کد خبر: ۱۱۳۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
در نماز جمعه شهرستان های فارس مطرح شد؛

شهادت مظلومانه شهید حججی باعث ایجاد موجی عظیم در جهان اسلام شد/بهبود وضع معیشت مردم مهمترین وظیفه دولت دوازدهم است

ائمه جمعه شهرستان های فارس در خطبه این هفته با اشاره به شهادت شهید حججی، این شهادت مظلومانه را شروع یک موج عظیم در جهان دانستند همچنین با اشاره به دولت دوازدهم، رفع مشکلات معیشتی مردم را از وظایف دولت خواندند.

به گزارش شیرازه، ائمه جمعه شهرستان های فارس در خطبه این هفته با اشاره به شهادت شهید حججی، این شهادت مظلومانه را شروع یک موج عظیم در جهان دانستند همچنین با اشاره به دولت دوازدهم، رفع مشکلات معیشتی مردم را از وظایف دولت خواندند.


آزادگان سند عزت و افتخار ایران اسلامی هستند

حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی ربانی شیرازی امام جمعه زرقان در خطبه نماز جمعه امروز با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به کشور گفت : آزادگان سند عزت و افتخار ایران اسلامی هستند،و انشالله الگو بودن آزادگان برای جوانان ما حفظ شود.

امام جمعه زرقان به فرا رسیدن سالروز شهادت امام جواد(ع) اشاره کرد و یادآور شد: ایشان در شرایط سختی به امامت رسیدند و در آغاز امامت ایشان با توجه به سن کمی که داشتند با انکار برخی از شیعیان و مومنان مواجه شدند و از طرف دیگر بعد از بلوغ ایشان مورد فشار دستگاه بنی عباس بودند و در نهایت ایشان به ازدواج با ام‌فضل دختر مامون مجبور شدند و این زن مشکلات زیادی به وجود آورد و در نهایت حضرت جواد(ع) به دست این زن مسموم شده و به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: ترامپ طومار پایان قدرت آمریکا را خواهد پیچید ،و همه دنیا به این موضوع پی خواهند برد که سرحلقه تمام فسادها در عالم آمریکاست و همانطور که در زمان حضرت ابراهیم، اصحابش با نمرود و اصحاب موسی با فرعون مقابله میکردند مردم ایران هم با دولت مستکبر آمریکا و شخص دیوانه ای به نام ترامپ مقابله می کنند.

خطیب نماز جمعه زرقان در پایان با اشاره به انتصاب آیت الله هاشمی شاهرودی به منصب ریاست تشخصیص مصلحت نظام، ابراز داشت: این نهاد یادگار امام،مجتهدی روشن،فردی صبور و جامع نگر است و برای وی آرزوی موفقیت میکنیم.

شهادت مظلومانه شهید حججی باعث ایجاد موجی عظیم در جهان اسلام شد

حجه الاسلام درویشی امام جمعه بیضا در ابتداء خطبه اول نماز خود ونماز گزاران را به رعایت تقوای الهی ودوری از گناه دعوت نمود سپس با اشاره بر اهمیت تقوای الهی گفت: تقوای الهی باعث می شود که انسان درهمه حال به یاد ذات باری تعالی باشد واورا شاهد وناظر براعمال ورفتار خود بداند از طرفی خداوند متعال انسان را در همه  موارد آزمایش وامتحان خود قرار می دهد وکسانی از این امتحان وآزمایش موفق وسربلند بیرون می آیند که دارای تقوای الهی باشند.

امام جمعه بیضا در خطبه دوم نماز با اشاره به شهادت شهید والامقام محسن حججی به دست گروهک تروریستی وتکفیری داعش گفت: شهادت مظلومانه ودر عین حال سرافرازانه شهید والامقام محسن حججی باعث ایجاد موج عظیم خشم ونفرت جهان اسلام علیه گروهک های تروریستی ،تکفیری داعش وحامیان جنایتکار آنان شدونشان داد که این گروهک ها بویی از انسانیت ندارند.

