کد خبر: ۱۱۳۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۴ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
صادق خرازی در شیراز:

کودکان در تهران قبل از تولد خریدوفروش می‌شوند!/ مسؤولان به این مردم که ما را بر سرکار آورده‌اند، برسند!

دبیرکل حزب ندای ایرانیان در اظهاراتی تکان‌دهنده از وضعیت روسپی‌گری در شهر تهران گفت: بگذارید این ننگ را بگوییم که فرزندان این زنان یا فروخته می‌شوند و یا در آشغال‌دانی‌ها پیدا می‌شوند!
کودکان در تهران قبل از تولد خریدوفروش می‌شوند!/ مسؤولان به این مردم که ما را بر سرکار آورده‌اند، برسند!
به گزارش شیرازه، سید محمدصادق خرازی امشب در همایش «مدیریت کارآمد شهری با رویکرد توسعه پایدار» در تالار احسان شیراز در اظهاراتی تکان‌دهنده با اشاره به معضلات بسیار کلان‌شهرهای کشور به سبب عدم توجه همه‌جانبه به مفهوم توسعه، اظهار داشت: اگر مسؤولان قضایی دهان‌ها را مهر نکنند، بگذارید این ننگ را ما بگوییم و دیگران نگویند که در شهر تهران در یکی از محله‌ها هزار زن روسپی هست که فرزندانشان یا فروخته می‌شوند یا در آشغال‌دانی پیدا می‌شود!

وی با بیان اینکه در توسعه شهرها انسان فراموش‌شده و بی‌توجهی‌ها در دولت‌های گوناگون باعث چنین معضلاتی برای کشور شده است، ادامه داد: اگر ما امروز این مسائل را نگوییم تاریخ این ننگ را بر پیشانی این نظام خواهد نوشت.

سفیر سابق ایران در فرانسه با اشاره به عدم تناسب الگوی مدیریت شهری در ابعاد گوناگون در کشور و با طرح این سؤال که آیا فقط تصور کرده‌ایم که مدیریت بهینه ساخت چند پارک و پل، تونل و آسفالت کردن چند جاده و... است، تصریح کرد: در کلان‌شهری مانند تهران که از نادر شهرهای پربحران جهان است، بیش از یک‌میلیون خانم بی‌سرپرست داریم و آسیب‌های اجتماعی بسیاری در این شهر دیده می‌شود که گفتنش در جامعه اسلامی شرم‌آور است.

خرازی با بیان اینکه در توسعه شهرها به آسیب‌های اجتماعی رسیدگی نکرده‌ایم و اینکه در شهر تهران کودکان قبل از تولد خریدوفروش می‌شوند، اضافه کرد: وقتی بسیاری از بزرگان ما بحث عدالت و توسعه و پیشرفت را مطرح می‌کردند و از طرف غیرمتخصصین زیر سؤال می‌رفتند نتیجه‌اش این شد که شهرهای گسترده‌ای داریم اما مردم در آن آسایش ندارند.

وی ادامه داد: امروز زندگی خانواده‌های مسلمان ما در شهرها برخوردار از امنیت و رفاه و آسایش نیست و این‌ها پرسش‌های مقدری است که مدیران و متفکران باید نشسته و راجع به آن فکر کنند که آن مدینه فاضله‌ای که در اندیشه فارابی بود چه آرمانی را برای جامعه پر از صلاح و رستگاری پیش‌بینی می‌کرد.

خرازی افزود: در شهر تهرانی که یک‌شب خانواده‌ای برای برگزاری مراسمی بیش از چندصد میلیون یا چند میلیارد تومان هزینه می‌کند، گرسنگانی هستند که فرزندان خود را می‌فروشند یا به عاریت می‌گذارند؛ آیا در این شهر می‌توان گفت عدالت است؟ آیا می‌توان گفت این شهر، یک شهر اسلامی است؟ اگر امیرالمومنین بود چه کار می‌کرد؟

وی ادامه داد: ایجاد باغ و باغستان و پارک خوب است اما مهم‌تر از آن انسان است؛ چراکه نمی‌شود یک انسان سرخورده را گذاشت و او را بَزَک کرد و بگوییم او حالش خوب است.

خرازی با بیان اینکه شهرهای ما گرفتار بلایای مختلفی هستند و باید به‌صورت علمی و اساسی به تمام زوایای پیچیده شهری رسیدگی شده و شهرهای ما بازسازی و بازنگری شود، افزود: با آن توسعه بی‌معنایی که توسط اقتصاددانانی که یک روز آمالشان کره شمالی بود و با یک تحول سیاسی یک‌شبه متفکر بلامنازع اندیشه کره جنوبی شدند، آیا می‌توانیم در این کشور اقتصاد توسعه داشته باشیم؟

وی اضافه کرد: تنها راه اصلاحات در این نیست که مدام صحبت از آزادی کنیم، گرچه آزادی بزرگ‌ترین هدیه خداوند به انسان است اما آزادی این نیست که فقط در کلام لقلقه آن را داشته باشیم، بلکه باید دانست که انسان، عدالت و شرف انسانی بر آزادی فضیلت دارد.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان افزود: اگر بخواهیم در تاریخ بمانیم باید شهری را ارائه کنیم که در آن عدالت، پاکیزگی، طهارت، زندگی یکسان برای تمام مردم دیده شود و سری بدون شام بر زمین گذاشته نشود.

وی با اشاره به سخنان حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه و انتقاد شدید از الگوی توسعه شهرها در سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: آرمان‌شهر و مدینه فاضله‌ای که در اسلام از آن یاد می‌شود این شهرهایی نیست که در حال حاضر داریم و درواقع این‌ها زوال شهرهایی است که به ما رسیده و اگر شرف انسانی وجود داشته باشد باید خون بگرییم.

خرازی در پایان نیز گفت: مدیران، صاحب‌نظران، متفکران و اعضای شوراها به‌جای رقابت‌های درونی به این مردم که ما را بر سر کار آوردند برسند چراکه هیچ عبادتی بزرگ‌تر از خدمت به مردم نیست.
منبع:فارس
نظرات بینندگان