کد خبر: ۱۱۳۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۸ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
آخرین کاندیدای تصدی شهرداری شیراز به ارائه برنامه های خود پرداخت؛

انصرافم وابسته به هیچ جناح و جریانی نبوده است!/ برخورد اشتباه با سرمایه گذار باعث ضعف سرمایه گذاری در شهر شده است/ رفع تبعیض عدالت اجتماعی در شهر را وظیفه خود می دانم

محمدرضا حسن پور کاندیدای انصرافی تصدی شهرداری شیراز که پشیمانی خود از انصرافش را به ریاست شورای پنجم شهر شیراز اعلام کرده بود، پیش از ظهر امروز در صحن علنی شورا به ارائه رزومه و برنامه خود پرداخت.
 به گزارش شیرازه، ادامه جلسات بررسی رزومه و ارائه برنامه‌های کلان کاندیدای تصدی شهرداری شیراز ظهر چهارشنبه هجدهم مرداد ماه با حضور منتخبین شورای پنجم شیراز و اصحاب رسانه برگزار شد.

محمدرضا حسن پور کاندیدای انصرافی تصدی شهرداری شیراز که پشیمانی خود از انصرافش را به ریاست شورای پنجم شهر شیراز اعلام کرده بود، پیش از ظهر امروز در صحن علنی شورا به ارائه رزومه و برنامه خود پرداخت.

وی در توضیح رزومه خود با تاکید بر اینکه من یک اصلاح طلب هستم و به اصلاح طلبی خود می بالم، گفت: اعتقاد دارم که شهردار باید پاکدست باشد و مدیران پاکدستی را بکار گیرد.

این نامزد تصدی شهرداری شیراز با بیان اینکه در شهرداری تخصص و مدرک باید مورد توجه قرار بگیرد، اظهار داشت: تخصص شهردار در قانون تعریف شده است و هیچ الزامی در متخصص بودن همه جانبه شهردار وجود ندارد.

حسن پور در خصوص انصراف خود از نامزدی تصدی شهرداری شیراز بیان کرد: انصرافم وابسته به هیچ جناح و جریانی نبوده است و الان هم به احترام نظر اعضای شورا انصراف خودم را پس گرفتم.

وی از نظرات عده ای مبنی بر سیاسی انتخاب کردن شهردار انتقاد کرد و با طرح این سؤال که تاکنون کدام یک از مدیران شهرداری به صورت سیاسی انتخاب نشده اند، تصریح کرد: تاکنون در شهرداری عده ای سیاسی انتخاب شده اند و برخی نیز فرصت انتخاب سیاسی نداشته اند؛ بهتر است بگویم تاکنون هیچ اصلاح طلبی مدیریت شهرداری را برعهده نداشته است.

حسن پور در خصوص وظایف شهرداری با اعلام اینکه باید فردی مدیر در پست شهرداری قرار بگیرد که اشراف کامل بر مسائل شهری داشته باشد، دانشگاه شیراز را گنجینه گرانقدری در شهر دانست که باید از آن استفاده کرد و افزود: باید از نیروهای فکور، دانشمندان و پژوهشگران در حوزه شهرسازی و شهرداری استفاده کنیم.

کاندیدای تصدی شهرداری شیراز با اشاره به وضعیت نابسامان گردشگری در کلان شهر شیراز گفت: گاهی اوقات ما از کمترین مسایل در جذب سرمایه گذاران فرار کرده ایم و چنان برخوردی با سرمایه گذار شده که از آمدن و سرمایه گذاری پشیمان شده است؛ باید با رفتاری خردورزانه، علم گرایانه و عاقلانه برخورد مناسبی با سرمایه گذاران داشته باشیم تا میل و رغبت برای حضور و سرمایه گذاری در شهرمان داشته باشند.

وی با اشاره به آسیب های موجود در شیراز با تاکید بر اهمیت ایجاد محیط شاداب برای شهروندان، اظهار داشت: شهرداری می تواند کارگروهی با حضور خیرین و دیگر نهادها جهت حل مسائل شهری راه بیندازد.

حسن پور در ادامه به تشریح بی نظمی های اجتماعی موجود پرداخت و آموزش مداوم شهروندی و فرهنگ سازی را راهکاری برای رفع این مشکل عنوان کرد.

وی مدیریت پسماند شهری، ترویج مدیریت فرهنگی و توسعه فضاهای فرهنگی و اجتماعی را از دیگر برنامه های خود بیان کرد و اظهار داشت: مردم سرمایه اجتماعی این شهر هستند که باید اعتمادشان را جلب کنیم و رابطه مردم با شهرداری را بهبود ببخشیم.

حسن پور دو مشکل اساسی در شهرداری را عدم انطباق تشکیلاتی و مالی دانست و افزود: برای اداره شهر چشم انداز نداریم، ارائه خدمات شهری و دسترسی به امکانات باید بهبود پیدا کند.

وی با اشاره بر لزوم بهسازی حمل و نقل شهری و توسعه قطار شهری، بیان کرد: متاسفانه خط یک قطار شهری به صورت تمام و کامل در اختیار مردم قرار نگرفته است؛ لازم است توسعه حمل و نقل ریلی و غیر ریلی، روان سازی حمل و نقل و ترافیک و احداث پارکینگ مورد توجه ویژه ای قرار بگیرد.

کاندیدای تصدی شهرداری شیراز در پاسخ به خبرنگار شیرازه در خصوص ارائه راهکار جهت بهبود بخشی وضعیت کارتن خوابی و آسیب های اجتماعی که ظاهر شهر را متناقض با نام فرهنگی و مذهبی اش کرده است، با تاکید بر عدم رعایت عدالت اجتماعی در کلان شهر شیراز گفت: برداشتن فاصله عدالت اجتماعی در شهر را وظیفه خود می دانم و این نابسامانی شهری را با توزیع مناسب و عادلانه خدمات و امکانات شهری بهبود می بخشم و از تمام قوا و کارمندان شهرداری در این حوزه بهره خواهم برد.

حسن پور در خصوص زنان کارتن خواب و معتادانی که در شهر رها شده اند، اظهار داشت: این معضل و مشکل اساسی شهرمان است که عده ای به دلیل اعتیاد و یا اینکه سرپرست مناسبی ندارند در کوچه پس کوچه ها آواره هستند و باید در این خصوص چاره اندیشی صحیحی بشود.

نظرات بینندگان