کد خبر: ۱۱۳۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۵ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
فرماندار شیراز:

عده‌ای بر نانوایی‌ها چنبره زده و اجازه توسعه آن را نمی‌دهند!/ مدیران ناکارآمد غیرانقلابی مانع رونق اشتغال هستند

فرماندار شیراز با اشاره به وضعیت بحرانی کمبود نانوایی در شیراز گفت: قوانین دست و پا گیر و مدیرانی که قدمی در مسیر اشتغال‌زایی برنمی‌دارند به کمبود واحدهای نانوایی در شهر شیراز منجر شده است.

عده‌ای بر نانوایی‌ها چنبره زده و اجازه توسعه آن را نمی‌دهند!/ مدیران ناکارآمد غیرانقلابی مانع رونق اشتغال هستندبه گزارش شیرازه، حیدر عالیشوندی در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: چنبره یک عده بر توسعه خبازی باعث می‌شود در خیلی از محلات شیراز و صدرا با کمبود نانوایی مواجه باشیم.

فرماندار شهرستان شیراز با اشاره به اینکه برخی قوانین دست و پا گیر و مدیرانی که قدمی در مسیر اشتغال‌زایی برنمی‌دارند به بحرانی بودن کمبود واحدهای نانوایی در شهر شیراز منجر شده است، گفت: امروزه نسبت به سرانه کشوری ۸۸۳ نانوایی کمبود داریم که این سرانه نسبت به کل استان به ۲۷۰ نانوایی رسیده است که متأسفانه به دلیل اینکه عده‌ای خاص بر این عرصه چنبره زده‌اند، اجازه توسعه نانوایی‌ها در این شهر نمی‌دهند.

عالیشوندی با انتقاد از اداره کل صنعت و معدن فارس ادامه داد: به اعتقاد بنده ساختارهای غلط و مدیرانی که توان انقلابی کارکردن ندارند، موجب شده تا اشتغال در استان فارس رونق نگیرد.

وی افزود: امروز در یکی از مناطق شیراز با جمعیت بسیار تنها ۳ نانوایی داریم درحالی‌که بیش از ۳۰ نانوایی در این منطقه نیاز هست اما متأسفانه فشارهایی مانع از توسعه خبازی‌ها می‌شود.

فرماندار شیراز با اشاره به اینکه توسعه واحدهای نانوایی علاوه بر رقابت‌پذیری باعث کیفیت‌بخشی بیشتر به صنعت نان می‌شود، گفت: سال گذشته ما توانستیم با پیگیری‌های انجام شده مجوز و احداث ۲۵ نانوایی را داشته باشیم که اگر بخواهیم به سرانه مطلوب برسیم حداقل باعث اشتغال ۲ هزار و۵۰۰ خانوار خواهیم شد.

عالیشوندی تاکید کرد که در نامه‌ای به استاندار فارس موارد مذکور را قید کرده و به دنبال حل مشکل نانوایی‌ها است.

فرماندار شیراز با ابراز تأسف از عدم توسعه پالایشگاه شیراز نیز گفت: مدیرانی که توان انقلابی کارکردن ندارند، موجب عدم رونق اشتغال در فارس شده‌اند در حالی که اولویت اول کشور اشتغال است.

عالیشوندی با بیان اینکه کشور گرفتار یک سری قوانین دست و پاگیر و ساختارهای غلط در عرصه اقتصادی است، اظهار داشت: امروز پالایشگاه‌های آبادان، اصفهان، تهران و تبریز با وجودی که داخل شهر ساخته‌شده توسعه‌یافته و اشتغال را رونق داده‌اند اما توسعه پالایشگاه شیراز اندر خم یک کوچه است، باوجودی که ۳۰ کیلومتر با شیراز فاصله دارد.

وی با انتقاد از مدیران غیرانقلابی و ناکارآمد خاطرنشان کرد: باوجودی که فارس یک استان نفت‌خیز با قابلیت‌های بالای گردشگری است، گرفتار یک سری ساختار‌ها و قوانین دست و پاگیر بوده که همین مسئله، راه بر توسعه اشتغال در این استان بسته است.

فرماندار شیراز همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد آبرسانی به روستای سلطان آباد گفت: بین دو شرکت آبفای روستایی و شهری در آبرسانی به سلطان‌آباد اختلاف بود که با برطرف شدن آن انتقال آب از چاه حفر شده به این روستا انجام شد.

عالیشوندی همچنین در پاسخ به سوالی دیگر در مورد انتشار اعلام رسمی اسامی هیئت رئیسه شورای جدید شهر شیراز در رسانه‌ها گفت: این موضوع وجاهت قانونی ندارد و فعالیت رسمی شورای پنجم پس از انجام تحلیف و تشکیل هیئت رئیسه آغاز شده و پس از آن اعضا می‌توانند هیئت رئیسه و روسای کمیسیون‌ها را انتخاب کنند.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان