کد خبر: ۱۱۳۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
به بهانه روز مقاومت اسلامی؛

معمای مناسبت های انقلابی و خواب سنگین متولیان

برای برخی مسئولین با سوال از برخی مناسبت ها و تاریخ آنها و فلسفه نام گذاری شان می توان معما طرح کرد!
معمای مناسبت های انقلابی و خواب سنگین متولیانبه گزارش شیرازه، درحالی که جوانان پرورش یافته مکتب اسلام با فدا کردن سر خود مقاومت اسلامی را معنا می کنند دستگاه‌های عریض و طویل مدعی به راحتی اعلام می کنند برای روز مقاومت اسلامی برنامه ای ندارند! برای برخی از مسئولین با سوال از اینگونه مناسبت ها و تاریخ آنها و فلسفه نام گذاری شان می توان معما طرح کرد! اصلا به گوش شان هم نخورده است.

وقتی امام خامنه ای تاکید دارند که با وجود بحران‌آفرینی مستمر حامیان رژیم صهیونیستی برای فراموشی مسئله‌ی فلسطین، این سرزمین شریف به برکت مقاومت و مجاهدت ملت و گروه‌های فلسطینی، آزاد خواهد شد و تنها راه نجات قدس شریف، مبارزه و مقاومت است و دیگر راه‌ها، بی‌سرانجام و عقیم است. وقتی تاکید دارند که مسئله فلسطین و مقاومت به فراموشی سپرده نشود، وقتی صراحتا اعلام می کنندکه دفاع از فلسطین، دفاع از حقیقت است؛ حقیقتی بسیار گسترده‌تر از مسئله‌ی فلسطین. امروز مبارزه‌ی با رژیم صهیونیستی مبارزه با استکبار است، مبارزه با نظام سلطه است. چگونه می توان ناآگاهی، سکوت و بی برنامگی برای روز مقاومت اسلامی را هضم کرد؟ با توجه به اتفاقات اخیر در منظقه و فجایع انسانی در افغانستان و یمن و بحرین و کشمیر و...برای نشان دادن اراده قاطع جهت  مبارزه با استکبار چه بهانه ای بهتراز روز مقاومت اسلامی؟

تنها چند روز مانده تا روز جهانی مسجد در کمال ناسپاسی، متولیانی که تمام امنیت و جایگاه و حقوق شان را مدیون خون جوانان مسجدی هستند برای روز جهانی مسجد برنامه ای ندارند.

به طور کلی اکثردستگاه ها، سازمان ها و نهاد ها و ادارات فقط برای سالروز تاسیس شان برنامه های مناسبتی پیش بینی می کنند که بعضا در همان روز هم خروجی و محصول خاصی برای ارائه ندارند و با ابزارهای سطحی و سخیفی چون نهار و کارت هدیه و زیرنویس و اگهی چند خبرنگار و عکاس را دور خود جمع می کنند تا روز و هفته شان را با حرافی و لفاظی گرامی بدارند. 

در خیلی از کشورها مثل فلسطین و یمن و بحرین و نیجریه و ...بخاطر برگزاری  ویژه برنامه های روز جهانی مسجد شهید می دهند اما ظرفیت های این سنگر عظیم اجتماعی را خوب شناختند و حاضرنیستند این  روز در سکوت و غفلت بگذرد اما درکلان شهری از ایران اسلامی در امنیت کامل براحتی از کنار این مناسبت ها و ظرفیت ها می گذریم.

بنظر می رسد زیر سایه سنگین تغافل کارکردهای اصلی مساجد فراموش شده و به خاطر این کم کاری ها و سهل انگاری ها دشمن احساس خطرجدی از سمت برنامه های اداری وابلاغی تربیتی مساجد ندارد.

در این شرایط بچه مسجدی ها بارمسئولیت شان دوچندان شده و با فعالیت های خلاقانه خود سعی می کنند کارکردهای اصلی مساجد را احیا کرده و برخی مسئولین را از خواب غفلت بیدار کنند ودراین مسیراز پاشیدن خون شان به صورت غفلت زدگان هم ابایی ندارند نمونه های آنان در مساجد دهه نود کم نیست کافیست چشمها شسته شود.خدا کند که متولیان ساکت و غافل بتوانند برای میزان شرمندگی خود در قبال خون شهدا کاری کنند شعار به تنهایی کافی نیست.

بنابراین گزارش، دوشنبه 23 مردادماه به عنوان روز مقاومت اسلامی و 30 مردادماه نیز روز جهانی مسجد است و درحالی اغلب ادارات و سازمان‌های متولی از نداشتن ویژه برنامه این روز سخن می‌گویند که از قضا امسال شیراز لقب پایتخت جوانان جهان اسلام را نیز دارد.

یادداشت: نجمه اشرفی / روزنامه سبحان

نظرات بینندگان