سپس افزود در بررسی های انجام شده پیرامون شخصیت این جوان شایسته مشخص است که ایشان یک الگویی بسیارشایسته ومناسب برای جوانان وحتی بزرگان ما می تواند باشد ،این شهید والامقام در اوقات فراغت شخصی خود با کار کردن وکسب درآمد آن درآمدرا صرف انجام امورفرهنگی شهرودیارخود می کرد که این نشان از روح بلند ایشان است.

خطیب نماز جمعه بیضا با اشاره به نا کارآمدی ترامپ در اداره امور امریکا گفت: ناتوانی ترامپ هم در بعد خارجی وهم دربعد داخلی مشهود است وبه نظر می رسد که حکومت ترامپ تداوم چندانی نداشته باشد چراکه هم در بعد خارجی با درپیش گرفتن سیاست های خصمانه علیه دولت وملت ها رو به انزوا می رود دربعد داخلی هم هر روز شاهد وقوع حوادث تلخ دربحث تبعیض نژادی هستیم.بررسی سوابق وزاء پیشنهادی دولت در مجلس از دیگر مبحثی بود که امام جمعه بیضا به آن اشاره کرد وگفت: امید است که ماحصل ونتیجه این بررسی ها تشکیل دولتی باشد که مدنظر مقام معظم رهبری در جهت خدمت به مردم ورفع مسائل ومشکلات معیشتی جامعه باشد.

لازم به ذکر است مردم شهید پرور بیضا قبل از برپایی مراسم نماز عبادی سیاسی جمعه با حضور درمسجد جامع المهدی«عج» شهربیضا محل برگزاری نمازجمعه طی مراسمی یاد وخاطر شهید والامقام محسن حججی را گرامی داشتند. این مراسم با قرائت زیارت عاشورا وبرپایی مرثیه سرایی، عزاداری وسینه زنی همراه بود.

بهبود وضع معیشت مردم مهمترین وظیفه دولت دوازدهم است

حجت الاسلام عنایت الله اکبری امام جمعه قیروکارزین در خطبه های این هفته با اشاره به معرفی وزرا توسط دولت و بررسی برنامه ها در مجلس، گفت: همانطور که در پیام مقام معظم رهبری نیز اشاره شد، مهمترین وظیفه دولت دوازدهم بهبود وضع معیشت مردم و اقتصاد کشور است که در این زمینه همه مردم و مسئولان وظیفه دارند به دولت دوازدهم کمک کنند.

امام جمعه قیروکارزین ضمن گرامیداشت یاد شهید مدافع حرم «محسن حججی»، وی را نمونه بارزی از جوانان با اخلاص نسل سوم انقلاب دانست و افزود: یقیناً اخلاص این شهید عزیز بود که اینگونه شهادتش میان خاص و عام، ایرانی و غیر ایرانی، دوست و دشمن همهمه به راه انداخت و حتی مردم اروزپا را نیز متأثر کرد.

وی افزود: عکس العمل های خبرنگاران، رسانه ها، چهره ها و مردم مختلف از سراسر جهان نسبت به شهادت این جوان عزیز، گویای این حقیقت است که خون شهید حججی ها باعث شد که جهان بیش از پیش چهره خبیث این تکفیری ها را بشناسد و برداند که اینها با اسلام حقیقی بسیار فاصله دارند.

اکبری همچنین روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک گفت و اظهار داشت: مردم و مسئولان باید اهمیت جایگاه خبر و رسانه را بهتر بشناسند، اگر می خواهیم شهرستان ما پیشرفت کند، اگر می خواهیم مشکلات ما به گوش بالادستی ها برسد و حتی اگر می خواهیم خدمات ما منعکس شود باید بیش از اینها به خبر و رسانه اهمیت بدهیم.

وی ادامه داد: مسئولان وظیف دارند به خبرنگاران کمک کنند تا بتوانند بهتر از اینها برای تعالی شهرستان تلاش کنند.

