کد خبر: ۱۱۳۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۶

محمدهاشمی: وزیر پیشنهادی اقتصاد، اقتصاد نمی‌داند

محمد هاشمی گفت: در انتخاب کابینه کمتر به فاکتور تخصص دقت شده است و وزرای اقتصاد و صنعت جزء نقاط منفی کابینه محسوب می‌شوند.
محمدهاشمی: وزیر پیشنهادی اقتصاد، اقتصاد نمی‌داندبه گزارش شیرازه، محمد هاشمی، عضو سابق حزب کارگزاران اسلامی و فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره نقاط ضعف و مثبت کابینه پیشنهادی رییس‌جمهور به خبرگزاری دانشجو گفت: درخصوص ترکیب کابینه باید به دونکته توجه داشت، اول اینکه اکثریت افراد معرفی شده همان کابینه قبل است که این مسئله باعث ثبات در دولت و وزارت خانه‌ها خواهد شد و از لحاظ مدیریتی اقدام مثبتی است؛ از طرف دیگر در انتخابات هم مردم به این کابینه رای دادند و به نظر من نباید رای مردم را، رای به یک شخص تلقی کنیم، بلکه اعتماد مردم به عملکرد کلی دولت و همین کابینه بوده است.

وی افزود: البته در این کابینه افراد جدیدی نیز معرفی شده اند که برخی از آن‌ها در گذشته سابقه وزارت داشته اند و موفق هم بودند، هرچند دو الی سه نفر از سطح معاونی به وزارت رسیده اند که من اطلاعی نسبت به این اشخاص و عملکرد آن‌ها ندارم. در مجموع چنین کابینه‌ای خوب است و امیدوارم بتوانند مشکلات را حل کنند.

این فعال سیاسی یکی از ضعف‌های کابینه جدید را عدم توجه کافی به تخصص گرایی عنوان کرد و گفت: در برخی جا‌ها کمتر به فاکتور تخصص دقت شده است و بیشتر توان مدیریتی افراد مدنظر بوده که وزارت اقتصاد و صنعت و معدن از این موارد است.

محمد هاشمی ضعف کابینه را افراد معرفی شده برای وزارت اقتصاد و صنعت عنوان کرد و ادامه داد:در وزارت اقتصاد فرد معرفی شده انسان توانمند و مدیری قوی است، اما اقتصاد دان نیست و علم اقتصاد را نمی‌داند. در وزارت صنعت نیز فاکتور تخصص رعایت نشده است. وزیر معرفی شده سابقه بازرگانی دارد و دارای سابقه صنعت نیست؛ درست است که این وزارت خانه شامل سه حوزه صنعت و معدن و بازرگانی است، اما بزرگترین بخش آن صنعت است که شاه کلید پیشرفت کشور نیز هست و باید به آن به صورت ویژه توجه داشت. متاسفانه وزیر پبشنهادی در این حوزه تخصص لازم را ندارد، هر چند که ایشان در حوزه بازرگانی سابقه خوبی دارد.

او گفت:یکی دیگر از نقاط ضعف کابینه نیز عدم استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت جامعه، یعنی زنان است. ما در کشور زنان مقتدر، مدیر و مدبری داریم که متاسفانه با وجود اینکه در اسلام این قشر جایگاه ویژه‌ای دارد از ظرفیت آن‌ها استفاده نشده است.

منبع: جهان نیوز
نظرات بینندگان