کد خبر: ۱۱۳۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
آیت الله ایمانی:

چرا مردم باید چوب بی‌برنامگی مسؤولان را بخورند/شهادت «محسن حججی» در دنیا موج رسانه‌ای ایجاد کرد

امام جمعه شیراز با توجه به شیطنت های آمریکا برای کاهش توان دفاعی ایران گفت: احدی حق ندارد در مورد توان بازدارندگی ایران و تضعیفش اظهار نظر کند.
چرا مردم باید چوب بی‌برنامگی مسؤولان را بخورند/شهادت «محسن حججی» در دنیا موج رسانه‌ای ایجاد کرد
به گزارش شیرازه، آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: در شرایطی که آمریکا با پول عربستان به کشورهای منطقه حمله کرده و جنایت می کند، باید ما توان دفاعی خود را افزایش داده و احدی حق ندارد درباره توان بازدارندگی کشور اظهار نظر کند.

وی با اشاره به تجارب جنگ تحمیلی 8 ساله و سختی هایی که بر اثر توان دفاعی اندک در آن برهه زمانی بر کشور وارد آمد تصریح کرد: دیگر این تجربه را تکرار نمی کنیم چراکه اگر قدرت نظامی نداشته باشیم در دنیای امروز گرفتار می شویم، همان طور که اکثر کشورهای منطقه گرفتار شدند، بنابراین باید توان دفاعی خود را بیش از پیش افزایش دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس همچنین گفت: رسانه های دنیا در برابر جنایات آمریکا در یمن خفه خون گرفته اند و این سکوت جنایت دیگری است که به خاطر خوش خدمتی به آمریکا انجام می پذیرد.

امام جمعه شیراز با ذکر نام محسن حججی از شهدای مدافع حرم که چندی پیش به دست داعش جنایتکار اسیر و به شهادت رسید، خاطرنشان کرد: آمریکای مدعی مبارزه با تروریست، مواضع حشد الشعبی در مرز سوریه و عراق را با توپخانه گلوله باران می کند تا راه را برای داعش هموار کرده و در نیروهای مقاومت گسست ایجاد کند که شهید محسن حججی نیز در این جنایت به دست نیروهای داعش درآمد و شهید شد.

وی اضافه کرد: محسن حججی عزیز ما و عزیز دنیای اسلام بود که در اسارت مردانگی خود را نشان داد و شهادت او نه در منطقه، بلکه در دنیا موج رسانه‌ای ایجاد کرد و امید داریم که نیروهای مقاومت روزی زمین را از لوث وجود داعش و گروه‌های تکفیری پاک کنند.

ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه داشتن در کارها و اهمیت این موضوع به‌ویژه در میان دولتمردان اشاره کرد و اظهار داشت: کار برنامه می‌خواهد و متأسفانه در این سال‌ها در بیراهه حرکت کرده‌ایم و هر دولتی که بر سر کار می‌آید همه اشکالات را به گردن دولت قبل می‌اندازد.

امام‌جمعه شیراز افزود: گناه مردم چیست که باید مرتب در معرض آزمون‌وخطای دولت‌ها قرار بگیرند و هر دولتی که می‌آید مدعی شود که برنامه دولت قبل اشتباه بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمام برنامه‌های دولت باید در چهارچوب برنامه ششم توسعه باشد و با طرح این سؤال که آیا این‌گونه بوده است و یا برنامه پنجم توسعه به‌صورت کامل اجرا شد یا نه خاطرنشان کرد: مردم باید چوب بی‌برنامگی مسؤولان را بخورند و هر روز در معرض تجربه، آزمون‌وخطا قرار بگیرند.

ایمانی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به نظام آموزشی اشتباه کشور که علم را برای عمل ترویج نمی‌کند اشاره کرد و اظهار داشت: دست‌های استعمار از آغاز، علم را برای علم در کشور ایجاد کرد نه برای عمل و به همین دلیل است که دانش‌آموختگان مدارس و دانشگاه‌های ما پس از اتمام تحصیل بیکار مانده و کاسه چه کنم دست می‌گیرند.

امام‌جمعه شیراز افزود: متأسفانه ما در زندگی علم را از عمل جدا کردیم و سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش که موردنظر رهبری است، به همین دلیل باید در کشور اجرایی شود تا آموزش‌ها برای عمل در زندگی باشد و دانش‌آموختگان ما پس از تحصیل، خود کارآفرین باشند نه اینکه منتظر دولت بمانند تا به آن‌ها شغل بدهد.
منبع:فارس

نظرات بینندگان