کد خبر: ۱۱۳۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۵ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
با حضور نماینده آستان مقدس شاهچراغ(ع) برگزار شد؛

دور دوم از اولین نشست نمایندگان اعتاب مقدسه و مزارات شیعی جهان اسلام

در این همایش دو روزه که نمایندگان اعتاب مقدسه ایران، عراق و سوریه حضور داشتند، به مسائل مختلف پیرامون پیگیری 5 بند اول و هم چنین بند 9 بیانیه اجلاسیه دوم تولیت‌های اعتاب مقدسه در کربلای معلی پرداخته شد.
برگزاری دور دوم اولین نشست نمایندگان اعتاب مقدسه و مزارات شیعی جهان اسلام با حضور نماینده آستان مقدس شاهچراغ(ع)به گزارش شیرازه، در دور دوم اولین نشست نمایندگان اعتاب مقدسه و مزارات شیعی جهان اسلام که 19 و 20 مردادماه 96 در کربلای معلی برگزار شد، حجت الاسلام محسن ابراهیمی به عنوان نماینده آستان مقدس شرکت داشت.

وی در حاشیه این نشست عنوان کرد: در مردادماه 1395 تولیت‌های اعتاب مقدسه جهان اسلام همزمان با ولادت باسعادت امام رضا(علیه السلام) در آستان قدس رضوی گرد هم آمدند تا بر سر تعاملات و هم‌فزایی علمی و فرهنگی مذاکره کنند.  اجلاسیه دوم نیز  اردیبهشت ماه 96 همزمان با ایام میلاد امام حسین(علیه السلام) در آستان قدس حسینی برگزار شد و قرار است اجلاسیه سوم تولیت های اعتاب مقدسه جهان اسلام سال آینده و همزمان با میلاد باسعادت امام جواد(علیه السلام) در کاظمین برگزار شود.

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: بین اجلاسیه های کربلا و کاظمین، نمایندگان اعتاب مقدسه جهان اسلام سه اجلاسیه برگزار می‌کنند تا مقدمات مذاکرات و تفاهم‌نامه‌های اجلاسیه سوم در کاظمین انجام گیرد.

نماینده آستان مقدس در دور دوم اولین اجلاسیه گفت: در این نشست دو روزه، پیرامون 5 بند اول و هم چنین بند ۹ بیانیه اجلاسیه دوم تولیت‌های اعتاب مقدسه در کربلای معلی که در مورد کرامت زائر و خدمات حقوقی و قانونی زائران است، بین نمایندگان اعتاب مقدسه بحث و تبادل نظر شد.

حجت الاسلام ابراهیمی ضرورت تشکیل دفتر امور پیگیری زائران در آستان های مقدس و حفظ تکریم زائران با عنوان "تکریم زائر از خانه تا خانه" را از دیگر مباحث مطروحه در این نشست عنوان کرد.

وی گفت در این نشست، همچنین تشکیل کارگروه های تخصصی خانواده، عفاف و قرآن مورد بررسی قرار گرفت و نماینده حرم مطهر نیز با ارائه پیشنهاداتی ارائه طرح نمود و مقرر شد اعتاب مقدسه ایران، برنامه هایشان را در این خصوص به دبیرخانه اعتاب در مشهد مقدس و آستان های مقدس عراق و سوریه نیز طرح هایشان را به آستان قدس حسینی ارسال کنند تا تشریک مساعی شده و موجب کثرت اقوال نگردد.

در پایان دور دوم اولین نشست نمایندگان اعتاب مقدسه مقرر گردید، نشست بعدی نمایندگان اعتاب در تهران و به میزبانی سازمان اوقاف و امور خیریه جمهوری اسلامی باشد.

لازم به ذکر است پس از این نشست، نمایندگان اعتاب مقدسه با حجت الاسلام والمسلمین شیخ عبد المهدی کربلايی تولیت محترم آستان قدس حسینی دیدار و گفتگو کردند.

حجت الاسلام والمسلمین کربلايی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از برگزاری اجلاسیه های تولیت ها و نمایندگان اعتاب مقدسه بر تکریم حقوق زائران در حوزه های مختلف، تاکید کردند و اظهار داشتند: اصل تشکیل این اجتماعات مایه خیر و برکت می باشد علی الخصوص که در این گروه ها بررسی و تسهیل امور زائران مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد که امری واجب و پسندیده است که قطعا رضایت حق تعالی، ائمه اطهار علیهم السلام و اصحاب این قبور مطهر را در پی خواهد داشت.

برچسب ها: فارس ، شیراز ، شیرازه ، شاهچراغ
نظرات بینندگان