کد خبر: ۱۱۲۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۴ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
در پانزدهمین اجلاس مجمع خیرین سلامت فارس مطرح شد

دولت فرآیند اجرای پروژه‌های خیرساز را تسهیل کند/ خیرین به مجمع اعتماد دارند

پانزدهمین اجلاس سالانه مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس با حضور مسئولان کشوری و استانی نوزدهم مردادماه در مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز برگزار شد.

دولت فرآیند اجرای پروژه‌های خیرساز را تسهیل کند/ خیرین به مجمع اعتماد دارندبه گزارش شیرازه، رئیس هیات مدیره مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس در این اجلاس گفت: مجمع خیرین تامین سلامت رابطی بین مسئولان و افراد نیک‌اندیش است، این مجمع برای این ایجاد شده که کارهای خیر را ساماندهی و به سمت نیاز جامعه، هدایت کنیم.

دکتر محمود تابنده گفت: جامعه ما در پانزده سال گذشته در زمینه‌های مختلف نیاز به امکانات برای بهداشت و درمان مردم داشته است، سازمان‌هایی مانند دانشگاه علوم پزشکی و بهداری و سازمان‌های شبیه آن‌ها، سازمان‌هایی هستند که کارهای درمانی انجام می‌دهند، افراد خیّر می‌خواهند کار خیری که انجام می‌دهند پابرجا بماند و به مردم خدمت کند، نمی‌خواهند هزینه‌ای انجام دهند اما بیهوده و باطل بماند، در نتیجه اگر سازمانی وجود داشته باشد که این دو موضوع نیاز و توانمندی را به هم وصل کند، نتیجه خوب گرفته می‌شود و مجمع خیرین تامین سلامت به این دلیل ایجاد شده است.

او ادامه داد: ما در مجمع، به صورت مرتب از مسئولان امور درمان سوال می‌کنیم و مشکلات را شناسایی می‌کنیم، سپس آن‌ها در اختیار نیکوکاران قرار می‌دهیم تا کارهای مربوطه انجام شود، در این پانزده سال کار بسیار موفقی هم در استان فارس و هم در کشور انجام شده است.

رئیس هیات مدیره مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس، با اشاره انتصاب دکتر «حسینعلی شهریاری» به عنوان دبیر مجمع خیرین تامین سلامت کشور، اضافه کرد: با توجه به اینکه دکتر شهریاری فردی آشنا به مسایل و دردهای بهداشت و درمان کشور است، امیدواریم در پانزده سال آینده شاهد جهش بالایی در کارهای نیک در زمینه مسایل درمانی باشیم.

دکتر تابنده بیان کرد: چیزهایی که بیشتر از همه نیاز داریم این است که فرآیندهای اداری پروژه‌های خیرین به سرعت از سوی سیستم‌های دولتی انجام شود، در نتیجه اگر موانعی وجود دارد، توقع این است که قوانین و مقرراتی برای آن‌ها وضع شود تا این کار‌ها هر چه زود‌تر و سریع‌تر انجام شود.

او با ابراز امیدواری نسبت به تبادل آرای نیکوکاران، گفت: اگر خیرین استان در همه زمینه‌ها یک جا جمع باشند و نیاز‌ها مشخص باشد، می‌توانیم آن‌ها را به سمت آن نیاز‌ها سوق دهیم، امیدواریم مجمع خیرین کل کشور تشکیل شود و همه خیرین در زمینه‌های مختلف با هم کار کنند تا بتوانند بال‌هایی برای سیستم حکومتی در راه برآورده کردن خواسته‌های مردم باشند.

در سال‌های اخیر وقفه‌ای در تامین سلامت استان فارس وجود نداشته

رئیس هیات امنای مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس هم در این اجلاس خطاب به نیک اندیشان شرکت کننده، گفت: صحبت من با شما عزیزانی است که جمع شده‌اید و تصمیم دارید مانند گذشته بسیار خوبتان، نیازمندان را یاری کنید، کسانی که خداوند سفارش آن‌ها را به شما عزیزان کرده است و شما اجابت کرده و اجابت می‌کنید، امیدوارم خداوند در آن هنگامی که به سوی او بازمی گردید از زندگی دنیا، ذخیره بزرگی برای آخرت نصیب ما فرموده باشد.