در انتخاب مسئولین از بومی زدایی ومومن زدایی پرهیز کنید

حجت الاسلام موسوی انور امام جمعه شهرستان سپیدان درخطبه های نماز جمعه این هفته مصادف با 27مردادماه در جمع مردم مومن وخداجوی شهرستان سپیدان ضمن فرارسیدن سالروز شهادت امام جواد(ع) اظهار داشت:  این امام همام به عنوان جوان ترین امام از درجه نبوغ واعجاز خاصی برخوردار بود مانند مادرش فاطمه زهرا(س) در سن جوانی به شهادت رسید ودر این عمر کوتاه وبا برکتش منبع خدمات بسیاری برای جهان اسلام بود .مردم باید این ایام ومناسبتهای مذهبی را تعظیم بدارند وشعائرالهی را ارج نهند وبه این موضوعات بی تفاوت نباشید این یکی از راههای رسیدن به سعادت در فتنه های آخر الزمان تمسک به اهل بیت  به عنوان تنها راه نجات وسعادت خواهد بود.

 موسوی انور در خصوص رای اعتماد به وزرای دولت دوازهم افزود:این روزها در رسانه ها از رای اعتماد برای انتخاب وزرا جهت کابینه دولت دوازهم صحبت زیادی به میان است .ومقدرات مردم وانقلاب ومسئولین اجرایی به دست این وزرا است ما باید از کابینه دولیت شهیدان رجایی ووباهنر درس بگیریم واین تقارن را باید مبارک دانست والگو واسوه خود را در انتخاب یک وزیر مردم دار وساده زیست شهیدان رجایی وباهنر دانست که پس از سالها هنوز نام ویادشان در اذهان مردم گرامی داشته می شود.

  امام جمعه شهرستان سپیدان گفت: امروز نمایندگان مردم نقش بسزایی در سرنوشت مردم وکشور دارند ومی توانند با انتخاب یک وزیر مومن وولایی وانقلابی راه را برای پیشبرد وپیشرفت کشور هموار نمایند .اما متاسفنه در چند روز گذشته برخی از  نمایندگان اقداماتی شرم آور انجام دادند که در خور وشان جایگاه یک نماینده نبود وباید از مردم عذر خواهی نمایند . باید در انتخاب وزیر معیار هایی چون ساده زیستی ،مردم داری ،ولایی بودن وانقلابی بودن ودر کنار مردم وبرای خدمت مردم رعایت شود مسئولان ووزرا باید درد مردم محروم را بدانند وساده زیستی ودر کنار مردم وخدمت صادقانه را در برنامه های خود قرار دهند ومعیشت مردم رامدنظر قرار دهند.

خطیب نماز جمعه سپیدان درادامه خطبه های این هفته در خصوص مساجد گفت: متاسفانه مساجد از حضور نوجوانن وجوانان مومن وولایی خالی شده است واین وضعیت خوبی نیست باید درون مساجد جاذبه باشد به جای دافعه . درون مساجد عده ای خودخواه هستند ومسجد را مال خود می دانند و خود رامالک مسجد می دانند این اشتباه است مسجد مال خداست وباید تمامی امورات مسلمین حول محور مساجد انجام گیرد باید هم روحانی وهم هیئت امنای مساجد وبزرگان مساجد تاثیر گذار وجاذب جوانان باشند .شما باید خادم مردم باشید وآداب خادمی را رعایت کنید . اگر مساجد خالی از جوانان مومن شود این به نفع اسلام وانقلاب نیست .

حجت الاسلام موسوی انور در خصوص شهید مدافع حرم شهید ححجی گفت: این حرکت وشهادت این شهید مدافع حرم پیامهایی بی شماری داشت واینها نماد استقامت وپایداری هستند واگر شهدای مدافع حرم نبودند ماباید در کشور خودمان به جنگ با داعشیان می رفتیم امروز کشور مدیون دلاوری وپاسداری شهید حججی ها ومدافعان حرم است اما هستند در کشور که عده ای از سر سیری ویا جهل خود از داعش حمایت می کنند وبدانند که مردم بیدار ما جواب انها را به موقع خواهند داد.

امام جمعه شهرستان در خصوص عزل ونصب های مسئولان شهرستانی گفت: بیاید به دوری از گروه وجناح سیاسی افرادی ارا انتخاب کنیم که برای مردم کار کنند وخدمت به مردم را سرلوحه امورات قرار دهند .از بومی زدایی ومومن زدایی پرهیز کنید که این به نفع مردم وشهرستان نخواهد بود.

