کد خبر: ۱۱۳۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۶

نمایشگاه بزنید اما آبروی «اقتصاد مقاومتی» را نبرید!

مسوولیتی که از عنوان خوش آب و رنگ «اقتصاد مقاومتی» زیاد استفاده می‌کنند باید به این نکته دقت کنند که کلام اول این اقتصاد به «تکیه بر ظرفیت‌های داخلی» اشاره دارد نه تشکیل جلسات و کارگروه‌هایی که بعضا هیچ چیزی از آن در نمی‌آید.

به گزارش شیرازه، هدف از برپایی نمایشگاه‌های فصلی در شهرهای کوچک و بزرگ، رساندن تولیدات یک مجموعه صنعتی به دست مشتری بصورت مستقیم است؛ فعالیتی که باعث می‌شود یک جنس، بدون واسطه و با قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده برسد.

http://sedaykherameh.ir/files/images/96-Mordad/23%20nemayeshgah/23%20mordad%20%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87%20%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%20%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%88%D9%85%D8%AA%DB%8C%202.jpg

این کار علاوه بر اینکه به نفع مردم خواهد بود، باعث می‌شود تولیدکنندگان، خود را در شهرهای کوچک و بزرگ کشور معرفی کنند تا علاوه بر ایجاد رونق برای بازار خود، مقدمات توسعه اقتصادی را برای کارگاه خود فراهم آورند.

اما قبل از ردیف کردن این محاسن، باید چند نکته دیگر هم مدنظر قرار گیرد که آیا مقصد مورد نظر، گنجایش چنین فعالیت‌های اقتصادی را دارد یا نه؟ آیا بازار یک شهرستان کوچک با حضور چنین بازار رنگارنگی، دستخوش آسیب می‌شود یا خیر؟

طی روزهای گذشته و با هماهنگی فرمانداری و اداره صنعت، معدن تجارت شهرستان خرامه، بازارچه‌ای تحت عنوان «نمایشگاه اقتصاد مقاومتی» روبروی فرمانداری راه افتاد؛ مجموعه‌ای که کالاهای عرضه شده در آن، به غیر از چند مورد، سنخیتی با واژه «اقتصاد مقاومتی» نداشت.

http://sedaykherameh.ir/files/images/96-Mordad/23%20nemayeshgah/23%20mordad%20%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87%20%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%20%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%88%D9%85%D8%AA%DB%8C%201.jpg

هجوم البسه، اسباب‌بازی، ابزارآلات و لوازم‌التحریر چینی در این گونه نمایشگاه‌ها، جای اعتراض ندارد اما وقتی از عنوان «اقتصاد مقاومتی» به عنوان یک ابزار برای بستن دهان منتقدین یا یک ارائه گزارش به بالادستی‌ها استفاده می‌شود قابل تامل است.

مسوولینی که از عنوان خوش آب و رنگ «اقتصاد مقاومتی» زیاد استفاده می‌کنند باید به این نکته دقت کنند که کلام اول این اقتصاد به «تکیه بر ظرفیت‌های داخلی» اشاره دارد نه تشکیل جلسات و کارگروه‌هایی که بعضا هیچ چیزی از آن در نمی‌آید.

آنچه که در این چند روز فراوان به چشم خورد نقطه‌ضعف‌هایی در حوزه بازرسان صنفی و بهداشتی بود، از عدم نصب قیمت گرفته تا فروش خوراکی ها زیر گرد و خاک، اما بر این مسئله تاکید داریم اگر به جای برپایی این گونه نمایشگاه‌ها در فضای غیراستاندارد، فروش‌ فوق‌العاده و ویژه در بین هر صنف برپا شود هم خدا راضیست هم بنده خدا.

http://sedaykherameh.ir/files/images/96-Mordad/23%20nemayeshgah/23%20mordad%20%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87%20%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%20%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%88%D9%85%D8%AA%DB%8C%203.jpg


منبع: صدای خرامه

نظرات بینندگان