کد خبر: ۱۱۲۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
با تاییدیه ستاد نانو؛

حوله آنتی باکتریال نانو وارد بازار شد

محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید حوله های آنتی باکتریال شدند. این محصول با فناوری نانو به تولید رسیده و هم اکنون وارد بازار شده است.
حوله آنتی باکتریال نانو وارد بازار شدبه گزارش شیرازه، بررسی محصولات نانو و ارائه تاییدیه نانو مقیاس به آنها از جمله فعالیت های مهم ستاد توسعه فناوری نانو از ۳ سال گذشته بوده است. در واقع بررسی مواد و محصولات تولید و عرضه‌شده در حوزه فناوری نانو، سبب شفافیت بازار محصولات نانو شده و به‌ ارتقای کیفی این محصولات و افزایش اعتماد مصرف کنندگان کمک می‌کند.

یکی از این محصولات که توسط یک شرکت دانش بنیان به تولید رسیده، حوله آنتی‌باکتریال است.

تمامی مردم برای حمام، فعالیت‌‎های ورزشی یا عادی روزانه زندگی نیاز به خشک کردن بدن خود دارند. از طرف دیگر حوله‌های معمولی در طول فعالیت‌های معمول در مواجه با رطوبت، تجمع عرق بدن و بالطبع عوارض ناشی از رشد و تکثیر و فعالیت انواع میکروارگانیسم‌ها می شوند.

این موضوع علاوه بر ایجاد بوی بد در حوله باعث بروز انواع حساسیت‌های پوستی و بیماری‌های قارچی در پوست بخصوص در نقاط حساس خواهد شد. از این رو وجود خواص ضدباکتریایی در حوله می‌تواند تا حدودی از انتقال و گسترش بیماری و آلودگی‌ها جلوگیری به عمل آورد.

بر همین اساس، یک شرکت ایرانی با دریافت تاییدیه نانو مقیاس از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری موفق شد با تولید حوله های آنتی باکتریال، این معضل را برطرف سازد.
منبع: مهر
نظرات بینندگان