کد خبر: ۱۱۳۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۶

تکرار ضربان خسته کابینه پیر

میانگین سنی کابینه پیشنهادی حسن روحانی عدد بالایی را نشان می‌دهد و از این رو بسیاری از منتقدان نسبت به عدم عمل به وعده روحانی انتقاد کرده‌اند.

به گزارش شیرازه، در طول فعالیت دولت یازدهم انتقادات زیادی به بالا بودن میانگین سنی وزرای کابینه صورت گرفت تا جایی که این مساله از زبان افراد با سلایق فکری همسو با دولت روحانی نیز به نقد کشیده شد، حسین دهباشی تاریخ پژوه و مستندسازی که فیلم انتخاباتی سال 92 روحانی را ساخت در مصاحبه‌ای گفت: «دولت روحانی پیر و کم حوصله است، آنچه متاسفانه در کل دولت فعلی وجود دارد، کم‌حوصلگی است و این موضوع بیشتر از پیری ناشی می‌شود»، همچنین دبیرکل حزب مردمی اصلاحات در نقد مسن بودن دولت روحانی خطاب به دولت اینگونه بیان کرد که آقای روحانی! دولت شما پیر است، این افراد باید به اتاق فکر بروند و اداره کار را جوانان در دست بگیرند.


انتقادات به پیری کابینه یازدهم به جایی رسید که حسن روحانی در بحبوحه فعالیت‌های انتخاباتی دولت دوازدهم بارها وعده استفاده از جوانان در رأس امور را مطرح کرد مسئله‌ای که با معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس، جامه عمل به خود ندید و به جز آذری جهرمی وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات، دیگر وزرای معرفی شده را نمی توان جوان خطاب کرد.


این واقعیتی انکارناپذیر است که از یک دولت پیر نمی‌توان توقع کارهای بزرگی داشت که جوانان مشتاق و پرانرژی قادر به انجام آن هستند و از آن گذشته با توجه به خیل عظیم جامعه جوان کشور، وجود فاصله سنی بین مسئولین اجرایی و جامعه جوان، فاصله دیدگاه را به همراه خواهد داشت.


جوان‌ گرایی و استفاده از نخبگان در اداره کشور همواره از مطالبات و دغدغه های رهبر معظم انقلاب بوده است، ایشان سال گذشته و در دیدار با جوانان فرموند: «جوان موتور حرکت است اگر نسل جوان نمیبود و نمیخواست و اقدام نمیکرد، حرکت متوقّف میشد؛ اندیشه‌ی پیران و فکر و تجربه‌ی آنها آن‌وقتی به کار می‌آید که حرکت جوانانه‌ی جوانان وجود داشته باشد؛ پیش‌ران این حرکت، جوانها هستند».

منبع: بهار کوار


برچسب ها: دولت یازده ، کابینه ، وزرا
نظرات بینندگان