کد خبر: ۱۱۳۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
در گفگو با خواهران دوقولوی قرآنی سپیدان مطرح شد؛

واقعاًقرآن در جامعه وبین مسئولان مهجور مانده است

قاریان دوقولوی سپیدانی گفتند: در شهرستان سپیدان افراد بااستعداد زیاد است ولی متأسفانه هنوز کشف نشده و آموزش ندیده اند.واقعاً قرآن مهجورست و در جامعه و بین مسؤولان جا نیفتاده است.

به گزارش شیرازه،  زهرا و مرضیه حبیبی دوقلوهای قرآنی سپیدانی از دانش آموزان موفق شهرستان که در زمینه های مختلف علمی و دینی تاکنون موفقیت های خوبی را کسب کرده اند رمز موفقیت های خود را بهاء دادن خانواده به قرآن و معارف اسلامی و تشویق آنها برای ترفیع مراتب قرآنی وعلمی  شان ذکر کرده اند

این دوخواهر دوقلوی قرآنی در سال 1378 یک خانواده قرآنی چشم به جهان گشودند مادرشان از سادات واز جمله مادرانی بوده روزانه ساعاتی را به قرائت قرآن مشغول بوده که خود اثر ویژه ای در نهادینه شدن و پشتکار این دو نوجوان داشته در کسب معارف قرآنی داشته است و پدرشان نیز از اساتید قرآن دانشگاه می باشد.

 زهرا حبیبی می گوید: زمانی که حضورمان را در این دنیا احساس کردیم  مکرر صوت قرآن را می شنیدیم  و والدین ، ما را برای آموزش و حفظ  مارادرسن شش سالگی به جامعه القرآن فاطمه الزهرا(س) فرستادند که ازمدیریت یکی از بانوان فعال تحصیلکرده  قرآنی به نام خانم گلناری بهره می گرفت که متاسفانه  با تعطیلی شدن آن در دو سال اخیر اثر منفی آن را  رشد تعالیم قرآنی علی الخصوص نونهالان  شهرستان شاهدیم.

وی افزود: پس از آن همزمان با تحصیل در جامعه القرآن و دارالقرآن شهرستان که وابسته به کانون فرهنگی آموزش  وپرورش بود فعالیت داشتیم که تقریبا همه ساله به عنوان نفرات اول مشترک شهرستان عازم مسابقات پنج گانه شدیم که به جز در  سال اول شرکت در  کلاس پنجم ابتدایی در مابقی سالها در پنجگانه استان نیز به طور متناوب  یکی از  حائز رتبه های اول و دیگری دوم یا سوم می شدیم که پس از حضور در مسابقات نهایی استان با داشتن یکی از رقبا قوی  که نفر دوم کشور در چند سال اخیر شده است پشت سر ایشان به مسابقات کشوری راه پیدا نمی کردیم لازم به ذکر است در مسابقات اخیر آذرماه استانی وزارت ورزش و جوانان در رده استان مرضیه مقام اول و زهرا مقام دوم را کسب کرده است  و به مسابقات کشوری راه یافته اند.

مرضیه که نسبت به زهرا کم رو و کم حرف تر است به فعالیت درالقران غدیر اشاره کرد و ضمن تشکر از مسئول قسمت خواهران از زحمات شبانه روزی ودلسوزانه  سرکار خانم شرفیان تشکر کردند و از نظارت استاد ویژه قرآن و حوزه سرکار خانم موسوی در آموزش نونهالان در این دارالقرآن  تقدیر و اشاره کردند زهرا یکی از دلایل موفقیت های خود و مرضیه در حفظ قرآن را  در کنار همدیگر و دوست و رقیب بودن دو خواهر دو قلو دانستند  و داشتن اساتید خوب و پی گیری های پدر را در حفظ  تقریبی15 جزء قرآن را  موثر دانستند و از همه اساتید علی الخصوص افتخار شهرستان و حافظ کل قران سرکار خانم زهرا حق پرست  تقدیر نمودند.

این دو فعال قرآنی نبود استاد صوت و لحن خواهر وبرادر در شهرستان را یکی از نقاط تاریک دارالقرآن الغدیر دانستند که موجب عدم موفقیت  قاریان و حافظان در مقطع استانی می شود که در استان تنها چند خواهر مدرس صوت و لحن می باشند که آنهم در مرکز استان و یکی دوشهرستان بزرگ استان سکونت دارند و حضور آنها در شهرستان زمینه داشتن هزینه  ای می باشد که علیرغم اهتمام امام جمعه شهرستان این امکان رخ نداده است.

 این خواهران قرآنی می گویند: در شهرستان سپیدان افراد بااستعداد زیاد است ولی متأسفانه هنوز کشف نشده و آموزش ندیده اند.واقعاً قرآن مهجورست و در جامعه و بین مسؤولان جا نیفتاده است. چرا مثلاً اگر فردی در مسابقات ورزشی رتبه ای به دست آورد، بَنر می زنند و از او تجلیل می کنند (البته او هم افتخاری به دست آورده و جای تقدیر دارد) ولی فردی که رتبه قرآنی در سطح کشور کسب می کند، اینگونه نیست. البته و صد البته آن قهرمان قرآنی به تشویق کسی نیاز ندارد بلکه این کار باعث می شود دیگران تشویق شوند و به برنامه ها و مسابقات قرآنی روی آورند.متأسفانه مسؤولان شهرستان در برابر نخبگان قرآنی هیچ کاری نمی کنند حتی دریغ از یک بَنر تبریک! اگر قهرمانان قرآنی تجلیل و تشویق شوند، دیگران ترغیب می گردند به اینکه آنان نیز در این راه فعالیت نمایند

منبع:  مارگون

برچسب ها: سپیدان ، قرانی ، مسئولان
نظرات بینندگان