کد خبر: ۱۱۳۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
برگزاری گرامیداشت روز خبرنگار در مرکز صدا و سیمای فارس

واقعیات را آنچنان که هست در اختیار مردم بگذارید

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: خبرنگاران خبر را دستکاری شده در اختیار مردم نگذارند چراکه مردم تحلیل‌گر هستند و می‌توانند خود به قضاوت بنشینند.

به گزارش شیرازه، آیت‌الله اسدالله ایمانی در مراسم گرامیداشت خبرنگاران که در صدا و سیمای فارس برگزار شد، اظهار کرد: خبر اگر به موقع و به شکل صحیح در اختیار افراد قرار گیرد، عامل رشد و بالندگی است و این امر از ابتدای زندگی اجتماعی انسان مطرح بوده است.

وی با اشاره به اینکه امروز با وجود تحولات در ابزار، هویت کار خبر محفوظ و نقش خبر در سازندگی غیرقابل انکار است، گفت: در قرآن مجید آیات بسیاری در ارتباط با خبر، خبررسانی، نوع خبر، صداقت در ابلاغ خبر و دستکاری نکردن در متن خبر وجود دارد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه امروز جامعه براساس اطلاعات حرکت می‌کند، افزود: هر جامعه‌ای که زود‌تر از اخبار و اطلاعات علمی روز آگاه شود موفق‌تر است و در مقابل هر جامعه‌ای که خود را عقب نگه دارد، ناموفق می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه امروز عصر انفجار اطلاعات است، بیان کرد: اگر تمام عمر بشر تا چند سال گذشته و این چند سال که در عرصه اطلاعات است، در یک ترازو گذاشته شود قابل مقایسه نیست و عصر اطلاعات بر آن سنگینی دارد.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه میزان دانشمندان در طول تاریخ زندگی انسان هیچ‌گاه به اندازه عصر و زمان حاضر نبوده است، گفت: نه تنها تعداد دانشمندان بلکه اطلاعاتی که در اختیار افراد قرار می‌گیرد با قبل قابل مقایسه نیست و در این شرایط باید تا جایی که می‌توانیم اطلاعات ناب و نو را در جامعه منتشر کنیم.

وی با بیان اینکه رسالت صاحبان قلم در این است که جامعه خود را با نوآوری‌های زمان و جهان آشنا کنند، افزود: این نوآوری‌ها و خبررسانی‌ها همانگونه که واقع شده و حقیقت دارد بیان شود و خبرنگار آن را در یک کادر و چارچوب قرار ندهد چراکه وقتی در کادر قرار گرفت افکار و اندیشه یک انسان در ساخت خبر نقش می‌گذارد و حقیقت به مخاطب و مردم نمی‌رسد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه مردم تحلیل‌گر هستند و می‌توانند خود به قضاوت بنشینند، بیان کرد: خبرنگاران خبر را دستکاری شده در اختیار مردم نگذارند. دینی که خبرنگاران نسبت به جامعه دارند بزرگ‌ترین و عظیم‌ترین خدمت است که به بشریت ارائه می‌کنند به شرط اینکه آنچه بوده ‌در اختیار انسان‌ها بگذارند.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به آیه‌ای از قرآن گفت: حقایق و واقعیات را آنچنان که هست در اختیار مردم بگذارید، مردم می‌شنوند و بهترین آن را انتخاب می‌کنند.

وی درباره نقش خبرنگاران در رشد جامعه بیان کرد: درباره نقش رسانه در بالندگی جامعه هر چه گفته شود، کم است و در مقابل نیز اگر رسانه و خبرنگار در مسیر منفی قرار گیرد، ضرر و زیانش باز هم قابل گفتن نیست.

نماینده ولی فقیه در استان فارس خطاب به خبرنگاران گفت: خبرنگاران با پیدا کردن الگوهای شایسته از این الگو‌ها بهره ببرند و استفاده کنند.

بهزاد مریدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این مراسم گفت: هرجای دنیا که قدرت رسانه‌ای وجود دارد، قدرت و ثروت نیز متمرکز خواهد شد؛ لذا ما نیز باید تلاش کنیم که کیفیت رسانه‌ای خود را تقویت کنیم.

سید تقی سهرابی، مدیرکل صداو سیمای مرکز فارس هم در این مراسم گفت: شهید و خبرنگار دو مفهوم با شباهت‌های بسیار به هم هستند. شهید خود یک رسانه است که پیام ایثار و حیات طیبه را در عالم منعکس می‌کند.

تقدیر از خانواده شهید مصطفایی و شهید بزرگ‌زاده و گرامیداشت یاد مرحوم کمال سلمان‌پور خبرنگار و گوینده فقید شبکه فارس بخشی از این همایش بود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان