کد خبر: ۱۱۳۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
با تلاش فدراسیون و وکلای بین المللی در CAS

ایران برنده دادگاه با عربستان شد

سرانجام پیگیری ها در دادگاه با سعودی ها باعث شد تا قاضی CAS رای به برنده شدن ایرانی ها مقابل عربستانی ها بدهد.
به گزارش شیرازه، درست از یک سال پیش بود که با ممانعت عربستانی ها از ورود تیم های فوتبال خود به ایران ماجرای شکایت رسمی فدراسیون فوتبال از همتای سعودی خود در دادگاه های بین المللی نقل محافل شد و در این مدت چندین جلسه میان نمایندگان و وکلای دو کشور در دادگاه CAS برگزار شد که در نهایت خبر رسید ایران در این دادگاه مقابل عربستان برنده شده است.

در آخرین جلسه دادگاه CAS فدراسیون فوتبال عربستان در پی شکایت فدراسیون ایران به خاطر ممانعت از سفر نماینده های این کشور به خاک ایران بعد از کشمکش های سیاسی میان دو کشور محکوم شناخته شد تا بر اساس حکم دادگاه محکوم به پرداخت غرامت و تمام هزینه های این تصمیم اشتباه شود. هزینه هایی که سفرهای بی مورد نماینده های ایران به کشور ثالث متقبل شدند همراه با جرایمی که برای این هزینه ها درنظر گرفته شده است.

با این رای حالا باید منتظر ماند و دید تکلیف میزبانی مصاف نماینده های دو کشور در فصل آتی چه خواهد شد، جایی که ایرانی ها اعلام کردند مشکلی برای سفر به خاک عربستان ندارند و سعودی ها باید با این تصمیم کنار بیایند. مسلما این حکم دادگاه CAS می تواند روند این موضوع را به سمت و سوی دیگری سوق دهد تا بلکه بعد از چند سال سعودی ها زیر بار میزبانی و مهمانی نماینده های دو کشور بروند.

نکته کلیدی در ماجرای برنده شدن ایران در دادگاه با عربستان به قوانین CAS برمی گردد که این اجازه را به فدراسیون فوتبال ایران نداده تا خبر برنده شدن خود در این پرونده را رسانه ای کند. خبری خوب و امیدوارکننده برای فوتبال ایران در مجامع بین المللی با تلاش ها و پیگیری های وکلای بین المللی که بنا به اخبار رسیده از منابع نزدیک به فدراسیون فوتبال می تواند موفقیتی بزرگ و بی نظیر تلقی شود.

حال باید منتظر ماند و دید واکنش کنفدراسیون فوتبال آسیا به این حکم چه خواهد بود. AFC که در این سال ها همواره ترجیح داده میانه رو باشد و با برگزاری تورنمنت معتبری همچون لیگ قهرمانان آسیا در کشور ثالث تقریبا اعتبار این بازی ها را زیر سئوال برد! ضمن این که تمام نماینده های ایران در لیگ قهرمانان دراین سال ها نیز باید خوشحال باشند چون با حکم اخیر دادگاه CAS می توانند غرامت جالبی از رقبای عربستانی خود دریافت و تمام هزینه هایی که برای سفر به کشور ثالث و رویارویی با سعودی ها پرداخت کردند را با جریمه بازپس بگیرند.

منبع: ورزش سه
نظرات بینندگان