کد خبر: ۱۱۳۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۶

گروه کوهنوردی آرش خرامه به قله حوض دال دنا صعود کرد

قله حوض دال دنا به ارتفاع 4365 متر در نزدیکی شهرستان سی‌سخت (استان کهکیلویه و بویر احمد) در فاصله ۳۳ کیلومتری شهر یاسوج در مسیر جاده پادنا قرار دارد.

به گزارش شیرازه، گروه کوهنوردی آرش خِرامه که از سال 1390 کار خود را آغاز کرده است تاکنون افتخاراتی همچون صعود به قله سبلان، تنگاب، قله رخ تنگاب خِرامه، منطقه سلطان ولات از توابع شهرستان مرودشت، کوه سه قلات دشت ملابره خِرامه، کوه دراک شیراز، سرچشمه آبشار استهبان، قله 4360 متری دنا، کوه بی کسی خانه کت و بسیاری از کوه های دیگر را در کارنامه خود دارد.

گزارش زیر که توسط سعید اکبری ارسال شده است، صعود این گروه به قله حوض دال دنا به ارتفاع 4365 متر که در نزدیکی شهرستان سی‌سخت (استان کهکیلویه و بویر احمد) در فاصله ۳۳ کیلومتری شهر یاسوج و در مسیر جاده پادنا قرار دارد را روایت می کند.

ساعت2:30 بعد از ظهر با تجهیزات کامل به سمت یاسوج (شهرستان سی سخت) حرکت کردیم و ساعت 6 عصر در محل هیات کوهنوردی سی سخت استقرار پیداکردیم، سپس به اتفاق همنوردان تا محل گردنه پادنا جهت ارزیابی مسیر صعود رفته و جهت استراحت به محل استقرارمان مراجعت کردیم.

ساعت3:30 نیمه شب استارت صعود با بیدار باش همنوردان زده شد، ساعت 4:15 خودمان را به پارکینگ گردنه پادنا رساندیم و راس ساعت 4:25 صبح مسیر صعود را از جبهه جنوب شرقی در پیش گرفتیم.

پس از حدود 1:30 دقیقه به گردنه سوچانی رسیدیم، هوا کم کم درحال روشن شدن است؛ مسیر را ادامه داده و پس از یک تراورس دیدنی و جذاب از چند دره (سمت حرکت ازشرق به غرب)، پس از گذشت 3 ساعت از زمان شروع حرکت به پناهگاه رسیده و ضمن استراحت و صرف صبحانه، فاز دوم عملیات صعود به حوض دال را آغاز کردیم.

ماراتن واقعی شروع میشود، با گذر از ارتفاع حدود 3700 متری پناهگاه و رسیدن به قله با ارتفاع 4365 متری با وجود شیب زیاد و کمبود اکسیژن و شن زارهای زیرقله، در جبهه جنوبی همنوردان را به مبارزه ای سخت طلبید.

مسیر شن اسکی زیرقله (درجبهه جنوبی) را در ساعت 12:45 پیش میگیریم و پس از گذشت یک ساعت به پناهگاه رسیدیم، پس از صرف ناهار و استراحت مسیر برگشت را در ساعت 3 عصر به سمت پارکینگ در پیش گرفته؛ درمسیر به گروههای کوهنوردی بسیاری برخوردیم که هرکدام کوله باری از تجربه و نکات مثبت اند.

در بین راه به طور ناگهانی با همنوردان گروه فرهنگیان خرامه برخورد میکنیم که این خود یک اتفاق کم نظیر است، پس از خوش و بش و روبوسی با همشهریان و گرفتن عکس یادگاری از هم خداحافظی کرده و راه خود را در پیش میگیربم.

پس از گذراندن شیبهای سخت و طاقت فرسای مسیر ،ساعت 5:15 عصر جمعه در پارکینگ پادنا برنامه به پایان رسید و ساعت 12:30 به خرامه رسیدیم.

در این برنامه روح الله اکبری، هادی کشاورز و کاظم زارعی ما را همراهی کردند.

http://sedaykherameh.ir/files/images/96-Mordad/19%20daal/19%20mordad%20%D8%AF%D8%A7%D9%84%201.jpg

http://sedaykherameh.ir/files/images/96-Mordad/19%20daal/19%20mordad%20%D8%AF%D8%A7%D9%84%202.jpg


منبع:  صدای خرامه

برچسب ها: خرامه ، کوه نوردی ، دانا
نظرات بینندگان