آیت الله سید علی اصغر دستغیب با گرامیداشت یاد مرحوم «سید رضا نیری» که امروز چهلمین روز درگذشت او بود، آن مرحوم را یکی از پیشکسوتان عرصه سلامت معرفی کرد که یک چهره شناخته شده در مسیر خدمت به ویژه نسبت به قشر محروم و نیازمند جامعه بود.

او تاکید کرد: از کسانی نباشیم که تنها از گذشتگان تکریم و تقدیر کنیم، تاکید خداوند متعال و پیشوایان دین بر این است که اگر از کسی خیری دیدید و اگر کسانی را نیکوکار مشاهده کردید، در عمل از آن‌ها تقدیر کنید زیرا هم دستور خدا است و هم راه را به سمت توسعه و ترویج خیرات به این وسیله می‌گشاییم، باید از همه کسانی که در عرصه تامین سلامت در استان فارس و سراسر کشور تلاش می‌کنند، تقدیر کنیم.

رئیس هیات امنای مجمع خیرین تامین سلامت فارس با تقدیر از دکتر «ایمانیه» رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، که در سال‌های گذشته، کوچک‌ترین وقفه‌ای در تامین سلامت استان فارس نداشته، از خداوند توفیق بیشتر او را خواستار شد.

او همچنین از تلاش‌های دکتر «تابنده» رییس هیات مدیره مجمع خیرین تامین سلامت فارس و دکتر «رامجردی» مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس و صدا و سیمای فارس و رسانه‌ها برای ترویج کار خیر و معرفی اقدامات مجمع خیرین تامین سلامت، تقدیر کرد.

حضور هیات امنایی بی‌حاشیه، باعث رونق کار مجمع خیرین سلامت بوده است

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس هم گفت: نیکوکارانی که در اینجا حاضر هستند و جمع زیادی که در این اجلاس حضور ندارند، در پانزده سال گذشته نه تنها در استان فارس بلکه، در سراسر کشور منشا خدمات بسیاری بوده‌اند.

دکتر علی اکبر رامجردی افزود: اگر در استان فارس بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان کمک شده است، دو هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی، بیش از ۱۰۰ مرکز بهداشتی، بیش از ۵۰ مرکز اورژانس، بیش از ۱۷ اقامتگاه همراه بیمار، بیش از چندین میلیارد حمایت از بیماران نیازمند و صد‌ها جلسه هیات امنا و هیات مدیره داشته‌ایم، نخست به خواست خداوند و تقدیر الهی و پس از آن، همت نیکوکاران بوده و اساس آن کار حضور جمعی از نیکوکاران و افراد مورد اعتماد بوده است.

او اضافه کرد: اگر تشکیلات مجمع خیرین به صورتی بود که اعتماد این جمع نیکوکار جلب نمی‌شد، این حرکت به این صورت نبود؛ در مدت این پانزده سال هیچوقت مشکلی با جذب و دعوت از نیکوکاران نداشتیم.

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس، ادامه داد: حضور هیات امنایی فرهیخته، نخبه و بی‌حاشیه، باعث رونق این کار بوده است که امیدواریم این حرکت در استان فارس به عنوان الگویی در سراسر کشور منتشر شود تا اثر آن برای تمام کشور باشد.

در ادامه این اجلاس از مدیران، تلاشگران و نیکوکاران برگزیده حوزه سلامت استان فارس در سال ۹۵ تقدیر شد. یکی از بخش‌های ویژه مراسم، اهدای هدیه ارسالی از سوی مقام معظم رهبری به رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود.

این هدیه به پاس پیگیری دکتر ایمانیه در زمینه برطرف کردن مسایل بهداشتی درمانی مناطق محروم استان فارس به ویژه مناطق محروم شهرستان لامرد، با پیگیری جمعی از بانوان این شهرستان از سوی مقام معظم رهبری به رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اهدا شد.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان