کد خبر: ۱۱۳۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۴ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
یادداشت/ حسین کنعانی مقدم

کجا را نشانه گرفته‌اند؟

سپاه، منافع بسیاری از زورگویان تاریخ معاصر را در منطقه به اسارت گرفته و با به خطر انداختن مطامع قدرت‌های جهانی، آن‌ها را با چالش‌هایی روبه‌رو کرده است که پیش‌ از این سابقه نداشته است.
کجا را نشانه گرفته‌اند؟به گزارش شیرازه، روزنامه «حمایت» در یادداشتی از «حسین کنعانی مقدم» نوشت:

با توجه به موقعیت و ژئوپولتیک و ژئواستراتژیک ایران اسلامی در منطقه و تأثیرگذاری آن در معادلات بین‌المللی، قطعاً قدرت دفاعی کشورمان یکی از عوامل کلیدی در ترسیم چهره‌ای مقتدر و نفوذناپذیر در برابر نظام سلطه و هژمونی آمریکا در منطقه به شمار می‌آید. به همین خاطر، آمریکا و استکبار، نظام اسلامی را به چشم یک رقیب جدی در منطقه می‌بینند و از طریق هجمه‌های تحریمی و تبلیغاتی گسترده به شاکله توان نظامی ایران، به‌ویژه سپاه پاسداران در هفته‌های گذشته، به دنبال تضعیف این بازوی توانمند بوده‌اند. این رویه به تعبیر سرلشکر «جعفری» فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بعد از برجام آغاز شده و دشمنان برای تضعیف نیروهای مسلح کشور به سراغ تحریم‌های دفاعی و موشکی رفته‌اند تا بتوانند بر اساس نقشه راهی که به دنبال تحقق آن هستند، چند هدف را به طور هم‌زمان دنبال کنند.

1. برای تبیین چرایی تحریم‌های استکبار، هجمه‌های تبلیغاتی نظام سلطه و امپراتوری رسانه‌ای غربی- صهیونیستی علیه این نهاد سرافراز و مردمی، باید گفت که آن‌ها به خوبی دریافته‌اند که سپاه پاسداران، یک نیروی بسیار مؤثر در معادلات منطقه‌ای و حتی جهانی است و ضریب تأثیرگذاری و نفوذ بی‌انتهای آن باعث شده است که همه اجزا و ارکان مجموعه‌های استکباری از کاخ سفید، مجلس سنا و کنگره، سازمان جاسوسی سیا و اندیشکده‌های بزرگ و کوچک اروپایی و آمریکایی که مسئولیت سیاست‌گذاری غرب را بر عهده دارند، در یک صف واحد و با یک هدف مشترک، به مصاف سپاه بیایند تا بلکه به خیال خود بتوانند با تضعیف برد استراتژیک این نهاد انقلابی، منافع منطقه‌ای خود را تضمین کنند.

 به عبارت دیگر، تلاش رسانه‌های غربی، شبکه‌های فارسی زبان ماهواره‌ای و سایت‌های گوناگون خبری - تحلیلی برای تخریب قدرت دفاعی مثال‌زدنی برآمده از همت جهادی پاسداران انقلاب اسلامی نشان‌دهنده این حقیقت است که سپاه، منافع بسیاری از زورگویان تاریخ معاصر را در منطقه به اسارت گرفته و با به خطر انداختن مطامع قدرت‌های جهانی، آن‌ها را با چالش‌هایی روبه‌رو کرده است که پیش‌ازاین سابقه نداشته است. علاوه بر اینکه هرچه عمق نقشه‌های بدخواهان منطقه بیشتر می‌شود،‌ آمادگی و توان سپاه پاسداران هم به همان نسبت افزایش می‌یابد و همین امر، آمریکا و هم‌پیمانانش را عصبانی کرده و به هر رطب و یابسی متوسل می‌شوند تا این قدرت بی‌نظیر را به اصطلاح با مشکل مواجه کنند.

از این رو، شاهدیم که رئیس جمهور آمریکا و دیگر مقامات اروپایی از ایران اسلامی که لنگرگاه آرامش در غرب آسیا محسوب می‌شود، به‌عنوان برهم زننده آرامش و امنیت منطقه یاد کرده و مقارن با این ادعاهای واهی، از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به زعم آن‌ها یک نهاد تروریستی است با تصویب «قانون جامع تحریم‌های ایران» به اصطلاح انتقام گرفتند. نکته‌ای که باید مورد تأکید قرار داد، این است که برخلاف پدرجد تروریست‌ها که با قراردادهای میلیاردی خرید سلاح و تجهیزات و رقص شمشیر با شیطان بزرگ به دنبال امنیت اجاره‌ای است، قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران کاملاً درون‌زا و در جهت صلح و امنیت پایدار است، لذا جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان قدرت برتر منطقه به شمار می‌رود و تردیدی نیست که بدون حضور و مداخله ایران، هیچ‌یک از مشکلات غرب آسیا قابل‌حل نخواهد بود.

2. محدود کردن مقاومت در منطقه راهبردی غرب آسیا به‌ویژه در عراق، سوریه، لبنان و یمن، از این جهت به یکی از اولویت‌های مستکبرین تبدیل شده است که الگوی بی‌بدیل روحیه استکبارستیزی سپاه پاسداران و بسیجیان جان برکف در جنگ تحمیلی، توانسته است که تحولات میدانی جدیدی را رقم بزند و گره‌های کوری را بر سر راه پیشروی تکفیری‌ها ایجاد کند. به‌عنوان نمونه، هم‌زمان با تحریم سپاه پاسداران، می‌بینیم که نیروهای آمریکایی در نقاط حساس مرزی عراق و سوریه، نیروهای مردمی عراق را هدف حملات خود قرار داده و تلاش کردند به تروریست‌ها نفس مصنوعی بدهند.

با این تفاسیر، طبیعی است که نقش‌آفرینی‌های سپاه در پس شکست قدرت‌های فرا منطقه‌ای در این منطقه حساس و راهبردی برای آن‌ها دردناک و بسیار غیرقابل‌تحمل باشد و تمام بازیگران نظام سلطه و استکبار را نگران و هراسناک کند و درست به همین دلیل است که نوک پیکان دشمنی‌ها را به سمت اقتدار نظامی کشور نشانه رفته‌اند. اینجاست که می‌توان به راز تحریم‌ها و هجمه‌های آمریکا و استکبار به سپاه پی برد اما علیرغم این حجم گسترده از دشمنی‌ها، سپاه پاسداران با تولید موشک‌های جدید و نقطه زن، ناکارآمدی تحریم‌ها در حوزه حساس موشکی را به اثبات رساند و نشان داد که باوجود تحریم‌ها و هجمه‌های رسانه‌ای و سیاسی دشمنان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همه لوازم و ابعاد قدرت سخت، نرم و هوشمند مجهز و مسلط شده و در هرزمان و مکانی که موردنیاز باشد، پاسخی کوبنده و غافلگیرکننده به بدخواهان و بدعهدان خواهد داد.

و بالاخره باید گفت که امنیت ملی و اقتدار کشور، خط قرمز ایران اسلامی است و در صورت هرگونه اقدام احتمالی نظامی و امنیتی علیه ایران، جغرافیای صحنه نبرد و مدیرت صحنه جنگ با اراده جمهوری اسلامی ایران تعیین خواهد شد. در حقیقت سابقه تاریخی این مجموعه انقلابی ثابت می‌کند که سپاه پاسداران درگذر ایام و به‌رغم تلاش مذبوحانه دشمنان، ناملایمات و بی‌انصافی‌ها از سوی برخی غافلان و معاندان داخلی و هجمه‌های رسانه‌ای معاندین خارجی، کمترین خلل و تغییری در مواضع خود ایجاد نکرده و در هر شرایطی به‌عنوان بازوی توانمند و مورد اعتماد انقلاب، نظام اسلامی، از غرور و امنیت ملی، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی حراست و نگهبانی خواهد کرد
نظرات بینندگان