کد خبر: ۱۱۳۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۶

در دنیای جواد ظریف، ساعت چند است؟

ظریف: در برجام به اهدافمان رسیده‌ایم و میلیاردها دلار سرمایه وارد کشور شده است!
به گزارش شیرازه، «محمدجواد ظریف» وزیر پیشنهادی امور خارجه برای دولت دوازدهم و از ارکان تحقق برجام آقای روحانی، در اظهارات خود در جمع نمایندگان فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی پیرامون برجام گفته است:
«در حوزه برجام به اهداف خود رسیده‌ایم و تا کنون موانع حمل و نقل، حوزه نفت و بانک برداشته شده است و از آنجایی که در مذاکرات درباره سایر حوزه ها صحبت نشد لذا نمی‌توان انتظار داشت تحریم‌ها در حوزه‌های دیگر نیز برداشته شود.»
ظریف همچنین می‌افزاید: تاکنون میلیاردها دلار سرمایه خارجی بعد از برجام وارد کشور شده است![۱]
*ما دقیقا نمی‌دانیم در دنیای برجامی آقای ظریف که در آن آمریکا یک کدخدای ترسنده از سازمان ملل، دولت آقای روحانی یک دولت گلوبالیزه و صلاح حزب‌الله در خروج از سوریه[۲] است، عقربه‌های ساعت روی چه اعدادی قرار دارد؟!
اظهارات ظریف در حالی است که شکست پروژه برجام و بی‌دستاوردی آن سر به آسمان گذاشته و حالا دیگر همه در حال زمزمه پیرامون احتمالات بعد از «اعلام شکست رسمی برجام» هستند.
از رئیس‌جمهور آمریکا تا علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی که چندی قبل تأکید کرد هنوز هم می‌توان برجام را از شکست نجات داد![۳] و تا اصلاح‌طلبان بعنوان اصلی‌ترین حامیان برجام که این روزها حتی در سخنرانی‌های مطوّل خود نیز به برجام هیچ اشاره‌ای نمی‌کنند و یکی یکی در حال توبه از برجام آقای روحانی هستند.[۴]
جالب آنکه حسین موسویان، از چهره‌های خارج نشین طرفدار دولت نیز تاکنون چندین مرتبه به احتمال شکست رسمی برجام اشاره کرده است.
او در یکی از صحبت‌های خود در این رابطه می‌گوید: «اگر ایران نتواند از منافع اقتصادی برجام بهره‌مند شود، چرا باید خود را متعهد به آن بداند؟ این موضوع میدان بازی جدید واشنگتن خواهد بود.»[۵]
تنها نگاهی به همین گفته‌های مستند در کنار فهم این حقیقت که نه تحریمی بصورت کارا لغو شده و نه دستاوردی بصورت ملموس حاصل آمده؛ کافیست تا فاصله زیاد دنیای محمدجواد ظریف با جهان واقعیت‌ها مشخص شود.
برخی کارشناسان معتقدند پس از دستگیری یک جاسوس در تیم هسته‌ای و در اقتفای آن، احضار دو چهره مدافع برجام برای پرسش‌های امنیتی و افشای دریافت پول نقد از کاخ سفید توسط یکی از مروّجین برجام، تغییرات سینوسی فاحشی در رفتار عوامل ستادی برجام دیده می‌شود که هدف از آنها اجرای «فرایند نجات» در پساشکست برجام است.

[1] http://fna.ir/N8I47V
[2] mshrgh.ir/279918
[3] mshrgh.ir/741095
[4] mshrgh.ir/755691
[5] mshrgh.ir/741095
منبع: مشرق
برچسب ها: ظریف ، برجام ، ایران ، آمریکا
نظرات بینندگان