کد خبر: ۱۱۳۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۶

5محصول قدرتمندمراقبت از پوست در آشپزخانه!

دلیل خوبی وجود دارد که یکی از مواد تشکیل دهنده بسیاری از محصولات مراقبت از پوست چای سبز است. ترکیبات موجود در این محصول به نابودی رادیکال های آزاد و فعال کردن دوباره سلول های در حال مرگ در لایه بالایی پوست کمک می کنند.
به گزارش شیرازه، بدون تردید، شرایط پوست نقشی کلیدی در زیبایی ظاهری انسان ایفا می کند. بر همین اساس، بازار محصولات مراقبت از پوست بسیار داغ است و افراد بسیاری برای حفظ جوانی پوست و کند کردن روند پیری استفاده از این محصولات را مد نظر قرار می دهند.

اما برای حفظ جوانی و شادابی پوست شاید نیازی به صرف هزینه های زیاد برای خرید محصولات مراقبت از پوست یا حضور در اسپا نباشد. شما در خانه نیز می توانید به گزینه هایی که خواص ضد التهابی، پاک کنندگی و لایه برداری دارند، دسترسی داشته باشید.

چای

5 محصول قدرتمند مراقبت از پوست در آشپزخانه!

دلیل خوبی وجود دارد که یکی از مواد تشکیل دهنده بسیاری از محصولات مراقبت از پوست چای سبز است. ترکیبات موجود در این محصول به نابودی رادیکال های آزاد و فعال کردن دوباره سلول های در حال مرگ در لایه بالایی پوست کمک می کنند. پژوهشگران فکر می کنند که چای سبز ممکن است برای افراد مبتلا به روزاسه، سوریازیس و چین و چروک مفید باشد.

اما این تنها چای سبز نیست که برای پوست انسان مفید است. بابونه نیز دارای خواص ضد التهابی و عوامل مرطوب کننده است، که آن را به گزینه ای ایده آل برای تسکین پوست حساس تبدیل می کند، در شرایطی که بافت و کشسانی پوست را نیز بهبود می بخشد. چای سیاه نیز سرشار از فلاونوئیدها است، که نشان داده اند در کاهش التهاب و آسیب ناشی از پرتوهای فرابنفش موثر هستند.

عسل

5 محصول قدرتمند مراقبت از پوست در آشپزخانه!

جای شگفتی نیست که عسل می تواند پوست خشک را دوباره به زندگی باز گرداند. پژوهش ها نشان داده اند که عسل می تواند به بهبود زخم و سوختگی کمک کند. عسل می تواند یک محیط درمانی مرطوب فراهم کند، عفونت را از بین ببرد، و التهاب، تورم و ترشح را کاهش دهد. همچنین، عسل سرعت بهبودی را با تحریک آنژیوژنز (رگ‌زایی)، گرانولیزاسیون، و اپی‌تلیالیزاسیون افزایش می دهد.

شکر قهوه ای

5 محصول قدرتمند مراقبت از پوست در آشپزخانه!

مصرف یک قاشق غذاخوری شکر ممکن است برای شما خوب نباشد، اما قرار دادن آن روی صورت شرایط متفاوتی را رقم خواهد زد. شکر یک منبع طبیعی برای اسید گلیکولیک است که یک اسید آلفا هیدروکسی مشوق جاگردی سلولی است. شکر قهوه ای یکی از مواد تشکیل دهنده در محصولات مراقبت از پوست و منوی اسپاها است.

شکر قهوه ای به عنوان یک لایه بردار طبیعی خوب عمل می کند. در ترکیب با یک روغن مانند جوجوبا، شما می توانید به لایه برداری سلول های مرده پوست از روی صورت و لب ها اقدام کنید.

شیر سویا


5 محصول قدرتمند مراقبت از پوست در آشپزخانه!

استفاده موضعی از شیر سویا نشان داده است که در کاهش تجمع رنگدانه ها در پوست (هیپرپیگمنتیشن)، بهبود کشسانی، کنترل تولید چربی، مرطوب کردن پوست و حتی به تاخیر انداختن رشد مو موثر عمل می کند. برای بهره‌مندی از فواید مراقبت از پوست شیر سویا می توانید حمام شیر سویا را امتحان کنید.

روغن

5 محصول قدرتمند مراقبت از پوست در آشپزخانه!

شما می توانید استفاده از روغن پاک کننده خود را به یک روال روزانه تبدیل کنید، در شرایطی که آن را بر اساس نیازهای پوست خود شخصی سازی می کنید.

با روغن کرچک به عنوان پایه آغاز کنید، زیرا یک محصول ضد باکتری و مناسب برای از بین بردن آلودگی های روی پوست محسوب می شود. سپس روغن دوم را اضافه کنید. روغن آووکادو برای از بین بردن خشکی پوست بسیار خوب عمل می کند، روغن جوجوبا در درمان آکنه موثر است و روغن بادام برای پوست های چرب خوب است. اگر پوست چرب دارید ممکن است به روغن کرچک بیشتری در ترکیب خود نیاز داشته باشید؛ اگر پوست خشک دارید به میزان کمتر از آن نیاز است. دو روغن را با یکدیگر ترکیب کنید، صورت خود را شستشو داده و با این ترکیب به مدت چند دقیقه صورت خود را ماساژ دهید. اجازه دهید مدتی در همان حالت باقی بماند، سپس صورت خود را با آب گرم شستشو داده و با حوله خشک کنید.

منبع: عصرایران
نظرات بینندگان