسخ، شیراز را برای دانشگاه و ادامه تحصیل انتخاب می کند تا به مدد این رفت و آمدها، بتواند گرهی بگشاید.

اکنون هشت سال از زمان آغاز تحصیلات دانشجویی فضه نصیری در شیراز می گذرد و او از پیگیری بیش از صد نامه مربوط به خدمات درمانی و بهداشتی مردم لامرد می گوید که با تلاش او و دوستانش به ثمر رسیده است.

فضه نصیری که رشته حسابداری را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده، پس از ورود به شیراز با دوستانی آشنا می شود که آن ها هم دغدغه هایی مشابه او دارند و برای کمک به خانواده ها و دوستانشان در مناطق محروم استان یک صدا می شوند.

او از روزهایی می گوید که دست کم دو ساعت راه برای یک آزمایش ساده باید می پیمودند، او از روزهایی می گوید که بیمارستان اشکنان، تا پای تعطیلی رفته و اما اکنون به مدد حضور متخصصان رشته‌های مختلف، خدمات این بیمارستان به نحوی گسترده شده که تنها موارد خاص به شیراز اعزام می شوند.

فضه از زمانی می گوید که پا به ساختمان مرکزی دانشگاه گذاشت و از نگهبانی، سراغ رئیس علوم پزشکی را گرفت و این آغازی شد برای رفت و آمدهای مکرر او و دوستانش تا مکاتبات مردم «پاقلات» و لامرد را به گوش او برساند.

هیچ یک از نامه‌های مردم بی‌پاسخ نماند

فضه می گوید: کم کم مردم من را به عنوان رابط شناختند و بیش از صد نامه در این سال ها به دفتر رئیس دانشگاه بردم که همه به نحوی پیگیری شد و هیچکدام بی پاسخ نماند. امروز زیرساخت های خوبی در روستا و شهر ما ایجاد شده که تفاوت زیادی با سال‌های پیش پیدا کرده است اما هنوز هم امید داریم که خدمات بیشتری به شهر و روستاهای لامرد و دیگر شهرستان های استان افزوده شود.

این دختر لامردی که با لحنی صمیمانه، رئیس دانشگاه را ایمانیه خطاب می کند، در این پیگیری ها، به شماره همراه او هم دسترسی پیدا می کند و می گوید در مواردی حتی با پیامک، ایمانیه را که تا پیش از این چهره‌ای دیگر از او برایمان تصویر کرده بودند، از مشکلات باخبر می کردیم.

و سرانجام نیت نیک فضه و دوستانش در پیگیری توسعه خدمت‌رسانی به مردم، آنجا تجلی یافت که بعد از به ثمر رسیدن نتیجه تلاش‌هایشان برای رساندن درد دل مردم به ایمانیه، تصمیم گرفتند از او به پاس کمک‌ها و پیگیری‌های چند ساله، قدردانی کنند.

می گوید با دوستانم پول‌هایمان را روی هم گذاشته و تصمیم گرفتیم که برای او هدیه ای بخریم اما بعد به این نتیجه رسیدیم که چه چیزی بخریم که برایش ارزش داشته باشد؟!، پس فکر دیگری به ذهنمان رسید.

فضه نصیری و دوستانش قلم به دست گرفته و به مقام معظم رهبری، نامه می نویسند. او می گوید: فکر کردیم با این کار، هم رهبری خوشحال می شوند که بچه های مناطق محروم درددل هایشان را با ایشان در میان می گذارند و هم به زبان خودمان، ایشان را از مسایل این مناطق و دستاوردهای امیدوارکننده جدید، آگاه می کنیم.

فضه و دوستانش در نامه از رهبر معظم انقلاب می خواهند که به خاطر این کمک ها به نحوی از رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تقدیر شود که این خواسته آن‌ها، چندی بعد با پیگیری کارکنان بیت رهبری و با ارسال یک جلد قرآن و جانماز به نیابت از مقام معظم رهبری، محقق می شود و در پانزدهمین اجلاس مجمع خیرین تامین سلامت که اجتماعی عظیم از نیک اندیشان است، فضه نصیری و دوستانش به روی تریبون رفتند و هدیه رهبری را به دکتر ایمانیه، تقدیم کردند.

فضه نصیری به خبرنگار شیرازه می‌گوید: خیر تنها کسی نیست که توان مالی داشته باشد، همین پیگیری و مطالبه ما هم کار خیر است که خداروشکر با همت دکتر ایمانیه نتیجه بخش بود. زهرا تاجری، ساجده قوی پنجه و ام البنین نصیری، دیگر همراهان وی در این سال‌ها بوده اند که امروز با لبی خندان و دلی پرامید، این هدیه را تقدیم کردند و بی شک دعای خیر خانواده هایی که در این سال ها به آن ها برای پیگیری امید بسته بودند، تا همیشه همراهشان است.

این دومین بار است که مقام معظم رهبری به رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هدیه اهدا می کنند، پیش از این نیز ایشان انگشتری خود را به پاس فعالیت های دکتر ایمانیه در ترویج نماز، به او اهدا کرده بودند.

یادآور می‌شود دکتر ایمانیه در سال‌های 93 و 94 نیز براساس نظرسنجی که از خبرنگاران فعال استان فارس انجام شد به عنوان مدیری که بیشترین تعامل و پاسخگویی را به اصحاب رسانه داشته است، انتخاب شد. کارنامه عملکرد وی نشان داده از معدود مدیرانی است که نه فقط در شعار بلکه با «اقدام عملی» از نقد استقبال می‌کند و بارها در نشست‌های خبری از خبرنگاران خواسته است که به میان مردم بروند و مشکلات آنان را انعکاس دهند که انتقادات مطرح شده از سوی خبرنگاران را نیز شخصا پیگیری می‌نماید.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان