کد خبر: ۱۱۳۳۵۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۸ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
مدیرکل صدا و سیمای فارس در نشست با تحریریه شیرازه:/یک

بیش از 250 شبکه ماهواره‌ای علیه ملت ایران فعالیت می‌کند/ تفکر بسیجی در حوزه فرهنگ، اقتصاد و سیاست حاکم نشد/در حوزه رسانه‌های استان فعالیت شیرازه قابل توجه است

مدیرکل صدا وسیمای فارس گفت: باید ساز و کارهای ارتباط بین رسانه‌های فعال استان را طوری محکم ببندیم که با تغییر مدیریت هم این شجره طیبه ادامه پیدا کند.

بیش از 250 شبکه ماهواره‌ای علیه ملت فعالیت می‌کنند/ تفکر بسیجی در حوزه فرهنگ، اقتصاد و سیاست حاکم نشد/در حوزه رسانه های استان فعالیت شیرازه قابل توجه استبه گزارش شیرازه، سید تقی سهرابی، مدیرکل صدا و سیمای فارس از دفتر پایگاه خبری تحلیلی شیرازه بازدید کرد. او در یک نشست صمیمی با اعضای هیات تحریریه به گفت و گو نشست که در دو قسمت منتشر می‌شود.

سهرابی با اشاره به هشدار مقام معظم رهبری درخصوص شبیخون فرهنگی گفت: امروز حقیقتا درگیر یک جنگ تمام عیار هستیم که ابعاد آن از جنگ تحمیلی پیچیده‌تر است. در جنگ نرم تأثیرگذاری، تخریب و مانایی عملیات‌ها وسیع‌تر و بیشتر است که باید متناسب با شرایط جدید آمادگی لازم را در خود ایجاد کنیم.

در جنگ نرم کشور مهاجم با عملیات‌ روانی برخی افراد درون کشور هدف را با خود همراه می‌کند

وی به تفاوت‌های جنگ نرم و جنگ سخت اشاره و اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس، جنگ برای تمام مردم ملموس بود و اقشار مختلف مردم همه امکانات خود را در خدمت دفاع از میهن به‌کار گرفتند اما در جنگ نرم کشور مهاجم با عملیات‌های روانی برخی افراد درون کشور هدف را با خود همراه می‌کند و آنان یا از روی ترس و یا اینکه احساس می‌کنند منافع آن‌ها اینگونه تامین می‌شود به خدمت کشور مهاجم درمی‌آیند.

مدیرکل صدا و سیمای فارس با بیان اینکه جنگ نرم و عملیات‌های روانی به صورت جدی در جنگ جهانی دوم شکل گرفت، گفت: آلمانی‌ها در موضوع جنگ نرم از ابزارهای نوین ارتباطی که در آن زمان رادیو بود، استفاده کردند و عملیات‌های روانی پیچیده‌ای را انجام دادند.

سهرابی با بیان اینکه در زمان حمله آمریکایی‌ها به عراق مسئول دفتر خبری ایران در عراق بودم یادآور شد: در زمان حمله رسانه‌ها به شکلی عمل کردند که گمان کردیم فرودگاه بغداد به تسخیر آمریکایی‌ها درآمده است و آنان با استفاده از عملیات‌های روانی با هزینه کم کشور عراق را تسخیر کردند.

فعالیت بیش از 250 شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان علیه ملت ایران

وی عامل فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی را ناتوی فرهنگی و نفوذ فکری بین مسئولین این کشور عنوان و اظهار کرد: بعد از شوروی مکتب لیبرالیسم که سردمدار آن آمریکا است گمان کرد که حاکم جهان شده است اما زمانی که دیدند انقلاب اسلامی برای مردم دنیا حرف دارد و ملت‌ها به حقایق ناب اسلامی گرایش دارند، برای مقابله با انقلاب اسلامی و به زانو درآوردن آن، بودجه‌های فراوانی را اختصاص داده‌اند.

این فعال رسانه‌ای با تصریح اینکه اکنون بیش از 250 شبکه ماهواره‌ای به زبان فارسی علیه ملت ایران فعالیت می‌کنند، گفت: علیه هیچ کشوری در جهان این تعداد شبکه ماهواره‌ای فعالیت نمی‌کند و حتی در شبکه‌های مستند نیز با هدف تخریب و عملیات روانی کار می‌کنند و با تمام قوا می‌خواهند در جنگی نرم به اهداف خود برسند.

تفکر بسیجی در حوزه فرهنگ، اقتصاد و سیاست حاکم نشد

مدیرکل صدا و سیمای فارس اقتدار کنونی جمهوری اسلامی ایران در زمینه دفاعی را از برکات 8سال دفاع مقدس دانست و افزود: تفکر بسیجی بر مسئولان نظامی کشور حاکم شد و با عزم و اراده به سمت خودکفایی در حوزه‌های نظامی گام برداشتند و نتیجه آن شد که امروز با افتخار موشک‌های ما با کمترین ضریب خطا و با موفقیت قلب دشمنان را نشانه می‌گیرد.

سهرابی با اظهار تاسف از اینکه در حوزه‌های غیرنظامی گام‌های جدی در جهت مقابله با تهاجم دشمن برداشته نشده است، گفت: به دلایل مختلف تفکر بسیجی در حوزه فرهنگ، اقتصاد و سیاست حاکم نشد و درنتیجه برخی ولنگاری‌های فرهنگی ناشی از جنگ نرم است از جمله اینکه برخی ارزش‌ها، ضد ارزش و برخی ضد ارزش‌ها به ارزش تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: مدت زیادی از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته بود که جنگ تحمیلی آغاز شد و در کشور آمادگی مقابله با یک هجوم تمام عیار وجود نداشت و ارتش شرایط خاصی داشت اما با توکل برخدا توانستیم درمقابل بیش از 50 کشور جهان از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس که از نظر نیروی انسانی و تجهیزات به عراق کمک می‌کردند، ایستادگی کنیم و رهنمودهای حضرت امام خمینی(ره) اعتقاد، ایمان و حب و دوستی مردم نسبت به انقلاب که به دشمن سیلی زدند موجب پیروزی ما شد و اکنون در عراق ایرانی‌ها محبوبیت بسیاری دارند و در مسیر کربلا نجف عکس مقام معظم رهبری به چشم می‌خورد که این‌ها از نشانه‌های قدرت خداست و در زمان جنگ کسی فکر نمی‌کرد روزی در خیابان‌های عراق عکس رهبران انقلاب اسلامی باشد یا خانواده‌ای عراقی نام فرزند خود را علی خامنه‌ای بگذارد. اکنون نیز فعالان رسانه‌های انقلابی باید در جنگ نرم با همان شدت و حدت در مقابل هجوم دشمن ایستادگی کنیم.

انقلاب اسلامی ریشه‌دار است/نباید از فضای ایجاد شده دلنگران باشیم

مدیرکل صدا وسیمای فارس گفت: برخی فکر می‌کردند دلبری‌های جوانان ما در دفاع مقدس فقط مختص آن دوران بود اما اتفاقات سوریه و دلاورمردی امثال شهید اسکندری و شهید حججی نشان داد که انقلاب اسلامی ریشه‌دار است و ریشه آن در دل مردم می‌باشد و این انقلاب در قلوب نفوذ کرده است و لذا مبارزه با آن کار سختی است.

سهرابی وظیفه و رسالت رسانه‌ها در میدان جنگ نرم را سنگین توصیف و اظهار کرد: گرچه از هوا از طریق ماهواره و از زمین از طریق فضای مجازی به ما حمله کرده‌اند اما نباید از فضای ایجاد شده دلنگران باشیم چرا که اگر یک لحظه بنشینیم و زمین‌گیر شویم قافیه را باخته‌ایم و باید توجه داشته باشیم که از صد پله در پله اول هستیم بنابراین باید شبانه‌روز کار کنیم تا نقاط ضعف و کاستی‌ها را جبران کنیم.

در حوزه رسانه فعالیت شیرازه قابل توجه است/جوان بودن مجموعه شیرازه امیدوار کننده است

وی با بیان اینکه از بدو ورود به فارس حوزه کاری خود را رصد می‌کنم و در حوزه رسانه فعالیت مجموعه شیرازه قابل توجه است، گفت: نگران کمبود امکانات و تجهیزات نباشید همانگونه که کارهای بزرگ دفاع مقدس در سنگرهای کوچک اتفاق می‌افتاد، ما نیز نباید منتظر امکانات بمانیم و باید امکانات و توانمان را روی هم بریزیم و با هم‌افزایی گام برداریم و منتظر برکت خداوند باشیم و باید یکدیگر را تقویت کنیم چراکه دست خداوند با جماعت است.

مدیرکل صدا وسیمای فارس ضمن تأکید بر بنیان گذاشتن ارتباطات محکم بین فعالان رسانه‌ای و هم‌افزایی نیروها و امکانات، گفت: باید ساز و کارهای ارتباط بین رسانه‌های فعال استان را طوری محکم ببندیم که با تغییر مدیریت هم این شجره طیبه ادامه پیدا کند و کار مشترک و هم‌افزایی توانمندی‌ها به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه فقط حضرت امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای قدر وجود جوانان را می‌دانند، گفت: جوان بودن مجموعه شیرازه امیدوارکننده است و امیدوارم بتوانیم با همکاری یکدیگر منشأ کارهای خیر باشیم.

نقد یکدیگر ما را به هدف مشترکمان نزدیک می کند

سهرابی با تصریح اینکه صدا و سیما و همچنین نهاد مقدس سپاه سیبل دشمن هستند، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) به ما یاد داد هرجا را دشمن هدف قرار داد باید آنجا را تقویت کنیم بنابراین تقویت یکدیگر از وظایف ما هست و یک راه آن نقد کردن یکدیگر است تا بتوانیم به سمت یک هدف مشترک حرکت کنیم.

وی با اشاره به تشکیل معاونت فضای مجازی در سازمان صدا و سیما ادامه داد: ما منتظر چارت و تشکیلات نماندیم و در تلگرام کانال‌های خوبی راه‌اندازی کرده‌ایم تا با همکاری و هم‌افزایی سایر رسانه‌ها یک سد مستحکم در مقابل تهاجمات دشمن ایجاد کنیم. تخصص من در حوزه فضای مجازی است و پایان نامه‌ام نیز در این راستا بود بنابراین اولین اقدامی که انجام دادم به مدیر انفورماتیک گفتم «اوصیکم بفضای مجازی!».

در برنامه های تفریحی نیز به موضوعات دین‌مداری، اخلاق و ارزش‌ها تاکید داریم

مدیرکل صدا و سیمای فارس با اشاره به 4مولفه‌ی توجه به دین، اخلاق، امید و آگاهی که مقام معظم رهبری در احکام مدیران سازمان صدا و سیما از آنان می‌خواهد، گفت: هر رسانه‌ای سه کارکرد آموزش، اطلاع‌رسانی و تفریح و سرگرمی را در دستور کار خود دارد و معتقدم باید این 4 مولفه در همه کارکردها جاری و ساری باشد یعنی حتی در برنامه تفریح و سرگرمی هم نباید فراموش کنیم که ما یک دانشگاه عمومی هستیم بنابراین حتی در برنامه‌ای مانند خوشاشیراز نیز که به ظاهر یک برنامه تفریحی سرگرمی است، در توجه به موضوعات دین‌مداری، اخلاق و ارزش‌ها تأکید داریم.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
0
شبکه های معاند فعالند
اما
صدا و سیمای ما هم اعم از استانی و کشوری جاذبه لازم را ندارند
صبا احمدي
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
0
من تمام أخبار شيرازه را رصدميكنم عالي ست