کد خبر: ۱۱۳۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۴ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
معاون حمل و نقل اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي فارس:

در برخورد با شركتها و رانندگان متخلف جدي هستيم

در سه ماهه نخست سال جاري بيش از 400 پرونده در كميسيون تخلفات حمل و نقل جاده اي موضوع تخلفات شركتها و رانندگان حرفه اي (ماده 11 و ماده 12 مربوط به تخلفات شركت ها و رانندگان) رسيدگي شد.

به گزارش شیرازه، علي يزداني، معاون حمل و نقل اداره كل راهداری فارس با اشاره به نقش نظارت و برخورد جدي با تخلفات در حوزه حمل و نقل گفت: در سه ماهه نخست سال جاري پرونده بيش از 300 راننده استخراج و تشكيل جلسه داده شد.

وي افزود: از پرونده هاي رسيدگي شده موضوع ماده 11 رسيدگي به تخلفات حمل و نقل جاده اي، 21 درصد تبرئه و 67درصد با محروميت يكماهه، 7درصد محروميت دوماهه، 3درصد محروميت سه ماهه و 2درصد محروميت با تعليق اجرا روبرو شدند.

يزداني در خصوص تخلفات كميسيون ماده 12 مربوط به شركت هاي حمل و نقل جاده اي نيز اضافه كرد: 91 فقره گزارش از سيستم تخلفات استخراج گرديد كه كه مربوط به 66 شركت حمل و نقلي بوده است كه در 5جلسه مورد رسيدگي كميسيون ماده 12 استان قرار گرفتند و از مجموع آراء صادره 1فقره رأي اهتمام، 17 فقره رأي تبرئه، 6فقره رأي تذكر، 2فقره رأي تعليقي يكماهه پروانه و 39 فقره رأي جريمه صادر گرديده است.

براساس اين گزارش تأخير در ساعت حركت اتوبوس ها، نقص فني و عدم ارائه سرويس دهي مناسب عمده اين تخلفات را تشكيل مي دهد.

شايان ذكر است استمرار در برگزاري جلسات كميسيون و برخورد قانوني با شركتهاي متخلف، زمینه كاهش ميزان سطح تخلفات و رعايت بيشتر قوانين و مقررات در حوزه فعاليتهاي حمل و نقل جاده اي استان را فراهم كرده است.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان