کد خبر: ۱۱۲۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۴ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
در پانزدهمین اجلاس مجمع خیرین سلامت فارس مطرح شد

وحدت حوزه‌های مختلف سیاسی کشور در عرصه سلامت/ خیران فارس در کشور الگو هستند

دبیرکل مجمع خیرین تامین سلامت کشور گفت: فارس استان ویژه‌ای در کشور است که پیشگامانی در عرصه نیکوکاری در این استان حضور دارند و می‌توانند الگویی برای سراسر کشور باشند.

به گزارش شیرازه، پانزدهمین اجلاس سالانه مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس با حضور مسئولان کشوری و استانی نوزدهم مردادماه در مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز برگزار شد.

دبیرکل مجمع خیرین تامین سلامت کشور در این اجلاس گفت: همه ما مدیون نیکوکارانی هستیم که در این اجلاس حضور دارند، در سال نخست مجلس هفتم در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در محضر مقام معظم رهبری بودیم و توضیحات مختصری در زمینه مشکلات حوزه سلامت به ایشان ارائه دادیم، در آن جلسه مقام معظم رهبری به اعضای کمیسیون بهداشت و درمان فرمودند که بروید و از نیکوکاران در حوزه سلامت استفاده کنید و خدمت بگیرید و تاکید کردند که این مقوله را فراموش نکنیم.

دکتر حسینعلی شهریاری افزود: مجمع خیرین تامین سلامت در سال ۸۵ راه اندازی شد و مرحوم نیری در این راستا تلاش زیادی انجام دادند، در چند سال گذشته بیش از پنج هزار میلیارد تومان از سوی نیکوکاران به حوزه سلامت کمک شده است، در سال ۹۵ این کمک‌ها در کشور بالای هزار میلیارد تومان و در استان فارس بالای ۱۰۰ میلیارد بوده است.

انجام خدمات با کیفیت بالا و اعمال جراحی تخصصی در فارس

او با بیان اینکه نخستین مجمع خیرین تامین سلامت کشور در فارس راه اندازی شده است و سابقه حدود ۱۵ سال دارد، از انجام کارهای نیک فراوان در این سال‌ها خبر داد و با اشاره به بازدید از بیمارستان کوثر شیراز، گفت: بیمارستان‌های با استاندارد بالا، خدمات با کیفیت بالا و اعمال جراحی تخصصی با تجهیزات پیشرفته‌ در فارس انجام می‌شود.

دکتر شهریاری گفت: مجمع خیرین در تمام کشور باید کمک کننده کارهایی باشد که بعضی اوقات بین وزارت بهداشت و درمان و استان‌ها اتفاق می‌افتد و برای تسهیل این امور اقدام کند.

او با اشاره به تلاش برای گسترش حضور بانوان نیکوکار در عرصه سلامت، یادآور شد: در تمام کشور کسانی که بیشتر از این می‌توانند به ما کمک کنند و همسران خود را نیز تشویق کنند، بانوان هستند و باید در این زمینه جدی‌تر کار شود؛ امیدواریم در دوره جدید کار بیشتری در این زمینه انجام دهیم و استفاده بیشتری از مشارکت بانوان نیکوکار داشته باشیم.

خیران فارس در کشور الگو هستند

دبیرکل مجمع خیرین تامین سلامت کشور با تاکید بر اینکه خیران فارس در کشور الگو هستند، بیان کرد: کارهای نیکوکاران به عنوان باقیات صالحات باقی می‌ماند و باعث آسایش روحی در آخرت می‌شود، از تجربیات و توصیه‌های مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس استفاده می‌کنیم، 

دکتر شهریاری، اضافه کرد: یکی از برنامه‌های مجمع خیرین کشور، استفاده از نیکوکاران خارج از کشور است که در این زمینه هم استان فارس با توجه به ارتباطات با کشورهای حاشیه خلیج فارس، موفق بوده است؛ بسیاری از نیکوکاران خارج از کشور علاقمند بازگشت به کشور و انجام کارهای نیک هستند که در این زمینه در مجمع خیرین تامین سلامت کشور، کار بیشتری انجام خواهد شد.

او گفت: باید با کمک هم مسایل را پیگیری کنیم و موانع را برطرف کنیم، امیدواریم استان‌های دیگر هم بتوانند از الگوی کاری استان فارس، استفاده کنند.

وحدت حوزه‌های مختلف سیاسی کشور در عرصه سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و نایب رییس هیات مدیره مجمع خیرین تامین سلامت فارس با تقدیر از تمام نیکوکاران و کسانی که افتخار و مایه آبرومندی استان فارس و حوزه سلامت استان هستند، گفت: از آیت الله دستغیب به دلیل قبول مسئولیت هیات امنای مجمع خیرین تامین سلامت فارس که باعث برکت شدند، تشکر می‌کنم؛ همچنین از حضور دکتر شهریاری در مجمع خیرین تامین سلامت کشور به عنوان فردی که دلسوز مردم و دلسوز سلامت مردم است و از یان بابت، احساس آرامش کردیم.

