کد خبر: ۱۱۳۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
رئیس اتاق بازرگانی شیراز:

نمایندگان فارس در مجلس دغدغه اقتصادی ندارند/ واحدهای صنعتی تعطیل شده مرده‌ای هستند که با تسهیلات جان نمی‌گیرند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و بازرگانی شیراز گفت: متاسفانه این دوره از مجلس شورای اسلامی هیچ یک از ۱۸ نماینده مردم فارس در مجلس دغدغه اقتصادی ندارند.
نمایندگان فارس در مجلس دغدغه اقتصادی ندارند/ واحدهای صنعتی تعطیل شده مرده‌ای هستند که با تسهیلات جان نمی‌گیرندبه گزارش شیرازه، جمال رازقی در نشست خبری بیان کرد: باتوجه به اینکه مسئله اقتصاد اولویت اول کشور است و مقام معظم رهبری نیز چند سال اخیر را در زمینه بخش اقتصادی معرفی کردند، انتظار بود نخستین محل رجوع نمایندگان مردم فارس در این دوره از مجلس شورای اسلامی اتاق بازرگانی باشد که چنین نشد. 

وی با بیان اینکه تاکنون حضور نماینده‌های مردم شیراز در مجلس در اتاق شیراز بسیار کم و کوتاه بوده و از ۱۸ نماینده فارس حداقل ۱۰ نفر از آن‌ها را در اتاق شیراز ندیده‌ایم، افزود: اما متاسفانه حضور نمایندگان فارس در مجلس در این دوره بسیار کمتر از دوره‌های قبل است و ما در این زمینه گلایه شدید داریم. 

رازقی اظهار داشت: بار‌ها اعلام کردیم که برای حضور نمایندگان مجلس فارس در اتاق شیراز حاضر به اختصاص اتاق هستیم اما متاسفانه موضوع اقتصاد برای آقایان مهم نیست. 

وی اضافه کرد: در برخی از استان‌های همجوار ما نمایندگان مردم در اتاق بازرگانی، اتاق دارند و جلسات منظم و هفتگی برگزار می‌کنند اما متاسفانه در فارس علیرغم دعوت‌های ما، نمایندگان ارتباطی با اتاق شیراز ندارند. 

او ادامه داد: اگر امروز نماینده‌های مردم در مجلس دغدغه اقتصادی ندارند پس چه دغدغه‌ای دارند؟ در حالی که مهم‌ترین مطالبه مردم بهبود فضای اقتصادی است و ما در این زمینه از نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی گلایه داریم. 

رازقی عنوان داشت: نماینده مجلسی که با وجود عدم بی‌اطلاعی از فعالیت‌ها در اتاق بازرگانی، مطلبی را منتشر می‌کند و بعد عذرخواهی می‌کند و این به دلیل عدم اطلاع و ارتباط با اتاق است. 

رئیس اتاق شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تاثیر ارائه تسهیلات به صنایع و واحدهای تولیدی افزود: واحدهای در حال تعطیلی و یا تعطیل شده مانند مرده‌ای هستند که با ارائه تسهیلات به آن‌ها جان نمی‌گیرند و فعال نمی‌شوند. 

وی گفت: ارائه این تسهیلات به واحدهای نیمه فعال و بدهکار، تنها آن‌ها را بدهکار‌تر می‌کند در حالی که این تسهیلات باید به واحدهای از بحران گذشته و در حال فعالیت داده شود تا بتوانند عرصه فعالیتی خود را گسترش داده و امکان فضای رقابتی ایجاد کنند تا اشتغال پایدار ایجاد شود. 

رازقی بیان کرد: در حال حاضر در استان فارس تعداد قابل توجهی واحد تعطیل و نیمه تعطیل داریم که این واحد‌ها با ارائه تسهیلات نیز فعال نمی‌شوند لذا باتوجه به محدودیت منابع، مسئولان استان نباید منابع مالی موجود را بدون کار‌شناسی هزینه کنند. 

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید نحوه و میزان تخصیص تسهیلات به واحدهای اقتصادی در استان را مطالبه کنند، اظهار داشت: امسال یکی از سخت‌ترین سال‌ها برای اقتصاد کلان در کشور است که امیدواریم همه بخش‌ها برای اصلاح و تقویت بخش اقتصادی کشور همت کنند. 

او اضافه کرد: تولید پاشنه آشیل اقتصاد کشور است که متاسفانه دچار بحران قیمت تمام شده است و این درحالی است که اشتغال پایدار تنها با تولید پایدار ایجاد می‌شود. 

رازقی ادامه داد: تولید پایدار زمانی ایجاد می‌شود که قابل رقابت در داخل و خارج باشد اما متاسفانه سالهای سال در کشور به جای ایجاد تولید پایدار، اشتغال را هدف قرار داده‌ایم و در این زمینه هزینه‌های بسیاری شده اما منجر به اشتغال پایدار نشده است. 

رئیس اتاق شیراز با بیان اینکه دولت به تنهایی موظف به بهبود اقتصاد و فضای کسب و کار در کشور نیست بلکه همه ارکان نظام باید در این زمینه دست به دست هم دهند، عنوان داشت: دولت دوازدهم باید دولت کار و نه دولت رفاه باشد واین انتظار بخش خصوصی از دولت است. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قانون بهبود فضای کسب و کار در کشور نیز گفت: قانون بهبود فضای کسب و کار سالهاست که در کشور مصوب شده اما در اجرا با مشکلاتی روبرو است به طوری که یا برخی از بندهای آن هنوز اجرا نشده یا به درستی اجرا نمی‌شود. 

رازقی افزود: اگر این قانون در کشور به صورت صحیح اجرا می‌شد شاهد بهبود در فضای کسب و کار کشور بودیم. 

وی با تشکر از رصد دقیق و حمایت رسانه‌ها از فعالیت‌های اتاق بازرگانی و بخش خصوصی استان بیان کرد: در شرایط کنونی رسالت خبرنگاران از هر زمان دیگری سنگین‌تر و حساستر است زیرا فضای اقتصاد کلان کشور به گونه‌ای است که نظام و ایران را در معرض خطر جدی قرار داده است. 

رازقی با اشاره به اینکه دموکراسی که بدون وجود خبرنگاران شجاع امکان پذیر نیست اظهارداشت: رسانه‌ها و خبرنگاران نقش والا و مهمی در ایجاد سالم سازی و فضای سالم رقابتی در بخش اقتصاد کشور دارند. 

انتهای پیام/
نظرات بینندگان