کد خبر: ۱۱۳۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز:

سیستم مدیریتی اتاق شیراز از حالت سنتی خارج و دانش‌محور می‌شود

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز گفت: رسانه ها باید بر روی سلامت محوری مطلب و محتوا، اهتمام ویژه ای داشته باشند.

به گزارش شیرازه، محمدصادق حمیدیان در نشست خبری بیان کرد: متاسفانه فعالیت ها در کشور از مقوله سلامت محوری و پیشگیری خارج شده است و عمده تمرکز بر درمان است که این رویه در همه بخش ها وجود دارد.

وی افزود: رسانه یکی از بخش های مهم در کشور است که به دلیل حساسیت بالا نمی تواند از سلامت محوری خارج شود زیرا عملکرد آن مستقیم با افکار عمومی جامعه روبروست و هرگونه رفتار مثبت و منفی رسانه تبعاتی را برای جامعه دارد.

حمیدیان اظهار داشت: زمانی که نماینده مجلس به عنوان یک تصمیم ساز در حوزه اقتصادی صحبت هایی که مبنای قانونی ندارد را به دلیل بی اطلاعی از امور در رسانه ملی درباره بخش خصوصی مطرح می کند و رسانه او را منتشر می کند یک آفت است و رسانه باید بر روی سلامت محوری مطالب منتشر شده دقت داشته باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه سیل اخبار بد و منفی در جامعه ما روبه گسترش است، اضافه کرد: فعالیت رسانه ها و انعکاس اخبار باید با دید مثبت انجام شود زیرا این مهم تاثیر بسزایی در جذب سرمایه گذار و سرمایه‌گذاری در استان دارد.

او ادامه داد: متاسفانه توهم از تخلف بهانه ای برای کار نکردن در فارس و شیراز تبدیل شده است که متاسفانه به همین دلیل امروز شاهد هستیم که یک سرمایه گذار چند سال به دنبال مجوز برای سرمایه گذاری در استان است.

حمیدیان عنوان داشت: با روی کار آمدن دولت دوازدهم شاهد تحول در حوزه مدیریتی در کشور و استان هستیم که باید از ظرفیت استان و استفاده از نیروهای بومی در بخش های مدیریتی دولتی و خصوصی استفاده شود.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر میانگین سن مدیران در کشور بالاست که این موضوع چابکی سیستم را کاهش می دهد لذا اصحاب رسانه استان باید به عنوان یک مطالبه عمومی موضوع استفاده از مدیران جوان، خوش فکر، دلسوز ودانش پروری در عرصه های مختلف را در استان دنبال کنند.

او با بیان اینکه ما در یک سال گذشته شاهد تحول در اتاق شیراز بودیم گفت: تلاش کردیم سیستم مدیریتی اتاق شیراز از حالت سنتی خارج شده و دانش محور شود که تلاش می کنیم به نقطه مطلوب در این زمینه برسیم.

حمیدیان بیان کرد: در حال حاضر اتاق شیراز پویا و مبتنی بر دانش در اختیار فعالان بخش خصوصی و دولتی قرار دارد که در جهت ارائه خدمات بهتر به بخش خصوصی استان نیازمند یاری اصحاب رسانه و خبرنگاران هستیم.

نظرات بینندگان