دکتر محمدهادی ایمانیه، در ادامه از همکاری و تلاش‌های مدیرکل صدا و سیمای استان فارس که از ترویج حضور نیکوکاران در حوزه سلامت، حمایت کردند، همکاری سازمان اوقاف با حوزه سلامت و همکاری سایر سازمان‌ها، رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها با حوزه سلامت قدردانی کرد.

او عرصه سلامت را یکی از مصادیق وحدت حوزه‌های مختلف سیاسی کشور و استان، برشمرد و تاکید کرد: این امر به ویژه در حوزه نیکوکاران سلامت اتفاق افتاده است؛ همه افکار عقاید در این حوزه که می‌رسند با هم جمع می‌شوند و یک صدا یک حرف را بیان می‌کنند.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان فارس با اشاره به بحث پروژه‌های ناتمام، از نیکوکاران خواست تا برای اتمام پروژه‌ها همکاری کنند و با آغاز به کار آن‌ها، خیر و برکت آن به نیکوکاران و بانیان خیر برسد.

دکتر ایمانیه، با اشاره به اهمیت سلامت بانوان به عنوان قشری که برای خودشان، همسران و فرزندانشان تاثیرگذار هستند از در حال ساخت بودن بیمارستان ویژه بانوان در شیراز و پیگیری برای پیشگیری از وقوع بیماری‌ها، به کمک طرح تحول سلامت در استان خبر داد و افزود: همچنین در زمینه مراکز خدمات جامع سلامت که ساخته شده یا در حال ساخت است، ورود به عرصه سلامت بانوان و کمک نیکوکاران به ویژه بانوان نیک اندیش استان را فراهم کرده، از شما می‌خواهم کمک کنیم تا بیمارستان بانوان زود‌تر به نتیجه برسد و در حوزه‌های دیگر مرتبط با سلامت بانوان نیز مشارکت کنیم.

سلامت جسمی در گرو سلامت معنوی

او با تاکید بر تلاش برای گسترش سلامت معنوی، بیان کرد: امروز دنیا به این نتیجه رسیده است که اگر سلامت معنوی، سلامت روحی و آرامش‌های اعتقادی در کار نباشد، سلامت جسمی هم به دست نمی‌آید؛ پیش از اینکه دیگران در این صحنه رقابتی از ما جلو بیفتند، حق این است که مردم و نیکوکاران معتقد و مسلمان ما در بحث سلامت معنوی، فضاهای فیزیکی و استقرار نیروهای ارزشی کمک کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، درخصوص مجتمع‌های دانشجویی نیز گفت: امروز در جلسه هیات رئیسه دانشگاه پذیرای دانشجویانی بودیم که به زودی با رتبه‌های بالای کشوری تحصیل خود را در دانشگاه علوم پزشکی شیراز آغاز می‌کنند، از نیکوکاران درخواست می‌کنیم که در این زمینه دست ما را بگیرند، گسترش مجتمع‌های خوابگاهی برای دانشجویان به ویژه دانشجویانی که قصد ازدواج دارند برای ما بسیار ضروری است.

دکتر ایمانیه با بیان اینکه سعی کردیم در خدمت خیرین باشیم و یک نماد از همکاری بسیار خوب دانشگاه علوم پزشکی و مجمع خیرین در استان فارس باشیم، رمز موفقیت مجمع خیرین را همکاری خوب دانشگاه و رمز موفیقت دانشگاه را هم همکاری خوب با نیکوکاران دانست که یک ارتباط صمیمانه ناشی از عقاید و ارتباط قلب‌ها است.

مجمع خیرین نخبه پرور در فارس تشکیل می‌شود

او در پایان، با تقدیر از دکتر «شریف» رییس بنیاد نخبگان استان فارس، از تشکیل مجمع خیرین نخبه پرور در استان فارس خبر داد و اظهار امیدواری کرد: سال آینده گزارش مجمع خیرین نخبه پرور، افتخاری را به افتخارات استان فارس اضافه کند.

در ادامه این اجلاس از مدیران، تلاشگران و نیکوکاران برگزیده حوزه سلامت استان فارس در سال ۹۵ تقدیر شد. یکی از بخش‌های ویژه مراسم، اهدای هدیه ارسالی از سوی مقام معظم رهبری به رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود.

این هدیه به پاس پیگیری دکتر ایمانیه در زمینه برطرف کردن مسایل بهداشتی درمانی مناطق محروم استان فارس به ویژه مناطق محروم شهرستان لامرد، با پیگیری جمعی از بانوان این شهرستان از سوی مقام معظم رهبری به رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اهدا شد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان