کد خبر: ۱۱۳۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۷ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
با ارسال نامه انجام شد

درخواست جمعی از فعالان تشکل‌های فرهنگی و اجتماعی ایران از سفیر آذربایجان

جمعی از فعالین و تشکلهای مردمی فرهنگی و اجتماعی در نامه‌ای به سفیر جمهوری آذربایجان با اشاره به بیانیه جوانان آذری مقیم کشورهای اروپایی و آمریکا نسبت به تحولات این کشور واکنش نشان دادند.

به گزارش شیرازه، نامه مذکور به شرح زیر است:

«رژیم خبیث صهیونیستی بیش از همه‌ی دشمنان در جهت تضعیف روابط برادرانه‌ی ایران و آذربایجان تلاش می‌کند و در مقابل باید از ارتباطات صمیمی موجود مراقبت کرد...خیر و مصلحت دولت آذربایجان در همراهی با احساسات مذهبی مردم است، به‌نحوی که آنان هیچ‌گونه نگرانی نسبت به مسائل مذهبی از ناحیه‌ی دولت نداشته باشند.

حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله)- 15/12/95 - در دیدار با آقای الهام علی‌افرئیس جمهوری آذربایجان

جناب آقای بنیاد حسین اف
سفیر محترم جمهوری آذربایجان در جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

با احترام باستحضار می رساند که در هفته گذشته بیانیه ای از سوی جمعی از جوانان آذری مقیم اروپا ، آمریکا ، روسیه و ترکیه در رسانه ها منتشر شد که قلب هر آزادی خواهی را جریحه دار می نماید.

در بخشی از این بیانیه آمده است که:

"ما در این بیانیه نهادهای بین المللی و ملت های آزاده و انسانهای آزاد را به مدد فرامی خوانیم. ملت ما زیر سنگین ترین چکمه ها و تازیانه ها و تحت شدیدترین استبداد و دیکتاتوری، ندای هل من ناصر و ندای واغوثاه و ندای یا للمسلمین دارد . دنیا باید بداند که در بی دادگاه های آذربایجان چه می‌گذرد.
سه سال حبس بر عالم وارسته و خطیب شایسته «سردارحسنلی »، محاکمه روحانیون بزرگ و ذی نفوذ نظیر ذوالفقار میکائیل اف و حاج المان آقایف، صدور ۲۰ سال زندان به اسطوره مقاومت و شجاعت حاج طالع باقراف، ۲۰ سال زندان به عباس حسین اف، ۱۰ سال به فواد قهرمانلی، ۱۹ سال به جبار جبار اف، ۱۷ سال به راسیم جبرائیل‌او و ۱۴ سال و شش ماه به هر یک از آقایان : شمیل عبدالعلی او ، ذاکر مصطفی اف ، جهاد باباکیشی زاده ، عباس قلی اف ، ابراهیم خداوردی اف ، اعتبار اسماعیل اف ، بهروز قلی اف ، علی نوروزی اف، علی بابا ولی اف، فرهاد بابا اف ، عباس تقی او ، ۱۰ سال به هر یک از آقایان رامین یاری اف و عقیل قلی اف و محکومیت حاج طالع باقر اف و عباس حسین اف به ۷ سال محرومیت از هر گونه ملاقات در زندان و محکومیت های عجیب و غریب قرون وسطایی برای متهمان حوادث نارداران، در حالی که تمام اتهامات ساختگی است و از همه بدتر صدور حکم انتقال حاج محسن صمد اف این شخصیت اسطوره ای تاریخ معاصر آذربایجان که مقاومت او عالم اسلام را به تحسین واداشته است، به زندان مخوف و وحشتناک و جهنمی قوبوستان که باید ۳ سال از محکومیت ۱۲ ساله خود را در آنجا سپری کند."

این بیانیه در کنار انتشار اخبار وخامت حال حجه الاسلام والمسلمین طالع باقرزاده در زندان، موجب نگرانی امت حزب الله در ایران را فراهم کرده است. در صورت اثبات صدق مطالب مطروحه در این بیانیه و اخبار منتشره که نشان از سیاستهای غلط دولت حاکم در جمهوری آذربایجان است، مسئولیت خطیری بر گردن آزادی خواهان جهان گذاشته خواهد شد. امیدواریم آن دولت محترم در خصوص پیامدهای اینگونه تصمیمات، بیش از گذشته بیندیشد و بداند که فارغ از روابط دیپلماتیک دو دولت ایران و آذربایجان، ما در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران، به وظایف انقلابی خود عمل خواهیم کرد و صبر و خویشتنداری ما حد و مرزهای مشخص و تعریف شده ای دارد. لذا خواهشمند است مراتب را به اطلاع جناب آقای الهام علی اف رئیس جمهور محترم برسانید.

والسلام علی عبادالله الصالحین

جمعی از فعالین و تشکلهای مردمی فرهنگی اجتماعی ایران

شیراز پایتخت جوانان جهان اسلام

امضاء کنندگان:

هیئت لواء الزینب س شیراز قرارگاه مبلغین میثاق- مؤسسه فرهنگی مذهبی نورالسماوات- مؤسسه فرهنگی زلال اندیشه- گروه هنری رسانه ایرسا-گروه فرهنگی مذهبی انصارالمهدی عج مؤسسه فرهنگی اجتماعی میثاق مؤسسه خادم الرضا ع هیأت محبان علی بن موسی الرضا ع- مجمعی از طلاب جوان حوزه علمیه قم مجمع دانشجویان انقلابی فارس- کانون ترنم آفتاب حسینیه انقلاب اسلامی مرکز پرورش انسان کارآمد- مرکز مطالعات تطبیقی و آسیب شناسی عصر غیبت جمعیت دلدادگان حضرت علی اکبر ع- مؤسسه اقلیم پارس- خانه میثاق جوان- مؤسسه راه منجی هیئت حضرت علی اکبر ع- هیئت رایت المهدی عج لارستان- گروه جهادی نادیان- جمعی از فعالین فرهنگی اجتماعی

نظرات بینندگان