حجت الاسلام موسوی انور امام جمعه شهرستان سپیدان درخطبه اول نماز جمعه  مومنین و نماز گزاران به رعایت تقوای الهی وتکریم بنیان خانواده سفارش نمودند.

اگر نسبت به آسیب های اجتماعی بی تفاوت باشیم گریبانگیر فرزندان ما نیز خواهند شد

آیت الله سید محمد فقیه امام جمعه شهرستان نی ریز در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی این شهر گفت : تا زمانی که در سایه اسلام زندگی کنید عزت خواهید داشت.

امام جمعه نی ریز افزود: با مطالعه قرآن از اقوال و احوال و سرگذشت پیشینیان مطلع خواهید شد و بدانید که اگر خداوند وعده ی عذاب و یا پاداشی داده محقق خواهد شد .

وی افزود: اگر تاخیری در عذاب الهی است جهت آزمایش و توبه می باشد تا اینکه از غرورمان کاسته شود و در برابر خدا تسلیم باشیم .

آیت الله فقیه خاطر نشان شد: اگر مردم دعوت به خیر شوند دیگر دچار آسیب های اجتماعی نخواهیم بود ، وقتی جامعه آلوده شد فرزندان ما نیز در این آسیب ها گرفتار خواهند آمد .

خطیب جمعه نی ریز عنوان داشت: اسلام واقعی نجات دهنده انسان است، نه اینکه در ظاهر مسلمان باشیم ولی در باطن اعتقادی نداشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به وقایع تاریخی پیش رو همچون کودتای 28 مرداد سال 1332،آتش زدن مسجد الاقصی و هفته مساجد گفت: مساجد سنگر اسلام، تهذیب نفس و تقویت جوانان می باشد، وظیفه همه مردم است که نسبت به مساجد اهمیت قائل شوید.

امام جمعه نی ریز در پایان در خصوص ازدواج و زندگی جوانان تصریح کرد: خیلی از مادر شوهرها سخت گیر و در زندگی فرزندانشان دخالت میکنند، مهریه و جهیزیه را سنگین نگیرید و همچنین توصیه کردند افراد توانمند به ازدواج جوانان کمک کنند.

کودتای 28 مرداد خیانت بین المللی به کشور ما بود

حجت السلام سید عزیز الله هاشمی زاده امام جمعه فیروزآباد این هفته با اشاره به کودتای 28 مرداد توسط آمریکا گفت: با اعتراف آمریکا به دخالت در کودتای 28 مرداد در کشور ما که این اقدام آمریکا دخالت در سیاست خارجی و داخلی کشور است یک نوع خیانت بین المللی است.

وی با اشاره به اعتماد بیش از حد مصدق به آمریکا افزود: این برای ما درس عبرتی باید باشد که امریکا غیر قابل اعتماد است و آمریکا با هیچ کس عقد اخوت نبسته است و فقط به فکر منافع خودش است.

خطیب جمعه فیروزآباد اعتماد بیش از اندازه مصدق به آمریکا، عدم حضور مردم در صحنه و وابستگی دستگاههای فرهنگی کشور به آمریکا را عامل سقوط دولت مصدق دانست و اظهار داشت: با گذشت 4 دهه از انقلاب اسلامی ایران و توطئه های متعدد آمریکا و اسرائیل برای کشور ما که با بیداری ملت ایران و هوشیاری مقام معظم رهبری آمریکا خیال باطل کرده است که بتواند کودتای 28 مرداد را دوباره در کشور عزیز ما به پا کند.

سید عزیز الله هاشمی زاده با تسلیت سالروز شهادت امام جواد الائمه(ع) و با اشاره به اوضاع داخلی سوریه و عراق و محکوم کردن برگزاری همه پرسی جدایی اقوام کُرد در شمال عراق گفت: با پیروزی نیروهای اسلام و نابودی داعش در منطقه، آمریکا در صدد توطئه جدیدی است که بتواند با ایجاد تفرقه بین اقوام منطقه و جدایی اقوام از یکدیگر منطقه را ناامن کند که با توجه به اتحاد محکم میان قوم های مختلف این اتفاق را باید در خواب ببیند و ما همه پرسی برگزار شده در شمال عراق برای جدایی کُرد ها و تشکیل کشور جدید را محکوم میکنیم.

