کد خبر: ۱۱۳۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
قابل توجه مسئولان فرهنگی و مذهبی سپیدان؛

گلایه مندی زائران از نبود امکانات درامامزاده سید نورالدین

امامزاده سید نورالدین شهراردکان قطب زیارتی شهرستان سپیدان؛ متأسفانه به دلیل مشکلات عدیده ای نارضایتی های برای زائرین به وجود آورده است.

به گزارش شیرازه، شهرستان سپیدان از قدیمی‌ترین شهرهای کشور به شمار می رود و قدمتی چند هزار ساله دارد، در دوران پس از اسلام از شهرهای مهم به شمار می رفت  این شهرستان دارای چندین بقاع متبرکه است که علاوه بر مردم سپیدان، مردم سایر نقاط کشورمان نیز به این بقاع توجه ویژه نشان می دهند و حضور انبوه مسافران در ایام مختلف سال در این بقاع نشان از وجود این اهمیت است.

درجنوبی ترین نقطه شهر اردکان و درمکانی خوش آب و هوا امامزاده سید نورالدین غازی علوی(ع) قرار دارد. امامزاده ای که باگذشت سالیان سال چندان تغییری به خود ندیده است. بعدازگذشت چندین سال فقط گنبد وگلدسته ها تعویض گردیده وعلیرغم اینکه برای تعریض امامزاده ساختمانی درکنار آن احداث نموده اند اما مدت زیادی است که نیمه کاره رها شده است.

امامزاده سید نورالدین غازی علوی(ع) یکی از شناسنامه‌های سپیدان است. بهتر است بگوییم مهم‌ترین شناسه‌ی این شهرستان از دیرباز تا به امروز همین زیارتگاه است. شناسه‌ی که سال‌هاست مترادف و همتراز نام شهرستان است و گویی مردمان دور یا نزدیک، این دیار را با امام‌زاده‌اش می‌شناسند. 

یکی اززائرین امامزاده در گفتگو با خبرنگار ما بیان داشت:مسئولین از پول نذورات مردم چرا وسایل وتجهیزات مناسب را تهیه نمی کنند تا مسافرینی که به قصد زیارت به شهرما می آیند خاطره بدی نداشته باشند.

الهی یکی دیگر از زائرین این امامزاده اظهار داشت: روشنایی نامناسب ، تاریک بودن ونامناسب بودن سروس بهداشتی، عدم روشنایی کافی در صحن امامزاده و خراب بودن سیستم صوتی و... از جمل مشکلات این محل زیارتگاه ا ست.
 


وی بی انگیزگی هیات امناء در جهت رفع مشکلات امامزاده و تلاش برای جلب زائرین کاملا مشهود دانست و افزود:چرا با جمع شدن این همه پول مردم در امامزاده ، این همه کاستی و نارسایی دیده می شود ؟
این گردشگرجنوبی تصریح داشت: هیات امناء در صورت بی انگیزگی و مشغله کاری جای خود را به افراد دیگری که توانایی بیشتری دارند، بدهند یا اینکه جهت رفاء حال زوار مشکلات را برطرف کنند.


 

اکثر مسافران و زائران از نبود سرویسهای بهداشتی کافی برای برادران و خواهران گلایه مند هستند.

سرویس هایی که به سرویس های غیربهداشتی مبدل شده است.نبود امکانات و مکانی برای پخت وپز، نبود فضایی برای شستن ظروف ومواد غذایی، نداشتن پارکینگ مناسب.  نبود سطل زباله کافی برای ریختن زباله ها، نداشتن آب سردکن، کمبود لوله آب، نبود برنامه های فرهنگی، کم بودن فضای استراحت برای زائرین ومسافرین، از جمله مشکلاتی است که به چشم می خورد.

حال باید منتظر بود که مسئولان شهرستان برای حل این مشکل چه خواهد کرد؟ آیا ازاین فرصت طلایی حضور زائران وگردشگران به نحو مطلوب بهره خواهد گرفت و خدمات‌رسانی را بهتر خواهد کرد یا خیر؟



منبع: مارگون
نظرات بینندگان