کد خبر: ۱۱۳۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
فرمانده سپاه نی ریز مطرح کرد؛

مجموعه پاسداران هرکجا که انقلاب نیاز به حضور داشته باشد ورود میکنیم

فرمانده سپاه نی ریز گفت: ما به عنوان مجموعه پاسداران هرکجا که انقلاب نیاز به حضور داشته باشد باید ورود کنیم، هرکجا که از لحاظ امنیتی، عملیاتی و فرهنگی لازم باشد ورود خواهیم کرد.

به گزارش شیرازه،  سرهنگ محمد مهدی درستکار فرمانده سپاه نی ریز در گفتگوی صمیمی و اختصاصی با خبرنگار نبض نی ریز گفت: متولد سال 1356 از شهر فسا، دوره کاردانی و کارشناسی خود را در رشته الکترونیک و زبان و ادبیات فارسی گذراندن و دارای مدرک ارشد علوم قرآن و حدیث می باشم.

سرهنگ درستکار در خصوص خصوصیات فردی عنوان داشت: به خوشنویسی و شعر علاقه مندم و تنها سرگرمی ام در حال حاضر مطالعه می باشد.

وی افزود: کمتر روزی میشود که مطالعه نداشته باشم، مدام بازار نشر علی الخصوص حوزه انقلاب را دنبال میکنم و حدالامکان نیز اینترنتی کتاب ها را خریداری میکنم.

فرمانده سپاه نی ریز خاطر نشان شد: در حال حاضر نیز کتاب 1318  را مطالعه میکنم و همچنین خواندن کتاب شرح حسب را جهت مطالعه پیشنهاد میکنم.

وی با اشاره به تولیدات فرهنگی عرصه سینمایی نیز گفت: در این برهه از زمان مشاهده فیلم سینمایی یتیم خانه ایران که یک فرا فیلم و قابل مقایسه با دیگر فیلم ها نیست را برای جوانان جهت شناخت تاریخ پیشنهاد میکنم.

وی در ادامه نسبت به انجام و پیگیری مسائل اقتصادی در نی ریز اظهار داشت: نکته قابل اهمیت در جامعه امروز برطرف کردن مشکلات مردم به ویژه مشکلات اقتصادی آنان است، بایک نگاه همه جانبه و استفاده از تعامل و ظرفیت ها می شود در زمینه اقتصادی گام های مؤثری برداشت، بسیج سازندگی با همکاری دیگر ادارات و سازمان ها در زمینه های معتدد در جهت ایجاد اشتغال و همراهی با مردم در میدان می باشد.




محمد مهدی درستکار در ادامه بیان داشت:در زمینه فرهنگی در جامعه باید برای تقویت مؤلفه های قدرت جمهوری اسلامی ایران اعم از ایمان و معرفت دینی تلاش گردد.

وی افزود: کار فرهنگی یعنی اینکه دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی، نقش انقلاب در تحولات جهان و ایجاد معرفت عمیق نسبت به مبانی انقلاب اسلامی را معرفی و ان ها را به همه ی جامعه بشناسانیم و تلاش کنیم این معرفی و شناخت ها یک نگاه واقع بینانه در مورد انقلاب در ما ایجاد کند.


 سرهنگ درستکار نسبت به اقدامات امنیتی و عملیاتی سپاه خاطر نشان کرد: ما به عنوان مجموعه پاسداران هرکجا که انقلاب نیاز به حضور داشته باشد باید ورود کنیم، هرکجا که از لحاظ امنیتی، عملیاتی و فرهنگی لازم باشد ورود خواهیم کرد، در شهرستان نی ریز نیز به دلیل اینکه دروازه ورودی استان فارس می باشد، کارهای امنیتی و عملیاتی در دستور کار ما قرار دارد که در این زمینه با دستگاه های امنیتی و انتظامی همکاری خواهیم کرد.


وی از بسیجیان دفاع مقدس خواست لحظه ای از راه مجاهدتی که در پیش گرفته اند خسته نشوند و دستاوردهای شهدا را به عنوان بازماندگان جنگ بازگو، معرفی و به نسل های بعد منتقل نمایند و بسیجیان جوان هم در راه شناخت معارف انقلاب اسلامی، تعیین دستاوردها و نقش نظام ولایی جمهوری اسلامی در جهان امروز قدم بردارند.


وی در خصوص پاسداشت خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران بیان کرد: با توجه به این اصل که یکی از شاخصه های نظام جمهوری اسلامی جهاد و شهادت است و در جهان هم ایران را به عنوان نمونه ای شاخص از مجاهدت و مقاومت می شناسند، لذا تکریم و سرکشی خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران یکی از برنامه های محوری مجموعه سپاه می باشد.


فرمانده سپاه نی ریز نسبت به ویژگی های یک جوان انقلابی خاطر نشان شد: یک جوان انقلابی در قدم اول باید تاریخ معاصر را بشناسد، مشکلات و کاستی هایی که ملت به ان گرفتار بوده اند و به واسطه انقلاب از ان رهایی یافته اند، مشکلاتی از قبیل عقب ماندگی و وابستگی ها را بشناسند، نسبت به نقش رهبری در پیشبرد نظام اگاهی داشته باشد.

وی افزود: جوان انقلابی باید بتواند نقش حکومت اسلامی را در ایجاد هندسه جدید جهان درک کند و سپس با شناخت کافی، نقش خود را در ایجاد تمدن اسلامی بشناسد و در راه انقلاب قدم بردارد.


سرهنگ درستکار در پایان در خصوص عزتمندی سپاه و بسیج در میان مردم و دیگر ملت ها گفت: عزت ازآن خداست، محبت را خدا در دل ها قرار می دهد و اگر کسی برای رضای خدا قدم بردارد عزتمند می شود، سپاه و بسیج هم در ابتدا در مسیر رسیدن به هدف والای خود با توکل بر خدا قدم برداشته و در این مسیر دشوار پیش رو جان فشانی ها و از خود گذشتگی ها کرده است و به منزله ی همین جان فشانی ها، از خودگذشتگی ها و توکل بر خدا توانسته است هم عزتمند گرددو هم مورد محبت مردم قرار گیرد.

منبع: نبض نی ریز

برچسب ها: نی ریز ، سپاه ، جوانان ، انقلابی
نظرات بینندگان