کد خبر: ۱۱۳۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۶

اصلاح‌ طلبان‌ به پنج وزیر کابینه شکستنی رأی‌ نمی‌دهند

یک عضو فراکسیون اصلاح‌طلبان در مجلس گفت دست‌کم ۵ وزیر موفق به کسب رأی اعتماد نخواهند شد.
اصلاح‌ طلبان‌ به پنج وزیر کابینه شکستنی رأی‌ نمی‌دهندبه گزارش شیرازه، محمدرضا نجفی عضو فراکسیون اصلاح‌طلبان در مجلس درخصوص کابینه معرفی شده از سوی حسن روحانی گفت: بخشی از افراد معرفی شده، افرادی سالم و کار آمدند، اما به گمان من در پاره‌ای موارد آقای رئیس‌جمهور می‌توانست افراد مناسب‌تری معرفی نماید.

وی افزود: ارزیابی بنده از نظر همکارانم در مجلس این است که پاره‌ای از وزرای پیشنهادی موفق به اخذ رای اعتماد از مجلس نخواهند شد.

نجفی درخصوص آنکه کدامیک از وزرا موفق به اخذ رای اعتماد از مجلس نخواهند شد توضیح داد: اجازه بدهید که الان نام نبرم ولی به گمانم ۵ نفر از وزرای پیشنهادی موفق به کسب رای اعتماد از مجلس نخواهند شد. پاره‌ای از مخالفت‌ها با برخی وزرای پیشنهادی از منظر سوابق سیاسی است، اما نمایندگان مجلس فارغ‌ از گرایش‌های سیاسی و فراکسیون‌بندی نسبت به کارآمدی و اثربخشی تعدادی از وزرا سوال جدی دارند.

همزمان، روزنامه بهار کابینه جدید را «کابینه شکستنی» که «استفاده ویترینی از اصلاح‌طلبان می‌کند» معرفی کرد و از قول فاطمه راکعی عضو حزب منحله مشارکت نوشت: نمایندگان مجلس به ناکارآمدها رأی ندهند!.

سایت فرارو نیز در گزارشی از قول گرامی‌مقدم (از فعالان فتنه ۸۸) نوشت: آقای روحانی توقعات اصلاح‌طلبان را در معرفی کابینه برآورد نکردند. واقعیت این است که اگر آقای روحانی پیش از انتخابات میثاقنامه‌ای را امضا می‌کردند چنین اتفاقی نمی‌افتاد اتفاقا همان روزها و پیش از اعلام حمایت از آقای روحانی برخی دوستان که نماینده بعضی احزاب بودند در شورای عالی سیاستگذاری این مسئله را پیشنهاد کردند اما با مخالفت هیئت رئیسه شورا مواجه شدند و هرچقدر هم تلاش کردند آنها مقاومت و پافشاری کردند که آقای روحانی میثاقنامه را امضا نکند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا روحانی موجب دودستگی در جریان اصلاح‌طلب شده است یا خیر عنوان کرد: در جریان اصلاح‌طلب دودستگی درخصوص آقای روحانی وجود ندارد و کاملا همه اتفاق‌نظر دارند که آقای روحانی انتظارات را برآورده نکردند و به مطالبات بی‌توجه بودند. من به‌طور قطع می‌توانم بگویم که رئیس‌جمهور عملا اقدام به اصلاح‌طلب‌زدایی در کابینه دولت دوازدهم کرده است.

منبع: کیهان
نظرات بینندگان