کد خبر: ۱۱۳۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۶

افتتاح ساختمان کتابخانه سیار در فراشبند

فرماندار فراشبند در مراسم افتتاح ساختمان کتابخانه سیار با اشاره به جامعه آماری دانش آموزان و حضور 4 هزار دانش آموز عشایری در فراشبند، گفت: وجود کتابخانه سیار روستایی ضرورتی است که شادی و نشاط بچه ها را به همراه داشته است.
به گزارش شیرازه، فرماندار فراشبند در مراسم افتتاح ساختمان کتابخانه سیار، با اشاره به جامعه آماری دانش آموزان و حضور 4 هزار دانش آموز عشایری در فراشبند، وجود کتابخانه سیار روستایی را ضروری دانست و با اشاره به شادی و نشاط بچه ها از حضور ماشین کتابخانه سیار و امانت کتاب، از کانون تقدیر کرد.

محسن پور زارعی، کانون را ظرفیت مهمی دانست که به صورت غیر مستقیم آموزش می دهد و مورد استقبال کودکان و نوجوانان صورت قرار گرفته است.

وی افزود: پیش از این به بچه های عشایر قول داده بودم که هم زمان با اول مهر ماه مجددا کتابخانه سیار راه اندازی شود که خوشحالی بی حد آنان را در پی داشت.

فرماندار فراشبند با اشاره به تقاضای مسئولین شهر دیرم برای تاسیس کانون پرورش فکری از مدیر کل کانون فارس خواست با اهتمام بیشتر در جهت جذب نیرو، به راه اندازی هر چه سریعتر کتابخانه سیار روستایی اقدام کنند. وی ارائه خدمات فرهنگی به مناطق محروم را صدقه جاری دانست که کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان توانسته و می تواند در این راه گام های موثری بردارد.

پورزارعی همچنین در بحث اعتبارات با اشاره به اعتباری که به کانون فراشبند تعلق گرفته قول مساعدت داد که خارج از شمول هم به جذب اعتبار برای کانون شهر اقدام کند.

مدیر کل کانون فارس در این دیدار تجربه و نگاه متعالی فرماندار به امور فرهنگی را ستود و از وی خواست تا با نگاه ویژه ای که به کانون دارد با اختصاص اعتبارهای بیشتر نسبت به تجهیز ساختمان مرکز فرهنگی هنری فراشبند، کانون را یاری کند.

زهرا افتخاری با اشاره به پایگاه های ثابت، سیار و پستی گفت: با توجه به نگاهی که به بچه های روستایی و عدالت آموزشی داریم امید که بتوانیم با جذب مربی توانمند فعالیت کتابخانه سیار روستایی در فراشبند را از سر بگیریم. افتخاری با اشاره به برنامه ششم توسعه و الزام توجه به بچه های روستایی و عشایر اظهار امیدواری کرد کانون بتواند با افزایش واحد های سیار به خدمت رسانی به بچه های محروم بپردازد تا بهره مندی کودکان و نوجوانان از فعالیت های کانون محیا شود.

وی از فرماندار خواست با اختصاص اعتبار در زمینه افتتاح سینما کانون در فراشبند با کانون همراهی کند که پورزارعی در این زمینه قول مساعدت داد.

ساختمان جدید کتابخانه سیار روستایی فراشبند با دارا بودن فضای مناسب و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری در بخشی از کتابخانه ثابت و با اختصاص اعتبار از سوی فرمانداری فراشبند ساخته شده است. این کتابخانه 20 روستای محروم اطراف شهرستان فراشبند را تحت پوشش خدمات فرهنگی هنری خود دارد.

کانون فارس 9 کتابخانه سیار روستایی را در شهر های کازرون، فراشبند، اقلید، فسا، شیراز، جهرم، نی ریز، داراب و رستم داراست.
نظرات بینندگان