اگر شهید حججی نبود عده ای نمی توانستند چنین قلم فرسایی کنند 

 حجت الاسلام علی اصغر علیایی امام جمعه موقت خرامه در خطبه های امروز نماز جمعه با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: این ازدواج الگوی مناسبی برای ازدواج جوانان است اما متاسفانه این روزها تمام مراحل ازدواج به وسیله غل و زنجیرهایی که خودمان با گناه و معصیت ایجاد کرده ایم انجام می شود، چشم و هم چشمی ها باعث شده که جوانان از ازدواج ناامید شوند. 

وی افزود: فاصله گرفتن از فرهنگ اهل بیت باعث شده که چنین بلایی سر ما بیاید و راه درمان آن بازگشت به فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی و احیای آداب و رسوم قدیمی خودمان است تا شاهد چنین مسائلی نباشیم.  

حجت الاسلام علیایی به سالروز کودتای 28 مرداد اشاره کرد و گفت: اعتماد مصدق به آمریکایی ها باعث شد زحمات مشروطه بر باد رود و دوباره زمینه سیطره حکومت شاهنشاهی ایجاد شود، اعتماد بی جا به آمریکا درس عبرتی برای ماست چرا که این سیاست های آمریکا همچنان ادامه دارد.

خطیب جمعه خرامه ادامه داد: آمریکا با تصویب تحریم های جدید برجام را نقض کرده، مقام معظم رهبری هشدار دادند که آمریکایی ها اهل میثاق و پیمان نیستند، این ها تجربه های تلخی است که برای ما به وجود آمده، دولت آمریکا خوی استکباری دارد و تا همه را زیر سلطه نبرد دست بردار نیست. 

وی بیان داشت: مجلس شورای اسلامی در تصویب یک حرکت مقابل به مثل حرکت خوبی انجام داد اما کامل نبود، مجلس باید با تصمیم قاطع از حقوق حقه این ملت دفاع کند. 

حجت الاسلام علیایی ضمن گرامیداشت هفت دولت گفت: شهیدان رجایی و باهنر با خدمت صادقانه و بی منت الگوی خوبی برای دولت مردان ما هستند، تقارن هفته دولت با معرفی کابینه نیز باید باعث شود که افرادی متعهد و متخصص با روحیه انقلابی معرفی شوند. 

خطیب جمعه خرامه ادامه داد: اگر کسی مسوولیتی قبول می کند اگر منشا برکات شود همه کسانی که در انتصاب این مسوولیت شریک بودند در اجر و ثوابش شریک می شوند و اگر کسی خطایی انجام دهد همه کسانی که در به مسوولیت رساندن او نقش داشتند در جرم و گناه او شریک خواهد بود.  

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید حججی و شهدای مدافع حرم بیان داشت: اقتدار و عزت ملی در سایه رشادت ها و مجاهدت های این چنین جوانان نسل چهارم انقلاب است، جوانی که چنان حرکتی انجام داد که کل جهان مبهوت ماند اما متاسفانه عده ای در زیر سایه این مجاهدت ها قلم فرسایی می کنند و علت شهادت این جوانان را شلیک موشک های سپاه می دانند. 

حجت الاسلام صباحی ادامه داد: اگر جوانانی چون شهید حججی نبودند امروز باید در خیابان های شهر خودمان با داعش و تکفیری ها می جنگیدیم آن موقع دیگر این افراد نمی توانستند به راحتی چنین قلم فرسایی کنند.

خطیب جمعه خرامه با اشاره به روز پزشک و تبریک این روز گفت: امکانات پزشکی بیمارستان خرامه جوابگوی نیاز مردم نیست، از مدیریت بیمارستان می خواهیم با پی گیری مجدانه امکانات بیشتری را در اختیار مردم قرار دهد.
برچسب ها: ائمه جمعه ، فارس ، ازادگان
نظرات بینندگان